Vurderes/Sælges: Talisman 1st edition + Expansion *KOMPLET*

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Rallen
10+ indlæg
10+ indlæg

Vurderes/Sælges: Talisman 1st edition + Expansion *KOMPLET*

Post by Rallen »

Hejsa.

Min onkel under en oprydning fundet sit gamle Talisman first edition i ganske fantastisk stand!
Med til spillet hører også den expansion som hedder "Talisman: Adventure".

Har netop siddet og gennemgået indholdet og er kommet frem til at begge dele er 100 % komplet.

Hvad kan sådan et sæt sælges til? Og er der mon nogen herinde som har interesse i at købe det?

Billeder:

Talisman:

Image
Image
Image
Image

Talisman Adventure:

Image
Image
Image

Jeg har gennemgået spillene efter følgende lister, og ud fra disse kommet frem til at de er komplette:

Talisman:
1 full color gameboard depicting the magic kingdom
14 full color Character Cards detailing Special Abilities
14 full-color Cards and 6 plastic bases representing the characters
104 black and white Adventure Cards detailing monsters, treasures and other items.
24 black and white Spell cards detailing which spells can be cast.
28 black and white Purchase cards detailing items that may be bought.
4 black and white Talisman cards, 4 Toads, and 4 alignment change Cards.
1 six-sided Die for movement and combat.
140 Chits for life, strength, craft and gold.
Rules

The Adventure:
6 new ending cards
6 character sheets
Instruction card (yellow)
Flyer advertising Talisman miniatures
Characters (8 character cards + 8movement pieces)
Spells (11)
Adventure cards (37)
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Re: Vurderes/Sælges: Talisman 1st edition + Expansion *KOMPL

Post by Larsine »

Jeg har ingen ide, men jeg ved at 2nd edition, hvis eneste forskel var at der var farve på adventure kortene og en ny forside, tidligere har gået for ca. $100+

Om det er lige så meget værd i dag har jeg ingen anelse om.
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Jeg købte mit 2nd edition + en udvidelse for ca. 500 kr på Ebay. Så jeg vil tro at du nok skal regne med deromkring, med mindre det er noget som har en samler værdi.
Danny

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Som med alt andet kommer an på dagen, stedet og tilstedeværelsen af mindst to personer som ønsker at byde hinanden op.
Noget kan købes dyrt som en 'sikker' investering, for så siden at opdage at det er nærmest 'usælgeligt' fordi tiden har ændret folks smag.

Der er spillere som har tjent formuer på deres Magic kort, men selvom nogle af kortene stadig har en høj værdi vil det være væsentlig sværere at tje den samme formue i dag end det var for 10 år siden.

Med hensyn til førsteudgaven af Talisman er det helt klart et samlerobjekt. Hvis folk ønsker at spille spillet er der 4 andre farvede udgaver på markedet i rimeligt store oplag. Problemet er så at finde frem til disse samlere. Her er der to rimelige muligheder: E-Bay og BGG Marketplace.
Image
Rallen
10+ indlæg
10+ indlæg

Post by Rallen »

Er der mon nogen der har interesse i sådan en sag? :)
Rallen
10+ indlæg
10+ indlæg

Post by Rallen »

Ingen? :)
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Michael_Olsen »

Hvis ikke jeg tager fejl er det en second edition, ikke first edition. Mig bekendt var first edition holdt i sort/hvid, hvor second edition tilføjede farver og ikke andet (hvilket ikke er helt korrekt, for senere prints af second edition havde et andet board i 4 dele, som blev sat sammen som et puslespil).
Derudover blev der ikke lavet udvidelser til first edition, så din udvidelse er som sådan second edition.

Mit gæt er at prisen er omkring 500,- for grundspiller + måske 2-300,- for udvidelsen, *men* som en anden vist gjorde opmærksom på, så kræver det jo en interesseret køber. Hvis der ikke er interesse, så bliver prisen kun teoretisk, og for at være helt ærlig ville jeg ikke bliver overrasket hvis du skal ned på 200,- samlet (eller mindre) for at finde en køber.
Dette er især fordi man jo kan gå ned og købe en 4th edition, så det er egenligt kun samler værdi det har.

Jeg køber ind imellem selv spil fra 80'erne, og det er meget forskelligt hvilke priser man ser. Er der ikke interesse kan jeg købe for langt under den "teoretiske pris", men er det et populært spil kan man nemt måtte slippe 4-500,-.

Held og lykke med det.
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

M ved aldrig om en ubefæstet sjæl kan lokkes til at betale mere - især på Ebay
Last edited by Mik on Fri May 31, 2013 2:23 pm, edited 1 time in total.
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Mik wrote:Michael har fuldstændig ret, både med hensyn til udgave og til forventet pris.
Dog ved man aldrig om en ubefæstet sjæl kan lokkes til at betale mere - især på Ebay
Æsken og reglerne er 1st edition.

Så vidt jeg husker var det kun Adventure, Spell, Purchase, Talisman, Toad og alignment change Cards som var sort/hvid, og det passer jo med Rallens list og billeder.

2nd edition kassen kan ses her: http://www.boardgamegeek.com/image/818904/talisman
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Michael_Olsen »

Hmm, ja, det ser ud til jeg tog fejl angående udgaven. Det ser sørme ud til at være First Edition, beklager!
Image
T'hain Esh Kelch
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by T'hain Esh Kelch »

Ja, det er absolut ikke second edition, eftersom jeg har den liggende.

Men jeg er overrasket over de priser folk nævner i tråden! Jeg lavede en hurtig ebay-søgning, og det øverste indslag med 0 bud havde en mindstepris på 18£.

Tror også du skal være heldig at ramme nogle samlere som overbyder hinanden, hvis du vil have en ordentlig pris. Der er flere første udgaver på eBay, og de rammer ikke høje priser..
Post Reply