Nu har jeg ved flere lejligheder oplevet, at folk sidder i samme lokale og spiller Wordfeud imod hinanden på deres iPhone. Der må da være bedre alternativer!?! Er der nogen, der har nogen gode ideer til, hvad man skal anbefale folk at prøve i stedet?
Når jeg kigger på vores egne spil, er der naturligvis en række muligheder - men jeg er ikke sikker på, at det helt er den samme kløe, der vil blive tilfredsstillet, hvis det er et af dem, man anbefalede. Den helt oplagte kandidat er naturligvis Scrabble. Wordfeud er jo - så vidt jeg kan se - stort set tyvstjålet fra dette 60+ år gamle spil. Af samme grund tror jeg heller ikke, det er erstatningen. Af vores ordspil er det nok Boggle, der er blevet spillet mest. Men ih hvor det dog larmer, når man ryster plastboksen med terninger. Til gengæld er det et spil, hvor der er direkte og intensiv konkurrence om at finde de længste ord med de tilgængelige bogstaver, så det er muligvis et kvalificeret bud på et alternativ. Et endnu mere transportabelt ordspil er Jotto, som vi periodevis også har haft fornøjelse af. Eller måske What's My Word?, som også har et deduktions-element, hvilket selvfølgelig gør det endnu mere interessant hos os og i mine øjne måske er det absolut bedste ordspil. Men vil de appellere til folk, der er besat af Wordfeud?
Hvilke spil skal vi anbefale til dem, der vil kæmpe på ord?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Hvilke spil skal vi anbefale til dem, der vil kæmpe på o
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Mange af dem jeg kender der spiller wordfeud, spllere det netop fordi det ikke kræver andet end telefonen op af lommen, og så lige et par minutter her og der (som så ender med at blive til halve og hele timer).
Men bare tanken om at skulle sidde samlet, og spillet et spil sammen synes de lyder langt ude. Man skal kende reglerne, og sørge for at de bliver overholdt. Man skal sætte tid af til det, og få andre med på samme tid.
Wordfeud klarer jo alt det kedelige for dem, så som at checke om ordet er tilladt, og hvor mange point det giver, samt at lægge alle pointene sammen.
Brætspil er bare gammeldags for mange af dem, og de ser stadig undrende på mig når jeg fortæller om min hobby.
De er efter min mening ikke modtagelige for fornuftig argumentation.
Men bare tanken om at skulle sidde samlet, og spillet et spil sammen synes de lyder langt ude. Man skal kende reglerne, og sørge for at de bliver overholdt. Man skal sætte tid af til det, og få andre med på samme tid.
Wordfeud klarer jo alt det kedelige for dem, så som at checke om ordet er tilladt, og hvor mange point det giver, samt at lægge alle pointene sammen.
Brætspil er bare gammeldags for mange af dem, og de ser stadig undrende på mig når jeg fortæller om min hobby.
De er efter min mening ikke modtagelige for fornuftig argumentation.
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
jeg tror larsine har ret langt hen af vejen og jeg tror ikke at den rigtige vej er at finde et lignende spil og tvinge dem til at sidde rundt om et bord.
en langt bedre mulighed ville være at henvise til nogle af de gode konverteringer af brætspil/kortspil der er kommet til de forskellige smartphones. Hvis de så kan lide dem og bliver lidt bidt af dem kan man måske prøve at få dem inviteret til et gateway spil eller to.
indtil videre har jeg støt på 3 spil til iphone der er virkelig godt lavet.
1. Ascension: chronicles of the godslayer.
2. ticket to ride: pocket.
3. neuroshima hex.
en langt bedre mulighed ville være at henvise til nogle af de gode konverteringer af brætspil/kortspil der er kommet til de forskellige smartphones. Hvis de så kan lide dem og bliver lidt bidt af dem kan man måske prøve at få dem inviteret til et gateway spil eller to.
indtil videre har jeg støt på 3 spil til iphone der er virkelig godt lavet.
1. Ascension: chronicles of the godslayer.
2. ticket to ride: pocket.
3. neuroshima hex.
David.
Jeg har selv kigget lidt på Bananagrams - og nu er det kommet på dansk
BGG LINK
Har set det ved Gamesweb, ved ikke om der er andre der forhandler det ?
Gamesweb
BGG LINK
Har set det ved Gamesweb, ved ikke om der er andre der forhandler det ?
Gamesweb