Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Sir William
- 1000+ indlæg
Re: Hvad har du købt idag?
Min erfaring er stadig, at det er nemt at lære men ens valg af strategi kan virkelig lide under hvilken kort der bliver vendt og man kan derfor ende som tilskuer. Har kun spillet det en enkel gang og selv om jeg endte som tilskuer, så synes jeg også det er et spil der er værd at spille igen.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Det er et spørgsmål om at kende kortene, og vide hvilke fælder man skal undgå.Sir William wrote:Min erfaring er stadig, at det er nemt at lære men ens valg af strategi kan virkelig lide under hvilken kort der bliver vendt og man kan derfor ende som tilskuer. Har kun spillet det en enkel gang og selv om jeg endte som tilskuer, så synes jeg også det er et spil der er værd at spille igen.
Jeg forventer aldrig at klare mig særlig godt i et godt strategispil første gang jeg spiller. Specielt ikke hvis alle andre kender spillet. Og jeg ville nærmest blive lidt skuffet over spillet, hvis det ikke forholdt sig sådan.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Har lige været forbi Helle for at hente Eminet Domian, Carcassone jægere og samlere, Dog, Werewolf, 7 Wonders og Die Pyramiden Des jaguar.
- Allan Jacobsen
- 100+ indlæg
Har nu læst reglerne til La Citta, og det lyder som noget, jeg kan lide...det skal heldigvis spilles på søndag.
Jeg har en svaghed for strategi-tunge spil med et stærkt begrænset antal ture...
Jeg har en svaghed for strategi-tunge spil med et stærkt begrænset antal ture...
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Og i den forbindelse fik jeg FAB: The Bulge og Panzerblitz med hjem. Men jeg får ikke set så meget på dem lige nu, Mage Knight fylder spisebordet og trækker en del i mig.Sir William wrote:Har lige været forbi Helle for at hente Eminet Domian, Carcassone jægere og samlere, Dog, Werewolf, 7 Wonders og Die Pyramiden Des jaguar.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 715 times
- Been thanked: 839 times
Det er i bund og grund også et udmærket spil, og man kan skabe nogle grumme kædereaktioner, der kan decimere ens by betragteligt. Jeg oplevede bare, at der ofte var for få interessante valgmuligheder, når man havde tur. Men giv en melding, når du har prøvet detAllan Jacobsen wrote:Har nu læst reglerne til La Citta, og det lyder som noget, jeg kan lide...det skal heldigvis spilles på søndag.

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Min kone (!!) tog i går en beslutning om at købe Alien Frontiers, som en ven havde købt "for meget" - altså, for at sælge det.
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Klog koneBrichs wrote:Min kone (!!) tog i går en beslutning om at købe Alien Frontiers, som en ven havde købt "for meget" - altså, for at sælge det.

Andrea wrote:Klog koneBrichs wrote:Min kone (!!) tog i går en beslutning om at købe Alien Frontiers, som en ven havde købt "for meget" - altså, for at sælge det.
Ja, hun er dejlig

Lørdag var vi på Fantask spilfestival, hvilket gav en tur i fiskedammen. Min kone og jeg faldt begge over et Magic starter sæt...så det må vi vel (gen)lære en dag

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
På Fantask Spilfestival ville jeg meget gerne købe Takenoko, men det var jo desværre udsolgt.
Men de 3x10 kroner som Larna havde vundet i løbet af dagen, skulle jo bruges til noget og det blev derfor 7 Wonders: Leaders.
Men de 3x10 kroner som Larna havde vundet i løbet af dagen, skulle jo bruges til noget og det blev derfor 7 Wonders: Leaders.
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
så mange års oplæring i brætspillets kunst er langsomt ved at give økonomisk afkast?Larsine wrote:Men de 3x10 kroner som Larna havde vundet i løbet af dagen, skulle jo bruges til noget og det blev derfor 7 Wonders: Leaders.

David.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Det var bedre sidste år, hvor min kone og tre døtre deltog. Der var stort set gevinst hvergang de spillede et spil, og hvis de endelig ikke vandt, var det fordi veninden de havde taget med vandt.glorn wrote:så mange års oplæring i brætspillets kunst er langsomt ved at give økonomisk afkast?Larsine wrote:Men de 3x10 kroner som Larna havde vundet i løbet af dagen, skulle jo bruges til noget og det blev derfor 7 Wonders: Leaders.![]()
Derudover har vi også efterhånden fået en ganske stor samling af gule VC T-Shirts.
Billigere spil og gratis tøj

- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Has thanked: 546 times
- Been thanked: 332 times
Med 10% rabat og en 10 kr. vinder kupon kunne jeg ikke lade være med at købe Quarriors udvidelsen Rise of the Demons på lørdagens Spilfestival. Desuden 'vandt' jeg også 12 blå d6 terninger i fiskedammen. 

Modtog jeg klassikeren Arkham Horror og udvidelserne Dunwich Horror og The king in yellow. Glæder mig til at få det spillet med flere end mig selv.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Postbudet har været forbi med to forskellige sedler - til to forskellige posthuse! Og så ovenikøbet et på Østerbro!
Nå, heldigvis tog jeg først ned til min sædvanlige Asia Bar på den anden side ad gaden, og han havde heldigvis begge pakker til mig.
Først udpakket blev 4 ruller Amazing Tape i diverse bredder og farver.
Så dukkede der et ældre spil fra 2005 op: Eschnapur fra Schmidt Spiele.
Det blev aldrig det store hit, og jeg skulle ikke brænde nalderne. Men til en tyver plus porto faldt jeg alligevel i...
Og så er samlingen også blevet udvidet med Sentinels of the Universe medsamt den første udvidelse Rook City.
Det er også et spil som har fået blandede anmeldelser fra mine buddies, men jeg syntes alligevel at det lød interessant nok til investere i det.
Så det kommer nok også med på Djengis Con...
Nå, heldigvis tog jeg først ned til min sædvanlige Asia Bar på den anden side ad gaden, og han havde heldigvis begge pakker til mig.
Først udpakket blev 4 ruller Amazing Tape i diverse bredder og farver.
Så dukkede der et ældre spil fra 2005 op: Eschnapur fra Schmidt Spiele.
Det blev aldrig det store hit, og jeg skulle ikke brænde nalderne. Men til en tyver plus porto faldt jeg alligevel i...
Og så er samlingen også blevet udvidet med Sentinels of the Universe medsamt den første udvidelse Rook City.
Det er også et spil som har fået blandede anmeldelser fra mine buddies, men jeg syntes alligevel at det lød interessant nok til investere i det.
Så det kommer nok også med på Djengis Con...