Hvilket spil passer til nedenstående kriterier?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Martin
50+ indlæg
50+ indlæg

Hvilket spil passer til nedenstående kriterier?

Post by Martin »

Hej med jer :)

Spillet jeg leder efter, skal være i samme kategori som "Hero Quest", "Space Crusade" eller "Runebound" - dvs. Science-fiction-space, eller fantasy.
En overordnet spil-kategori, ville nok være et "Dungeon Crawl"-spil

Her er hvad spillet skal inkludere:

- Forskellige spil-karektere, med forskellige abilities.
- En dejlig og god fantasy( /science-fiction) - følelse.
- Masser af player-interaction!
- Items og andet udstyr til spillerne.
- MAX 2 timers spilletid.
- 4-5 spillere.
- 1 spiller er "Game Master", der kontrollere the bad guys, og resten af spillerne er på samme hold, imod Game Master.

Findes et fedt spil med alle disse krav?

Det skal siges at jeg leder efter Dorn på nuværende tidspunkt, da det skulle opfylde alle kravene, men jeg kan ikke rigtig støve det op nogle steder.
Det skal også siges at jeg har kigget på Super Dungeon Explorer, meeeeen det er ikke lige mig.
Til slut vil jeg sige at jeg venter på Descent 2nd Edition, men jeg vil gerne have et spil med de overstående kriterier, NU! ;)

Mvh.
Martin
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Re: Hvilket spil passer til nedenstående kriterier?

Post by Frouvne »

Min første tanke var Doom: The Boardgame, da jeg læste kriterierne - men da du til slut siger, at du venter på Descent: Journeys in the Dark, kan det godt være, at de ligner hinanden for meget.
frouvne, administrator

Image
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.

Post by glorn »

har du prøvet world of warcraft the boardgame?

det kan godt være det har en noget længere spiltid og det har en anden mekanik end gamemaster-spillere... men det er det bedste karakterudviklingsspil jeg har prøvet.

derudover kan du jo se om du kan få fat i serien der er kommet ud af wizard of the coast. wrath of ashedaron (eller hvordan det nu staves), castle ravenloft og det sidste hedder vist the adventures of drizzt d'urdon.
David.
Martin
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by Martin »

Ok, tak for svaret begge to :)

Jeg ved ikke hvorfor, men DOOM synes jeg bare ikke er så forfærdelig interresant ud. Men jeg vil da lige prøve at kigge på nogle review-videos.

castle ravenloft mfl. virker egentlig ret interresante - dem kigger jeg lige nærmere på.

Tak endnu engang.
Mvh.
Martin
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Fury of Dracula opfylder faktisk alle kravene, omend "Game Master" er Dracula og der er meget lidt plasticdukker i spillet

Jeg kan ikke huske om Conquest of Middle Earth har items til spillerne, men der er jo så også flere mod Sauron
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Fury of Dracula har bare en overhængende fare for at blive meget langt, har det ikke - altså over to timer?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Tjooo, men de fleste af vores spil er nu afsluttet under 2 timer i hvert fald. Men igen umuligt at vide fra gruppe til gruppe, da det kommer meget an på, hvor meget tid vampyrjægerne bruger på at snakke deres tur igennem. Det er dog samme problemstilling som f.eks. Descent, der også kan gå helt i stå, hvis heltene bruger for lang tid på at planlægge rykkene.
Last edited by Caniggia on Thu Feb 09, 2012 10:12 am, edited 1 time in total.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg har personligt fået smæk som Dracula, på mindre tid end det tog at sætte spillet op.. men det taler vi ikke om :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Martin
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by Martin »

Fury of Dracula ser rigtig spændende ud - tak :)

Jeg ser på BGG, at de fleste siger omkring 3 timer, som Gunness også er inde på - lige i overkanten til vores spilaften, da vi gerne altid vil nå 2 spil, men jeg vil HELT sikkert kigge nærmere på det!

Tak for jeres input!
Post Reply