Hvad har du spillet i dag? December 2011
Re: Hvad har du spillet i dag? December 2011
I går fik jeg spillet op til flere spil af både Camp Roskilde og Travel Blog til julefrokost hos Svigermor. Begge spil var hyggelige, men Travel Blog er klart det bedste til brætspils-n00bs. Der var også bred enighed rundt om bordet, at Travel Blog var det bedste spil.
Da Kamilla og jeg kom hjem hev jeg julegaven Quarriors frem, og vi fik spillet 2 gange af det. Kamilla og jeg havde prøvet det i Essen, men fangede det ikke helt. Jeg har så prøvet det siden, men først i går fik jeg 100% fat på alle reglerne (famous last words). Det er et rigtig godt spil, jeg helt sikkert kommer til at spille mange gange endnu.
Da Kamilla og jeg kom hjem hev jeg julegaven Quarriors frem, og vi fik spillet 2 gange af det. Kamilla og jeg havde prøvet det i Essen, men fangede det ikke helt. Jeg har så prøvet det siden, men først i går fik jeg 100% fat på alle reglerne (famous last words). Det er et rigtig godt spil, jeg helt sikkert kommer til at spille mange gange endnu.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Årets sidste spil blev for mit vedkommende Last Will, som blev spillet 3 gange.
Jeg lagde fint ud med en overlegen sejr, men de to sidste gange haltede jeg noget bagefter, selvom jeg i det sidste nåede at bruge alle 29 penge i sidste tur. Konkurrencen i spillet er så hård nu, at vi nok ser os nødsaget til at bruge Player Order Mini-expansion fremover. 9/10
Jeg lagde fint ud med en overlegen sejr, men de to sidste gange haltede jeg noget bagefter, selvom jeg i det sidste nåede at bruge alle 29 penge i sidste tur. Konkurrencen i spillet er så hård nu, at vi nok ser os nødsaget til at bruge Player Order Mini-expansion fremover. 9/10
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Her til aften fik jeg indviet mit Puerto Rico Anniversary Edition. Derefter hyggede vi os med Crokinole og øl til folk ikke gad mere.
Sidst spillet:

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
I eftermiddags spillede vi Travel Blokus. I virkeligheden kan jeg nok bedre lide denne udgave end det oprindelige spil dels fordi den retter sig eksklusivt mod to spillere og dermed eliminerer det heldelement en tredje- og fjerdespiller kan tilføje til spillet og dels fordi den yderst sparsomme plads gør at man straks er brutalt konfronteret med hinanden.
Til aften var det så Core Worlds, der kom på bordet og det er tilpas simpelt til at grundstrukturen hurtigt er på plads og hastigheden passer meget fint til spillets tyngde.
Til aften var det så Core Worlds, der kom på bordet og det er tilpas simpelt til at grundstrukturen hurtigt er på plads og hastigheden passer meget fint til spillets tyngde.
frouvne, administrator

