Tilmelding til Secret Santa er åben - hvem deltager?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Tilmelding til Secret Santa er åben - hvem deltager?
Sidst år skrev jeg nedenstående på min BGG profil. Det står jer frit for at misbruge teksten:
Secret Santa 2010 info
Dear Secret Santas. Please be aware that if you send games from outside the EU, I will have to pay import tax and VAT on top of what you pay for the game (25% of the entire amount plus a fee of 30$ for handling at the postal service).
We have an up to date list of boardgame shops for Denmark, Germany, England and Sweden at http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=50&t=2745, some of these shops even participate in the Secret Santa program. All of these shops are willing to send to Denmark. If you have any problems understanding their webpage, then send them an e-mail and they will gladly help you.
Even thoug I live right next to Germany, I do not understand enough German to read a whole set of rules in German, so please only send English games.
Secret Santa 2010 info
Dear Secret Santas. Please be aware that if you send games from outside the EU, I will have to pay import tax and VAT on top of what you pay for the game (25% of the entire amount plus a fee of 30$ for handling at the postal service).
We have an up to date list of boardgame shops for Denmark, Germany, England and Sweden at http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=50&t=2745, some of these shops even participate in the Secret Santa program. All of these shops are willing to send to Denmark. If you have any problems understanding their webpage, then send them an e-mail and they will gladly help you.
Even thoug I live right next to Germany, I do not understand enough German to read a whole set of rules in German, so please only send English games.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Jamen, så vil jeg da også prøve.
Har valgt USA, Canada, Australien, New Zealand og så de fleste lande i Vesteuropa inkl. Færøerne og Baltikum. Så må jeg jo se, om det er muligt at levere til alle landene.
Nogen der har erfaringer med at levere til Australien og New Zealand?
Har valgt USA, Canada, Australien, New Zealand og så de fleste lande i Vesteuropa inkl. Færøerne og Baltikum. Så må jeg jo se, om det er muligt at levere til alle landene.
Nogen der har erfaringer med at levere til Australien og New Zealand?
- Larsine
- 2500+ indlæg
Jeg har kun fået targets i USA, Brazilien, Belgien og UK. Og selv med de sværeste (Brazilien), har spillet og portoen været billigere end hvis jeg havde fået et target i Danmark, og skulle have Fantask eller Faraoes Cigarer til at sende direkte til dem.
Jeg er glad for at RPG Secret Sante ikke tillader at man begrænser sig.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Men skrev du ikke, at der netop havde været problemer ved at sende til Brasilien?Larsine wrote:Jeg har kun fået targets i USA, Brazilien, Belgien og UK. Og selv med de sværeste (Brazilien), har spillet og portoen været billigere end hvis jeg havde fået et target i Danmark, og skulle have Fantask eller Faraoes Cigarer til at sende direkte til dem.
Havde selv overvejet at sætte Sydafrika på, fordi jeg har skrevet sammen med nogen dernede fra som opfattede det som meget besværligt at få fat i spil dernede. Men hvis det så var besværligt at sende dertil, så vil det jo være problematisk.
Men måske jeg skulle forsøge at sætte Sydafrika på, kan jo ikke skade og måske jeg kan glæde nogen så.

- Larsine
- 2500+ indlæg
Jo gu' er det besværlig, i hvert fald sammenlignet med et target i USA.
Jeg måtte købe hos en online forhandler i USA, og så få det sendt direkte til mit target. Men der er ikke andre måder at få spil til Brazilien på, hvilket der også gøres opmærksom på i denne tråd http://boardgamegeek.com/geeklist/73279 ... uying-info
Mit target fortalte mig at hvis det var muligt skulle det helst sendes med US Postal services, de andre fragtfirmaer skal nemlig altid lægge 60% skat oven i, plus lidt gebyr, så det ofte bliver 100%.
Alt i alt kom det dog kun til at koste det samme som hvis jeg havde fået et dansk Target, da prisen på spillene jo var en del lavere end priserne er i Danmark.
I samme tråd kan du desuden læse om alle andre lande, og hvilke besværligheder der evt. kan være forbundet med at sende til dem.
