Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

I dag har jeg så modtaget noget af det mest vanvittige jeg har købt længe (af brætspil, i hvert fald): Et eksemplar af Lost Battles, et kolo-enomt spil om slag i oldtiden. Det indeholder 40 scenarier, og en række kampagner, hvis man er til den slags. Et 'mounted mapboard' over Middelhavsområdet og Orienten, 50 store paptiles som bruges til at opbygge de enkelte slagmarker, og en lang række papbrikker, selvfølgelig, til at repræsentere tropperne. Da synet jo ikke ligefrem bliver bedre med årene, er det en fryd at se at brikkerne ikke længere er 1/2", som i de gamle Avalon Hill-dage, men derimod helt op til 50x25 mm store!

Reglerne er på 70 sider, og spillet indeholder desuden designerens, eller skulle jeg sige "forfatterens" 300 siders bog om emnet, Lost Battles: Reconstructing the Great Clashes of the Ancient World!

Nu må vi se hvordan spillet så er at spille, men ser man bare på komponenterne er det i hvert fald nok til at give enhver gammel krigsspiller åndenød. :mrgreen:

Image

Image
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 715 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:Nu må vi se hvordan spillet så er at spille, men ser man bare på komponenterne er det i hvert fald nok til at give enhver gammel krigsspiller åndenød. :mrgreen:
Blæret! 8)
Hvis du aldrig når så langt som til at spille det, ser det i alt fald godt ud på hylden!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Jens_Hoppe wrote:Da synet jo ikke ligefrem bliver bedre med årene, er det en fryd at se at brikkerne ikke længere er 1/2", som i de gamle Avalon Hill-dage, men derimod helt op til 50x25 mm store!
Med den slags brikker, går det så ikke hen og bliver lidt euro-agtigt. :lol:

God fornøjelse :wink:
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Jens_Hoppe wrote: Reglerne er på 70 sider, og spillet indeholder desuden designerens, eller skulle jeg sige "forfatterens" 300 siders bog om emnet, Lost Battles: Reconstructing the Great Clashes of the Ancient World!
Synes bogen virker rigtig spændende, giv lige en tilbagemelding om den ikke :wink: Elsker bare bøger som beskriver slagmarker, hærenes opstilling og hvordan de enkelte enheder blev flyttet rundt.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Larsine wrote:
Jens_Hoppe wrote:Da synet jo ikke ligefrem bliver bedre med årene, er det en fryd at se at brikkerne ikke længere er 1/2", som i de gamle Avalon Hill-dage, men derimod helt op til 50x25 mm store!
Med den slags brikker, går det så ikke hen og bliver lidt euro-agtigt. :lol:
Jeg bliver først urolig hvis det viser sig at man skal holde auktion over tropperne og indsætte generalerne med en slags worker placement mekanisme! :lol:

Nej, spøg til side, jeg er helt sikker på at Lost Battles generelt (og kæmpebrikkerne i særdeleshed) kan spore sin oprindelse tilbage til figurkrigsspillene, snarere end papbrik & -bræt spillene. Det er ellers ikke en genre jeg er så vild med, men da Lost Battles har elimineret de to ting jeg ikke kan lide ved klassiske figurkrigsspil - det at spilleområdet ikke er inddelt i diskrete felter, og det at man skal investere i (og helst også male) en million tinfigurer - har jeg ikke noget problem med det.
What are you, like 80?
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Så skulle jeg gerne hente The Thing samt Railbarons kortene til Mexico kortet i Railways of the World fra posthuset i dag. Kortene er sendt via Artscow. Jeg er især nysgerrig efter at prøve The Thing, da filmen er, efter min mening, en klassiker (som alt andet med en ung Kurt Russell.....).
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

I går kom posten med 3 udvidelser:

Quaxos-promokortene til Quarriors
Bishop's Favor-udvidelsen til Fresco
samt Harz/Bayern-udvidelsen til Martin Wallaces Great Western
Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Og så kom labyrinth: the war on terror, Belfort, Dungeon Run samt udvidelserne til Castle Panic og Civilization hjem sammen med min kone fra NY. Så burde der være nok underholdning til julen.
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by pytman »

Idag kom posten med mine promo kort fra BGG (Envoy, Black Market og Walled Village), ser frem til at få prøvet dem forhåbentlig her i weekenden..
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Modtog Werewold promo pack i posten fra AEG i går.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Så ankom mit forudbestilte eksemplar af Eclipse. Woohoo!
Sidst spillet:
Image
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Zaphoddk »

Stony wrote:Så ankom mit forudbestilte eksemplar af Eclipse. Woohoo!
Er grøn af misundelse! :mrgreen:
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg købte torsdag Fortune and Glory: The Cliffhanger Game. Jeg glæder mig meget til at få leget en del med det; jeg elsker eventyrsspil som Runebound, og det er lidt samme feel i dette, bare i 1930'erne i stedet for i en fantasy setting (Terranoth eller hvad den hedder).
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Jeg modtog i dag mit eksemplar af Band of Brothers: Screaming Eagles, et nyt, taktisk 2. verdenskrig-spil fra Worthington Games. Designeren har på BGG talt godt og længe om hvorfor hans nye system er både simpelt, hurtigt, og realistisk, så det skal blive spændende at se om det så også er sjovt at spille. Tematisk er det åbenbart in at koncentrere sig om en enkelt militærenhed i et spil (se f.eks. GMT's Grossdeutschland-spil), og her er det ingen ringere end vores allesammens kendte-fra-TV 101st Airborne. Synderligt originalt er det måske ikke, men der er på den anden side noget trygt ved endnu en gang at blive dumpet ned bag hækkene i Normandiet. :mrgreen:

Image
What are you, like 80?
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Jeg kan ikke erindre et år hvor jeg har skullet så lang hen på året på bare at få nogle af de nye Essenspil. Men heldigvis er nu endelig lykkedes. Hvis tyskerne ikke snart får rettet op på deres produktionsproblemer, ender det med at jeg næste bliver tvunget til at sende en pakke med spil hjem fra Essen...

Nå,
jeg er nu endelig blevet den lykkelige ejer af det spil jeg betragter som årets spil: Hawaii fra Hans im Glück!
De øvrige Essen-spil som endelig er trykt/genoptrykt er:
Tournay og
Santiago de Cuba

Desuden har jeg også købt:
Quarriors! Rise of Demon
Paperclip Railways
Talisman: The Dragon
samt de Magiske Bygninger til Alhambra - som ganske skuffende overhovedet ikke er magiske.
det eneste specielle ved dem er at arkitekten har ophævet tinglysningen om at bygningerne skal vende på en bestemt måde. [sic]

Og så er Martin Wallaces sidste Spielbox-spil endelig kommet, og det ser ud til at han har gemt det bedste til sidst: und noch ein Zivilizationsspiel er, som navnet angiver endnu et civilisationsspil. Konceptet er det sædvanlige: kast 3 terninger for at aktivere et antal bokse.
Denne gang er der ikke et egentligt kort, men et langt bånd med 30 Civ-kasser som skal aktiveres i rækkefølge: først opfindes Skriften, derefter finder vi på brug af Sten, Hjul, Landbrug osv. med diverse Byer og Krige indtil vi har opbygget et helt Imperium. Byerne giver VP, og man erobre hinandens byer (og alt muligt andet), så hvem der vinder til sidst er naturligvis helt afhængig af terningslagene. Men det ser helt underholdene ud - og er det først spil af de små 100 spil i Edition Spielbox som kræver en Engelsk udgave, da en del af de 30 felter kræver oversættelse fra tysk!
Image
Post Reply