denmyos wrote:[...] Blokus har vi også spillet, men det kunne jeg ikke se hybit i.
Jeg synes man sidder og spiller solitar lige meget hvor mange spiller man er, eller også spillede vi det forkert. [...]
Jeg er ikke specielt fortaler for
Blokus men det undrer mig, at du kan have oplevelsen af at spille solitaire. For mig er det super-aggressivt og man er hele tiden oppe at blokere for hinanden samtidig med at man skal holde øje med, hvordan man kan sørge for at kunne slippe af med sine egne brikker. Hvis I stadig har spillet, syntes jeg, du skal give det en chance til. Jeg føler selv, jeg har haft større fornøjelse af de par spil
Travel Blokus, vi har spillet. Men det skal du jo nok ikke gå ud og investere i, hvis det andet ikke har været en succes.
Summy kunne være et spil, der er værd at læse lidt om.
Når du er på udkig efter spil, der kan lære hende geometri og matematik er det vel ikke snævert læringsspil, du er på udkig efter, men også spil, der i mere bred forstand kan give matematisk fornemmelse, eller tager jeg fejl i den antagelse? Det kan betyde lidt for, hvor man skal lede.