Onsdag aften kom Eik og Jens forbi til lidt spil.
Da min miniudgave af Heckmeck lå fremme på bordet startede vi med 3 spil. Første spil lå Jens til at vinde, men pludselig var uheldet ude for Jens og heldet med os andre, så vi snuppede den ene potion orm efter den anden fra ham, alt imens han selv blev ved med at aflevere flere til bordet. Eik vand, med mig lige bag efter og jens absolut sidst. Andet spil startede forrygende for mig, og det holdt jeg fast i. Jeg vadt overlegent, med Eik som nummer 2 og Jens sidst. Tredie spil var stort set en gentagelse af spil 2, eneste forandring var at det så ud som om Jens skulle blive nummer 2, men i sidste øjeblik fik Eik snuppet en stor portion orme fra ham og overhalede ham på målstregen.
Derefter blev det til to spil San Juan, med udviddelserne. Jeg har svært ved at se at jeg nogensinde skulle blive træt af dette spil, hvor jeg i hvert fald altid prøver at tilpasse min strategi efter de kort jeg får på hånden. Eik derimod forsøger altid at bygge et bibliotek, og en Guild Hall, og hvis ikke han får disse går han ofte ned på det. Jeg vandt det første spil, med Eik på anden pladsen og Jens sidst. Men i andet spil fik Jens endelig en sejr hjem, med Eik på anden pladsen, og mig med sølle 20 point sidst.
Hvad har du spillet i dag? November 2011
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2011
Det blev til tre spil i tirsdags:
Vi lagde ud med den andet af små Iron Games kortspil: Pergamemnon.
Det er et fint lille kampspil, hvor titelpersonen har inviteret alle sine rivaler fra Middelhavsområdet til et turnering imellem deres hære, for en gang for alle at få fastslået hvem der er den stærkeste.
Hver hær består af 11 kort, hvoraf man altid sidder med 3 på hånden. Når man erobrer modstandernes kort kan man vælge om man vil lægge det i sit deck, eller om man hellere vil bruge det til Charisma-point som igen benyttes til at anskaffe sig mytologiske væsener som også bruges i kamp.
En fin lille variant af deck-building genren som fungerede rigtig godt! 7/10
Hovedspillet blev Colorado Midland fra Winsome Games. Man bygger fælles tognet for at forbinde et antal af miner med hovedbyerne for at score point. Hver spiller ejer et antal aktier i disse miner, man scorer point hver gang man 'sælger' en aktie fra en mine med jernbaneforbindelse.
Simpelt spil, hvor man både skal arbejde sammen - og så helst ikke alligevel. 7/10
Aftenen sluttede af med PAX (Iron Games), som vi også spillede sidste gang. 7/10
Alt i alt en fin aften, hvor Jesper scorede et fint hat-trick!
Vi lagde ud med den andet af små Iron Games kortspil: Pergamemnon.
Det er et fint lille kampspil, hvor titelpersonen har inviteret alle sine rivaler fra Middelhavsområdet til et turnering imellem deres hære, for en gang for alle at få fastslået hvem der er den stærkeste.
Hver hær består af 11 kort, hvoraf man altid sidder med 3 på hånden. Når man erobrer modstandernes kort kan man vælge om man vil lægge det i sit deck, eller om man hellere vil bruge det til Charisma-point som igen benyttes til at anskaffe sig mytologiske væsener som også bruges i kamp.
En fin lille variant af deck-building genren som fungerede rigtig godt! 7/10
Hovedspillet blev Colorado Midland fra Winsome Games. Man bygger fælles tognet for at forbinde et antal af miner med hovedbyerne for at score point. Hver spiller ejer et antal aktier i disse miner, man scorer point hver gang man 'sælger' en aktie fra en mine med jernbaneforbindelse.
Simpelt spil, hvor man både skal arbejde sammen - og så helst ikke alligevel. 7/10
Aftenen sluttede af med PAX (Iron Games), som vi også spillede sidste gang. 7/10
Alt i alt en fin aften, hvor Jesper scorede et fint hat-trick!