Juledagene har givet mange brætspiloplevelser i år.
Tirsdag var David (glorn) på besøg sammen med en anden ven til brætspil.
Vi startede med et spil af Vlaada Chavatils nyeste, Dungeon Petz. Spillet er basalt set et worker placement spil, der også har det her minispil med, at du skal opfostre dine kæledyr. Jeg synes det virker velbalanceret, og det er rart at der også er noget at bruge de workers, der ikke er sendt ud, fordi ens planer blev forpurret, til. Der kan dog mangle lidt interaktion for nogle spillere. David vandt, hvilket overraskede alle - ikke mindst David selv.
Bagefter hev vi min julegave, Quarriors, frem. Kan I huske at jeg tidligere skrev, at nu havde jeg styr på alle reglerne? Nope, David fandt en fejl jeg havde lavet (9 creatures i stedet for kun 7). Anyways, vi tog et spil af Quarriors, og det er stadig sjovt. Her endte David vidst også med at vinde - ellers var det KAsper, vores fjerdemand.
Efter Quarriors hev vi Space Maze frem. Det var første gang siden vi prøvede det i Essen, så reglerne skulle lige brushes op. Det er stadig et sjovt spil; det så ud til at jeg ville vinde i tredje runde, og så pludselig blev verden vendt op og ned. Mit ummidelbart største problem med spillet, er, at der er for mange ting, der kræver at du skal rulle en 4'er, og ofte er det alt for få af dem i en runde. David endte vidst også med at vinde her.
Nu skulle fjerdemand hjem, så David, Kamilla og jeg tog et spil Rattus, min Secret Santa gave. Første spil virkede ikke helt optimalt, da jeg de første par runder ikke helt præsterede at forklare spillet ordenligt, så folk ikke helt forstod mekanikken. Jeg vandt første spil. Vi tog et spil mere, der endte i en tie mellem Kamilla og jeg; så der hev vi selvfølgelig Tie Breaker spillet frem! Vi skulle rejse os og forlade lokalet, og løbe tilbage for at samle meeplen op. Det var Kamilla hurtigst til (hun blokerede døren!), så det vandt hun.
Tirsdag var David (glorn) på besøg sammen med en anden ven til brætspil.
Vi startede med et spil af Vlaada Chavatils nyeste, Dungeon Petz. Spillet er basalt set et worker placement spil, der også har det her minispil med, at du skal opfostre dine kæledyr. Jeg synes det virker velbalanceret, og det er rart at der også er noget at bruge de workers, der ikke er sendt ud, fordi ens planer blev forpurret, til. Der kan dog mangle lidt interaktion for nogle spillere. David vandt, hvilket overraskede alle - ikke mindst David selv.
Bagefter hev vi min julegave, Quarriors, frem. Kan I huske at jeg tidligere skrev, at nu havde jeg styr på alle reglerne? Nope, David fandt en fejl jeg havde lavet (9 creatures i stedet for kun 7). Anyways, vi tog et spil af Quarriors, og det er stadig sjovt. Her endte David vidst også med at vinde - ellers var det KAsper, vores fjerdemand.
Efter Quarriors hev vi Space Maze frem. Det var første gang siden vi prøvede det i Essen, så reglerne skulle lige brushes op. Det er stadig et sjovt spil; det så ud til at jeg ville vinde i tredje runde, og så pludselig blev verden vendt op og ned. Mit ummidelbart største problem med spillet, er, at der er for mange ting, der kræver at du skal rulle en 4'er, og ofte er det alt for få af dem i en runde. David endte vidst også med at vinde her.
Nu skulle fjerdemand hjem, så David, Kamilla og jeg tog et spil Rattus, min Secret Santa gave. Første spil virkede ikke helt optimalt, da jeg de første par runder ikke helt præsterede at forklare spillet ordenligt, så folk ikke helt forstod mekanikken. Jeg vandt første spil. Vi tog et spil mere, der endte i en tie mellem Kamilla og jeg; så der hev vi selvfølgelig Tie Breaker spillet frem! Vi skulle rejse os og forlade lokalet, og løbe tilbage for at samle meeplen op. Det var Kamilla hurtigst til (hun blokerede døren!), så det vandt hun.
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
hehe, du husker lidt galt.
jeg vandt ganske rigtig de to første spil, men din kone vandt spaze maze. men så vandt jeg til gengæld det første spil rattus. (hvilket gjorde i andre holdt mig nede i andet spil rattus)
jeg vandt ganske rigtig de to første spil, men din kone vandt spaze maze. men så vandt jeg til gengæld det første spil rattus. (hvilket gjorde i andre holdt mig nede i andet spil rattus)
David.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Igår fik vi spillet fire spil Quarriors! med udvidelsen Quarriors! Rise of the Demons. Udvidelsen formåede ikke at trække spillet i langdrag, som nogle har beklaget sig over; vi klarede de fire spil på under 1½ time. Jeg kan godt se potentialet til at spillet kan blive længere, da man kan forurene hinandens pose med de temmelig ubrugelige og til tider destruktive korrumperede terninger. De tre sidste spil, hvor disse for alvor kom i spil, var det da også dem, der i praksis kom til at afgøre spillet. Om det er en god eller en dårlig ting er endnu svært at sige, men det er behageligt med muligheden for endnu mere interaktion og det er rart at se, at det i hvert tifælde ikke kun er dragerne, man skal passe på. Alt i alt tror jeg, det er en god tilføjelse til spillet, men en tilføjelse, man ikke altid vil ønske at spille med og en tilføjelse der gør det om muligt endnu vigtigere at udvælge den kombination af kort, der skal spilles med med omhu.
Vi fik også spillet et spil Flash Point: Fire Rescue, der egner sig rigtig godt som familiespil, men nok ikke rigtig formår at opbygge den samme spænding som spil som Pandemic og Ghost Stories.
Vi fik også spillet et spil Flash Point: Fire Rescue, der egner sig rigtig godt som familiespil, men nok ikke rigtig formår at opbygge den samme spænding som spil som Pandemic og Ghost Stories.
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I går blev en rollespilsaftale ændret til brætspilsaftale med 'flydende antal deltagere'. Vi lagde ud med en omgang Smallworld, som er et utrolig hyggeligt spil. Det var dog lang tid siden, jeg sidst havde spillet det, så der var flere gange, jeg var ved at blande reglerne sammen med Vinci, men det gik da meget godt alligevel.
Efter frokosten tog vi en omgang usolidarisk Mall of Horror - en af de få små-nasty spil, som jeg godt kan lide. Normalt hader jeg forhandlingsspil, men i det her er settingen alligevel så useriøs, og spillet er tilpas kort til, at folk ikke bliver sure, når de bliver forrådt.
Gæsterne kiggede på spilsamlingen og udvalgte Battlestar Galactica som aftenens sidste spil. Vi spillede seks personer og brugte også skill cards fra Pegasus-udvidelsen, og da sympatisøren blev til cylon, var det ret let for brødristerne at tvære de stakkels, uskyldige mennesker
Efter frokosten tog vi en omgang usolidarisk Mall of Horror - en af de få små-nasty spil, som jeg godt kan lide. Normalt hader jeg forhandlingsspil, men i det her er settingen alligevel så useriøs, og spillet er tilpas kort til, at folk ikke bliver sure, når de bliver forrådt.
Gæsterne kiggede på spilsamlingen og udvalgte Battlestar Galactica som aftenens sidste spil. Vi spillede seks personer og brugte også skill cards fra Pegasus-udvidelsen, og da sympatisøren blev til cylon, var det ret let for brødristerne at tvære de stakkels, uskyldige mennesker

Her mellem jul og nytår har jeg været på fyn ved familien. Vi fik spillet en masse ticket to ride.. Og fik prøvet det ny indkøbte Runebound.. Næsten to spil blev det til.. Synes klart det har potentiale, og glæder mig til at prøve det flere mange
..
Godt nytår til alle

Godt nytår til alle
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
I går havde vi tre venner på besøg, og midt i børnepasning etc blev det til 3x Pandemic, 2x Heckmeck og et enkelt spil League of Six. Jeg synes stadig det er et udmærket spil - det skulle bare være en smule kortere, men det kan jo klares ved at spille fem runder i stedet for seks.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Vi rundede året af med Dominion.
frouvne, administrator