Min holdning er bare at hvis vi alle sammen begynder at fravælge diverse besværlige lande, så ender vi selv med at være et af de besværlig lande, og til sidst er der kun USA tilbage.
Jeg tager chancen, og hjælper gerne staklerne i spil-U-landene.
Jeg måtte købe hos en online forhandler i USA, og så få det sendt direkte til mit target. Men der er ikke andre måder at få spil til Brazilien på, hvilket der også gøres opmærksom på i denne tråd http://boardgamegeek.com/geeklist/73279 ... uying-info
Mit target fortalte mig at hvis det var muligt skulle det helst sendes med US Postal services, de andre fragtfirmaer skal nemlig altid lægge 60% skat oven i, plus lidt gebyr, så det ofte bliver 100%.
Alt i alt kom det dog kun til at koste det samme som hvis jeg havde fået et dansk Target, da prisen på spillene jo var en del lavere end priserne er i Danmark.
I samme tråd kan du desuden læse om alle andre lande, og hvilke besværligheder der evt. kan være forbundet med at sende til dem.
Min holdning er bare at hvis vi alle sammen begynder at fravælge diverse besværlige lande, så ender vi selv med at være et af de besværlig lande, og til sidst er der kun USA tilbage.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Det er en fed holdning. Hatten af for det - helt oprigtigt. Sejt, at der er nogen, der vil hjælpe ulandene.Larsine wrote:Jo gu' er det besværlig, i hvert fald sammenlignet med et target i USA.
Men jeg kan også godt forstå, at man gerne lige vil prøve en gang eller to, før man bare lader tilfældet råde helt. Jeg blev faktisk helt lettet, da jeg egentlig synes, at det kunne være sjovt, men også er lidt afskrækket af, hvor besværligt det måske faktisk kan være.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Var lige inde for at se, hvordan det var at skulle sende gaver til Sydafrika.
Ifølge den information der er gældende for sidste år, så må en person fra Sydafrika kun modtage 2 gaver om året, modtages der gaver derudover skal der betales forskellige afgifter.
Ikke fordi de virker så ekstreme, men det er trods alt modtageren der ender op med at skulle betale denne afgift.
Virker også som om det er noget mere problematisk at sende til Norge og de baltiske stater samt Australien/New Zealand.
Nu er det formentlig muligt både at købe spil i både Norge og Australien/New Zealand så man undgår disse afgifter, men hvis nu man får en person i et af de mere besværlige lande, hvor de i værste tilfælde kan få en udgift ved at modtage en gave - f.eks. Sydafrika hvis personen allerede har fået sine 2 årlige gaver - er det så bare ærgerligt for dem at skulle betale for at få deres gave.
Går ud fra at folk der deltager er indforstået med at der kan være nogle udgifter ved at være med, men.......
Måske jeg bare bekymrer mig for meget og måske jeg bare skal løse problemet når og hvis det bliver aktuelt.
Et helt andet spørgsmål, hvordan kommunikerer I med dem i er nisser for?
Ifølge den information der er gældende for sidste år, så må en person fra Sydafrika kun modtage 2 gaver om året, modtages der gaver derudover skal der betales forskellige afgifter.
Ikke fordi de virker så ekstreme, men det er trods alt modtageren der ender op med at skulle betale denne afgift.
Virker også som om det er noget mere problematisk at sende til Norge og de baltiske stater samt Australien/New Zealand.
Nu er det formentlig muligt både at købe spil i både Norge og Australien/New Zealand så man undgår disse afgifter, men hvis nu man får en person i et af de mere besværlige lande, hvor de i værste tilfælde kan få en udgift ved at modtage en gave - f.eks. Sydafrika hvis personen allerede har fået sine 2 årlige gaver - er det så bare ærgerligt for dem at skulle betale for at få deres gave.
Går ud fra at folk der deltager er indforstået med at der kan være nogle udgifter ved at være med, men.......
Måske jeg bare bekymrer mig for meget og måske jeg bare skal løse problemet når og hvis det bliver aktuelt.
Et helt andet spørgsmål, hvordan kommunikerer I med dem i er nisser for?
