Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Det færste er klar bedre end det andet (som jo ikke er direkte dårligt).
Husk at hente den komplette kortoversigt på BGG, da den originale player aid både er mangelfuld og direkte forkert flere steder.
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Mik wrote:[...] Husk at hente den komplette kortoversigt på BGG, da den originale player aid både er mangelfuld og direkte forkert flere steder.
Tak for info. Det kendte jeg ikke til eksistensen af, så det har måske sparet mig for nogle ærgrelser.
Det er en god ide kun at spille med basiskortene i første spil. Men derefter har den komplette kortoversigt også fordelen at man med lethed kan bruge alle kort, og dermed få større variation i det enkelte spil. Desuden er nogle kort-ikoner lidt kryptiske, og da er det en stor fordel at have en fuld engelsksproget forklaring ved hånden.
I modsætning til den originale player aid er kortoversættelsen også (næsten) fuldstændig fejlfri. (Et enkelt kort er opstillet efter sin franske titel.)
I øvrigt vil jeg varmt anbefale at spille med de avancerede regler efter første spil. At kunne købe nye mænd for 5 penge gør det lidt mindre vigtigt at få fat i et de stærke kort som giver mulighed for at købe mænd til 3 eller 2 penge.
I går fik jeg fingrene i den gamle nordiske udgave af Ave Caesar. Den fremstår stort set i mint condition, bortset fra det dansk reglesæt, som har en mindre fedtpledt på for- og bagsiden.
To nye pjattede amerikanerspil er netop ankommet: Epic Spell Wars of the Battle Wizards (Duel at Mt. Skullzfyre) er en slags Chaos Marauders på speed.
og Lock & Key, the Game er et spil hvor det gælder om at samarbejde så længe som muligt, men alligevel gå efter sejren når chancen er det. Åbenbart baseret på en grafisk roman om et mystisk hus fyldt med uhyggelige og umulige nøgler.
Begge er hugtigtspillende kortspil, men om det noget for mig vil tiden vise...
Nå, så kunne jeg efter nogen forsinkelse endelig få hentet mit Wiz War. Pakken blev afsendt en uge før den pakke jeg hentede i tirsdags (fra samme forhandler), men af ukendte årsager ankom den først i går. Meget mystisk.
Heligvis skulle jeg alligevel på posthuset i dag, da min første rulle Amazing Tape også er ankommet. Og den er straks blevet afprøvet på min Dominion-kasse - så må vi se om det virkelig er så fantastisk som jeg husker det!
Havde gavekort til Arnold Busck, så det var afsted og se hvad de kunne tilbyde af brætspil. Var virkelig overrasket over deres udvalg! Men jeg vaklede imellem 7 wonders og Small World. Svært... Men det endte altså med small world.
Allan Jacobsen wrote:Har lige bestilt La Citta (en demo-model) og Age of Discovery: The Builder Expansion fra boardgamer.dk
Har spillet La Citta en enkel gang (3 personer), spillet i sig selv er smukt men puha det er svært eller også var dem jeg spillede mod bare meget bedre. Min strategi virkede ikke og i 2. halvdel af spillet var jeg bare tilskuer til en kamp mellem de andre om hvem der skulle vinde.
Kunne måske influere lidt i selve magtkampen, men på ingen måde havde jeg mulighed for at komme tilbage efter et par uheldige satsninger mht kort.
Allan Jacobsen wrote:Har lige bestilt La Citta (en demo-model) og Age of Discovery: The Builder Expansion fra boardgamer.dk
Har spillet La Citta en enkel gang (3 personer), spillet i sig selv er smukt men puha det er svært eller også var dem jeg spillede mod bare meget bedre. Min strategi virkede ikke og i 2. halvdel af spillet var jeg bare tilskuer til en kamp mellem de andre om hvem der skulle vinde.
Kunne måske influere lidt i selve magtkampen, men på ingen måde havde jeg mulighed for at komme tilbage efter et par uheldige satsninger mht kort.
Jeg har faktisk købt det lidt i blinde...men til 150 kr. tager jeg gerne chancen
La Citta er rigtig godt strategispil, men det er da ikke specielt svært.
Det er at sammenligne med El Grande, Tikal-trilogien og alea-spil fra samme periode.
Og til 150 kr. er det et fund!
Mik wrote:La Citta er rigtig godt strategispil, men det er da ikke specielt svært.
Det er at sammenligne med El Grande, Tikal-trilogien og alea-spil fra samme periode.
Og til 150 kr. er det et fund!
Det kan jeg kun tilslutte mig! Det er et fantastisk fint spil... og prisen er der bestemt heller ikke noget at udsætte på!