Tilmelding til Secret Santa er åben - hvem deltager?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Tilmelding til Secret Santa er åben - hvem deltager?

Post by Sir William »

hjæælp, mit target har en brætspils butik sammen med 4 andre venner. Det ville jo være oplagt at købe gaven gennem dem - for at støtte dem - og også snakke med dem om, hvad han bedst ville kunne lide.

Men skriver jeg en mail og det så er ham der læser den, så er jeg jo afsløret.

Nogen der vil hjælpe mig eller komme med en ide for hvordan jeg løser det? Havde overvejet at skrive via Facebook til en af de andre.
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Hvis du ved specifikt hvem de andre er...så kontakt en af de andre direkte. Det ville være min løsning :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Memoir 44

Post by Legius »

Eller få en anden til at skrive for dig.
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Forsøgte først at skrive til 2 af dem fra Santa profilen på BGG uden effekt. Så jeg tog chancen og skrev direkte til butikken i dag, min mail kan afsløre mig men skrev i emnet at det skulle holdes hemmeligt for mit target.

Fik et svar tilbage om at de gerne vil være mig behjælpelig, gerne vil pakke ind og lokke ham til butikken for at give ham gaven. Så ville jeg jo slippe for at betale shipping og kunne så købe for lidt mere. Sidstnævnte var mit eget forslag, som de syntes var ok.

Skrev så at jeg havde følgende spil i tankerne (alle fra mit targets ønskeliste)
Sid Meier Civilization - Fame and Fortune (C$24)
Stone Age - Style is the Goal (C$27)
Dungeon Petz (C$49)
Last Will (C$38)
Power Grid: The first sparks (C$ 37)
Power Grid: The Robots (C$8)
Railways of the World: The Card game (C$29)
The Resistance (C$20)
Timeline: Discoveries (C$20)
Innovation (C$20)

Fik så beskeden om, at Dungeon Petz ville være et ok valg.

Ud fra mit targets ønskeliste havde jeg nu mere en kombi af de 2 øverste sammen med et fra de 3 nederste.

Hans favoritspil ifølge hans profil er Power Grid, men kender det ikke godt nok og dermed heller ikke udvidelsen til at vide hvad det er værd. Det gør jeg faktisk ikke med andre en Railways of the world: The card game og Innovation.

Havde også set spillet Quebec som jo ville være rammende at give, men tør næste ikke vælge det når det ikke står på hans liste.

Lige nu skulle der være et brev på vej fra Miami til Quebec med dansk slik. Håber det kommer frem.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Sir William wrote:Forsøgte først at skrive til 2 af dem fra Santa profilen på BGG uden effekt. Så jeg tog chancen og skrev direkte til butikken i dag, min mail kan afsløre mig men skrev i emnet at det skulle holdes hemmeligt for mit target.

Fik et svar tilbage om at de gerne vil være mig behjælpelig, gerne vil pakke ind og lokke ham til butikken for at give ham gaven. Så ville jeg jo slippe for at betale shipping og kunne så købe for lidt mere. Sidstnævnte var mit eget forslag, som de syntes var ok.

Skrev så at jeg havde følgende spil i tankerne (alle fra mit targets ønskeliste)
Sid Meier Civilization - Fame and Fortune (C$24)
Stone Age - Style is the Goal (C$27)
Dungeon Petz (C$49)
Last Will (C$38)
Power Grid: The first sparks (C$ 37)
Power Grid: The Robots (C$8)
Railways of the World: The Card game (C$29)
The Resistance (C$20)
Timeline: Discoveries (C$20)
Innovation (C$20)

Fik så beskeden om, at Dungeon Petz ville være et ok valg.

Ud fra mit targets ønskeliste havde jeg nu mere en kombi af de 2 øverste sammen med et fra de 3 nederste.

Hans favoritspil ifølge hans profil er Power Grid, men kender det ikke godt nok og dermed heller ikke udvidelsen til at vide hvad det er værd. Det gør jeg faktisk ikke med andre en Railways of the world: The card game og Innovation.

Havde også set spillet Quebec som jo ville være rammende at give, men tør næste ikke vælge det når det ikke står på hans liste.