BGG har en "Santa" konto, som man kan logge på og skrive fra. Det er dog en smule besværligt at finde et eventuelt naturligvis, da mange brugere benytter kontoen på samme tid.Sir William wrote: Et helt andet spørgsmål, hvordan kommunikerer I med dem i er nisser for?
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Sidtse år valgte jeg at tage direkte kontakt til min modtager, men det er så vidt jeg ved de færreste der gør det.
- Larsine
- 2500+ indlæg
Det er efterhånden mest normal at man skriver til sit target via Santa kontoen, men at ens target skriver tilbage via deres profil.
Hvis dit target skriver tilbage til Santa kontoen, kan det være mere end svært at finde svaret, da der kommer mange svar tilbage.
Hvis jeg får henvendelser fra min Secret Santa, svarer jeg tilbage til Santa kontoen, men kopiere det samtidig ind på min profil så det er nemmer at finde.
Det er ikke noget problem at flere er logget ind som Santa samtidig, eller jeg har i hvert fald aldrig oplevet at det giver problemer.
Hvis dit target skriver tilbage til Santa kontoen, kan det være mere end svært at finde svaret, da der kommer mange svar tilbage.
Hvis jeg får henvendelser fra min Secret Santa, svarer jeg tilbage til Santa kontoen, men kopiere det samtidig ind på min profil så det er nemmer at finde.
Det er ikke noget problem at flere er logget ind som Santa samtidig, eller jeg har i hvert fald aldrig oplevet at det giver problemer.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Sådan, så har jeg fået mit "offer".
Det bliver så Canada jeg skal organisere noget. Og de virksomheder som er med deroppe, både tilbyder at pakke ind og også vedlægge små beskeder.
Skal nok blive sjovt og offeret har faktisk også en ønskeliste med spil som jeg kender
Desværre også en del som jeg ikke kender.
Nemlig primært udvidelser.
Holder vi denne tråd i gang så vi kan udveksle ideer og andet vi oplever??
Det bliver så Canada jeg skal organisere noget. Og de virksomheder som er med deroppe, både tilbyder at pakke ind og også vedlægge små beskeder.
Skal nok blive sjovt og offeret har faktisk også en ønskeliste med spil som jeg kender

Holder vi denne tråd i gang så vi kan udveksle ideer og andet vi oplever??
- Larsine
- 2500+ indlæg
Mit BGG SS target bor også i Canada, så det bliver nemt i år.
Jeg er også med i PnP SS, og har fået et target i USA, og er i gang med at lave et par spil til ham.
Venter stadig på mit RPG SS target...
Jeg er også med i PnP SS, og har fået et target i USA, og er i gang med at lave et par spil til ham.
Venter stadig på mit RPG SS target...
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Synes jeg lyder som en god ide - er ret uopfindsom på det område.Sir William wrote: Holder vi denne tråd i gang så vi kan udveksle ideer og andet vi oplever??
Sender I noget til jeres offer? Altså, andet end spil? Sender I nogle sjove beskeder med gaven?
Jeg har netop lige fået mit offer, og det er person fra Huxley, Iowa, USA - fedt!

- Sir William
- 1000+ indlæg
Overvejer at sende en pose Zulu lakrids fra Haribo, et hint om at jeg er fra Danmark både fordi det er ærke danske med lakrids og fordi jeg elsker dem.
Derudover havde jeg overvejet også at sende lidt pebernødder og brunkager, men skal lige undersøge med arbejdet om hvordan de canadiske myndigheder ser på sådanne forsendelser. Ved der kunne være problemer ved at sende fødevarer til USA.
Derudover havde jeg overvejet også at sende lidt pebernødder og brunkager, men skal lige undersøge med arbejdet om hvordan de canadiske myndigheder ser på sådanne forsendelser. Ved der kunne være problemer ved at sende fødevarer til USA.
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Ja, præcis - det kunne nemlig være sjovt at sende dem noget rigtig dansk. Men hvordan mon de ser på fødevarer?Sir William wrote:..Ved der kunne være problemer ved at sende fødevarer til USA.
Og hvordan rent praktisk skal man sende dem det? Kunne være sjovt at sende dem en lille pakke med pebernødder og måske et julekort?