Undersøger det når jeg er tilbage på arbejde på mandag - Fødevarestyrelsen - og så kan jeg jo skrive det herinde.maxell wrote:Ja, præcis - det kunne nemlig være sjovt at sende dem noget rigtig dansk. Men hvordan mon de ser på fødevarer?Sir William wrote:..Ved der kunne være problemer ved at sende fødevarer til USA.
Og hvordan rent praktisk skal man sende dem det? Kunne være sjovt at sende dem en lille pakke med pebernødder og måske et julekort?
Tilmelding til Secret Santa er åben - hvem deltager?
- Sir William
- 1000+ indlæg
Re: Tilmelding til Secret Santa er åben - hvem deltager?
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Jeg har netop fået min første melding fra min Santa
Det lyder da lovende. Jeg har ikke rigtig fået kigget på min egen endnu.Subject: HoHo
Robert,
Just checking in here to let you know that I've had the elves digging though your lists and contributions, to learn how your year has been and how your tastes have changed. Don't consider our silence as anything but hard, behind-the-scenes, work to make sure you are as happy this year as you were last christmas.
The resources you have provided have been very beneficial and we hope you have as much fun with what we send as we are having on our end.
As always, joy and peace to you and yours,
Santa
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Fik du undersøgt det?Sir William wrote:Undersøger det når jeg er tilbage på arbejde på mandag - Fødevarestyrelsen - og så kan jeg jo skrive det herinde.maxell wrote:Ja, præcis - det kunne nemlig være sjovt at sende dem noget rigtig dansk. Men hvordan mon de ser på fødevarer?Sir William wrote:..Ved der kunne være problemer ved at sende fødevarer til USA.
Og hvordan rent praktisk skal man sende dem det? Kunne være sjovt at sende dem en lille pakke med pebernødder og måske et julekort?

- Sir William
- 1000+ indlæg
Desværre nej, har været sengeliggende de seneste to dage.
Men googlede det på nettet og varer såsom slik og lign skulle ikke være et problem.
Fandt dette link http://www.highways-usa.com/blog/indfor ... ad-til-usa
Så snart jeg kommer tilbage på mit kontor skal jeg nok undersøge det og vende tilbage.
Men googlede det på nettet og varer såsom slik og lign skulle ikke være et problem.
Så snart jeg kommer tilbage på mit kontor skal jeg nok undersøge det og vende tilbage.
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Helt perfekt - god bedring!Sir William wrote:Desværre nej, har været sengeliggende de seneste to dage.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Men du skal også være opmærksom på forsendelsesomkostningerne.
F.eks et brev på maks 100 gram til Canada koster 30 kr. mens maks 250 gram koster 50 kr. Går ud fra det nogenlunde er det samme til USA.
Så hvis du vil holde dig på det forventede budget på $50 bruger du tæt ved $10 dollars på denne gestus.
Jeg synes det er en pæn gestus og har også fundet et spil til ham - som han ønsker sig rigtig meget - og som gør at jeg holder mig inden for mit planlagte budget.
Har nu skrevet lidt frem og tilbage, så jeg ved at han har børn.
F.eks et brev på maks 100 gram til Canada koster 30 kr. mens maks 250 gram koster 50 kr. Går ud fra det nogenlunde er det samme til USA.
Så hvis du vil holde dig på det forventede budget på $50 bruger du tæt ved $10 dollars på denne gestus.
Jeg synes det er en pæn gestus og har også fundet et spil til ham - som han ønsker sig rigtig meget - og som gør at jeg holder mig inden for mit planlagte budget.
Har nu skrevet lidt frem og tilbage, så jeg ved at han har børn.
Har fået en meget tavs type, de sidste par år har jeg som regel i starten af forløbet fået en mail så man lige ved at personen lever
Så er lidt mere spændt i år på om der dukker noget op 
Har selv planlagt indkøbet til mit target, han får Hive incl ekspansions og Stone Age (sidstnævnte er ikke på hans ønskeseddel, men for at udvide hans horisont) Det kommer til at koste omkring 65$ plus forsendelse, så det er vist meget rimeligt.