Lige nu skulle der være et brev på vej fra Miami til Quebec med dansk slik. Håber det kommer frem.
Power Grid: The first sparks har ikke noget med det oprindelig PG at gøre, ligesom factory manager heller ikke er PG :) spillet er en mellemting mellem powergrid og Stone Age. Så hvis han kan lide PG og allerede har Stone Age, vil jeg klart anbefale at du køber den :-) burde matche rimelig godt til hans spillestil.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

SUK, har slet ikke hørt fra min secret santa, og har jo den fine flag counter installeret så man kan følge med i det, og jeg har ikke haft en amerikansk gæst siden oktober, så personen har ikke brugt secret santa accounten, de eneste besøg jeg har haft som passer med tiden er polske, så det vil være et gæt, men det var først 4 dage efter targets var uddelt.

Håber dog at det lysner i enden..

Men mit eget target har jeg skrevet til et par gange og han er heller ikke aktiv, så ikke meget sjovt i det i år :(
Image
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tash-Kalar

Post by Fod »

Oseali wrote:SUK, har slet ikke hørt fra min secret santa.
Var det noget med et Secret-Ninja-Santa microbadge?
http://www.boardgamegeek.com/article/7893219#7893219
- Nick
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Fod wrote:
Oseali wrote:SUK, har slet ikke hørt fra min secret santa.
Var det noget med et Secret-Ninja-Santa microbadge?
http://www.boardgamegeek.com/article/7893219#7893219
Ja, har helt sikkert en ninja Santa eller også bare en Santa som først er aktiv i december måned. Der er kun gået en uge, men det er min første gang og regnede nok med en sød besked allerede fra start af, men må jo bare være tålmodig.

Har læst at der ikke bliver set med milde øjne med Santaer som ikke lever op til kravene, så jeg formoder at samtlige 2000 Santaer er seriøse.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Men det eneste krav, er jo at man sender et spil til sit target. Der er ikke nogen krav om at man sender andet, eller mere, eller skriver, eller driller, eller svare på skriverier, eller noget som helst.

Men personligt synes jeg at det er kedeligt, og har i år fået en Secret-Ninja-Santa og et totalt stum modtager :(
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

I deres spørgsskema undersøgelse er det også muligt, at der ikke er så mange "aktive" af de 2.000 deltagere.

Det er da fair nok folk kun bare sender den pligtige gave, men legen er vel også en måde hvorpå folk kan lære andre folk på.

Nå, men hygger mig med at skrive beskeder til mit offer. Selv om hans svar ikke er verdens længste - seneste var bare en smiley - så synes jeg det er sjovt at leve sig ind og skrive som en Santa. Tror mit target nok ville foretrække jeg kunne skrive på fransk, han er vist nok meget fransk-canadisk.
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Så er min gave dukket op ^^

Det blev så til Rattus og en lille portion slik fra Holland. Det glæder jeg mig til at prøve.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Super, fandt ud af at mit target havde Stone Age hvillket jeg også forventede da han jo nu ønskede sig udvidelsen. Men måtte dog til sidst spørge direkte og han kunne så bekræfte det.

Mit target er fransk-canadier og på fransk hedder Stone Age L´Ãge de Pierre. :oops: Og det stod pænt og tydeligt på listen.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Uhadada, har hørt rygter om at der skulle være en pakke på vej til mig. Er sååå spændt, men nok mest fordi min Secret Santa har været total tavs.

Så er lidt spændt på hvad jeg får, bliver en laaang måned.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Hurraaaa! Jeg har endeligt hørt fra min Cthante Claus (RPGGeek), og selvom han lyder modbydelig, og påstår at jeg intet får, og slet ikke noget fra min ønskeliste, så glæder det mig at han skriver til mig.

Jeg har stadig ikke hørt fra min BGG Secret Santa, og har ikke fået svar tilbage fra mit eget target.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Håber faktisk lidt, at jeg får noget der ikke står på min ønskeseddel. Det vil gøre overraskelsen des større.

Har selv besluttet mig for, at mit target får en ting fra ønskesedlen og så et jeg vælger (Eminent Domain). Ikke fordi jeg har spillet sidstnævnte, men fordi det lyder spændende og så for at overrasle lidt.
Post Reply