Spil til spilaftener med drengene

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Rallen
10+ indlæg
10+ indlæg

Re: Spil til spilaftener med drengene

Post by Rallen »

Det er fantastisk med så mange gode forslag! Vi læser anmeldelser og ser videoer på højtryk nu :)

Hele øl-delen skal dog ikke tages alt for bogstaveligt. Det er ikke fordi vi leder efter spil man kan spille i fuld tilstand - det var egentlig mest for at beskrive stemningen at de kom ind i billedet ;)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

Rallen wrote:[...] Hele øl-delen skal dog ikke tages alt for bogstaveligt. Det er ikke fordi vi leder efter spil man kan spille i fuld tilstand - det var egentlig mest for at beskrive stemningen at de kom ind i billedet ;)
Flere af de anbefalede spil er bestemt heller ikke spil jeg ville anbefale jer at kaste jer over efter en lang tur i byen; det er ikke de mest komplicerede spil, men i kompleksitet er flere af spillene dog noget tungere end Risk og The Settlers of Catan, så det kan meget vel være, at I kommer til at få brug for de små grå - og her er det ikke shots jeg refererer til! :wink:
frouvne, administrator

Image
mrbulow
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by mrbulow »

Frouvne wrote:Jeg syntes, det bliver impliceret, at der er nogle spil, man ikke skulle kunne drikke øl til. Det er en alvorlig misforståelse! :wink:
Nu når jeg tænker over det har du jo fuldstændig ret :D
Vi mødes ca. hver anden weekend med et venne par, spiser frokost, spiller spil ( mens vi får et par øl ), spiser aftensmad og spiller spil til ca. kl 01.00 ( mens vi stadig nyder et par øl )

Men havde ikke tænkt over det da formålet var -
Hygge, Brætspil, ØL
og ikke som jeg forstod de første par indlæg
ØL, Hygge, Brætspil :D - ikke at der er noget i vejen med den rækkefølge :D
Spilsamling (BGG)
Sidst spillet:
Image
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Stunke »

For min spilgruppe er brætspil lig med skidefulde. (sådan cirka)
Vi spiller oftest Imperial, RISK 2210, Cosmic Encounter (the whining backstabbing game), small world & Power Grid.

Klar favorit til skidefuld-og-brætspil er helt klart Cosmic Encounter. Mellem 3 og 5 spillere kører det på skinner og der er SÅ meget man kan hyle/true/tude over at det næsten ikke tåler sammenligning.
Imperial er sjovt fordi der ikke er terninger, og hele spillet om at man kan skifte side og føre krig og være svinsk selskabstømmer eller storentrepenør er helt fantastisk. Og nøj hvor kan der lægges planer og anklages og udpensles strategier.
Small World er godt, simpelt og rimeligt ligetil. Man kan godt huske reglerne når rammerne med øl er væk og det er endda sjovt med kun to spillere.
Power Grid er bare et godt spil, selvom alt det pengetælleri godt kan være lidt træls i det lange løb.
RISK 2210 er bare alt det risk ville ønske det havde været.
Helt ærligt synes jeg roborally er et kampkedeligt, ligegyldigt spil der bare optager tid. Jeg ville til hver en tid hellere sludre med 'sjukkerne end bruge det samme tidsrum på at spille roborally. Men af en eller anden grund bliver det altid foreslået når der er tale om øl og brætspil. Jeg tror I skal låne det inden I beslutter jer. Hvad angår mandehørm synes jeg ikke det slår an.

Hvis i kan blive 5 mand eller mere er 'The Resistance' supersjovt! hvis altså I er sådan nogen der elsker at lyve og tage røven på hinanden for sindssygt.
It's about playing games, not owning games.
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.

Post by glorn »

nu hvor folk er kommet med en masse gode gateway spil og andre gode forslag vil jeg komme med et spil jeg tror er super sjovt når man er så fuld at koordinationen kan fejle.

Bunny Bunny Moose Moose og så har det tilmed Vlaada Chvátil som designer
David.
Wuffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Wuffer »

I den flok (4 gutter i 30'erne) er Space Alert klart et kæmpe hit. Det er co-op og et fantastisk "stress-spil".
Derudover er vi også glade for 7 wonders, Ticket To Ride og Formula D (blandt mange mange andre spil).
Post Reply