Har selv planlagt indkøbet til mit target, han får Hive incl ekspansions og Stone Age (sidstnævnte er ikke på hans ønskeseddel, men for at udvide hans horisont) Det kommer til at koste omkring 65$ plus forsendelse, så det er vist meget rimeligt.
Jeg har fået mail fra min santa allerede... og der er åbenbart et spil på vej med det samme!
"In order for Santa to get an early start this year, I have already ordered and sent your special gift! I am an American Santa and have no experience buying from a foreign store and shipping elsewhere so if you end up with a battered old copy of Mall Madness & a ball of chewing gum, don't blame me! I will contact you with my secret identity in early December to verify you've received your gift - if there are any problems just communicate them then and I will do whatever I can to ensure you have a great holiday season,
Cheers!
-S. Claus "
Jeg synes mit eget target er lidt nederen, da alle hans højest ønskede spil på hans wishlist næsten er udgået af produktion - eller er ting der ikke er udgivet endnu. Tror det ender med en kombi af to af følgende spil: Elder Sign, Innovation, Nightfall og Mr Jack Pocket. Så tager vi den derfra...
"In order for Santa to get an early start this year, I have already ordered and sent your special gift! I am an American Santa and have no experience buying from a foreign store and shipping elsewhere so if you end up with a battered old copy of Mall Madness & a ball of chewing gum, don't blame me! I will contact you with my secret identity in early December to verify you've received your gift - if there are any problems just communicate them then and I will do whatever I can to ensure you have a great holiday season,
Cheers!
-S. Claus "
Jeg synes mit eget target er lidt nederen, da alle hans højest ønskede spil på hans wishlist næsten er udgået af produktion - eller er ting der ikke er udgivet endnu. Tror det ender med en kombi af to af følgende spil: Elder Sign, Innovation, Nightfall og Mr Jack Pocket. Så tager vi den derfra...
- Sir William
- 1000+ indlæg
Er meget aktiv over for mit target i Canada, har skrevet et par mail til ham og har en kollega som skal til USA på fredag, som tager et brev med fra mig som hun poster derovre fra. Det er trods alt billigere og skulle være nemmere. Kommer primært til at rumme slik til ham og hans familie.
Hans ønskeseddel omfatter primært spil fra 2011 og indtil videre, overvejer jeg at samarbejde med Germangames.com omkring gaver omend mange af dem han ønsker sig, ikke er kommet hjem endnu.
Så lige nu ligger det til, at jeg giver udvidelsen til Sid Meiers Civilization samt måske en miniudvidelse til Call of Chutulu som jeg kan se han har mange af og dog alligevel ikke står på listen.
Alternativet er Innovation sammen med The Resistance, men sidstenævnte står godt nok på hans wishliste men med noten "Want in trade", hvordan jeg egentlig skal tolke det.
Afventer dog med at bestille spillet, da jeg ikke synes om at give ham en gave som han så først må åbne om 30 dage. Så det er derfor jeg bruger mellemvejen med slikket.
Har valgt mig at lægge mig op ad det anbefalede beløb på $50, ikke for at virke "nærig" men vil lige have en føling med konceptet og hvad der forventes. Det vigtigste er jo i første omgang at give, men vil også give noget der er Dansk derfor salmiak lakrids.
Har desværre ikke selv hørt noget fra min Secret Santa, men det har jo trods alt ikke været i gang i en uge endnu.
Hans ønskeseddel omfatter primært spil fra 2011 og indtil videre, overvejer jeg at samarbejde med Germangames.com omkring gaver omend mange af dem han ønsker sig, ikke er kommet hjem endnu.
Så lige nu ligger det til, at jeg giver udvidelsen til Sid Meiers Civilization samt måske en miniudvidelse til Call of Chutulu som jeg kan se han har mange af og dog alligevel ikke står på listen.
Alternativet er Innovation sammen med The Resistance, men sidstenævnte står godt nok på hans wishliste men med noten "Want in trade", hvordan jeg egentlig skal tolke det.
Afventer dog med at bestille spillet, da jeg ikke synes om at give ham en gave som han så først må åbne om 30 dage. Så det er derfor jeg bruger mellemvejen med slikket.
Har valgt mig at lægge mig op ad det anbefalede beløb på $50, ikke for at virke "nærig" men vil lige have en føling med konceptet og hvad der forventes. Det vigtigste er jo i første omgang at give, men vil også give noget der er Dansk derfor salmiak lakrids.
Har desværre ikke selv hørt noget fra min Secret Santa, men det har jo trods alt ikke været i gang i en uge endnu.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Har skrevet til mit BGG target, men har intet hørt tilbage.
Har ikke hørt noget fra min BGG SS.
Har ikke hørt noget fra min BGG SS.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvordan skriver man deres adresser og med deres, mener jeg folk der er bosiddende i Nordamerika
Navn
Gade
By
Stat
Land
Postal Code
Hvilken rækkerfølge skal jeg bruge?
Navn
Gade
By
Stat
Land
Postal Code
Hvilken rækkerfølge skal jeg bruge?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Så har jeg også fået skrevet til mit target. Håber han er typen der gider svare tilbage. Jeg bad ham svare på hans profil, fremfor at sende mail tilbage.
- Fod
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Tash-Kalar
Da mit target har børn, som han spiller med, og ligefrem har skrevet at han er åben over for andre spil end dem på hans liste, overvejer jeg at sende et ekstra spil. Nemlig et af LEGO spillene (De små af dem er faktisk ikke specielt dyre når man køber dem fra amazon eller lignende).
Men jeg tænker lidt: Hvor dansk syndes folk endelig at LEGO (Og LEGO spillene) er?
Men jeg tænker lidt: Hvor dansk syndes folk endelig at LEGO (Og LEGO spillene) er?
- Nick

-
- 50+ indlæg
- Been thanked: 4 times
Langt de fleste af LEGO-spillene er designet af en englænder, Cephas Howard, men han er nu en meget flink fyr alligevel.Fod wrote:Da mit target har børn, som han spiller med, og ligefrem har skrevet at han er åben over for andre spil end dem på hans liste, overvejer jeg at sende et ekstra spil. Nemlig et af LEGO spillene (De små af dem er faktisk ikke specielt dyre når man køber dem fra amazon eller lignende).