Det overordnede formål med denne her spildag (nu hedder det pt. "spildag" - men det skal ikke være en heldagsaktivitet. Ihvertfald ikke endnu

) er at jeg gerne vil være med til at vise at brætspil ikke kun findes som Ludo, Skak, Trivial Persuit, Dam osv.
Jeg synes selv der viste sig en helt vidunderlig verden af spil, da først jeg opdagede BGG og den oplevelse vil jeg gerne dele med andre som kunne have interesse i spil. Og har man ikke interessen - så kan man få det!
Så der skal være plads til alle typer af mennesker; dem der kender til brætspil og dem som ikke gør.
Så er der også mulighed for at man kan lære nye mennesker at kende, samt få ny spillevenner, hvis man søger dette.
Frouvne wrote:
Har I gjort jer nogle overvejelser over, hvordan I får folk i tale? For mange er der en barriere, der skal overvindes for at komme i gang med at skulle spille og særligt med fremmede. Er det f.eks. muligt at det kan foregå på biblioteket, hvor der i forvejen er nogle kunder i butikken, man måske kan være så heldig at indfange. Særligt er deres børn nok en god målgruppe, da de både er nysgerrige og generelt nok er mere interesserede i spil end deres forældre, som til gengæld kan lokkes til for at lave noget sammen med deres barn.
Dejligt med inputs - tak for det! Jeg skal forsøge at svare så godt på dem som muligt, da det hele jo kun pt. er en ide oppe i mit hoved
Jeg kunne godt forestille mig at det kunne komme til at være på biblioteket i Helsinge at det skulle foregå. Så først og fremmest skal nyheden jo ud i blandt brugerne af biblioteket og området generelt.
Så et synligt opslag på biblioteket, via vores intranet i kommunen, og måske i sidste ende via den lokale avis kunne være steder hvor man kunne fange folks opmærksomhed.
Vi er jo alle meget forskellige når det gælder det med at skal møde fremmede mennesker.
Jeg selv elsker det, og synes et arrangement som f.eks. Djengis Con. er spændene fordi der netop er mulighed for at møde nye mennesker. Jeg tror, at når man møder andre mennesker som kommer af samme grund som én selv (som f.eks brætspilsdag), så er barrieren ikke så stor som hvis man blev sat ved siden af andre fremmede mennesker som f.eks. til et bryllup. Her kan det være svære at komme i gang med snakken. Men som sagt - vi er forskellige
Du har helt klart en pointe i det med at trække børnene til, for måske kunne man netop også fange forældrenes opmærksomhed omkring brætspil. Det er hermed noteret ned!
Larsine wrote:
Er det nye spillere?
Med eller uden erfaring?
Kommer de pga. dette arrangement, eller kommer de bare tilfældigt forbi?
Det kan godt være min opfattelse er helt forkert her, men tit når jeg prøver at fortælle om de spil som "vi" spiller, så kigger folk på mig og man kan næsten læse deres tanker :" Det lyder sgu for kompliceret - så hellere Yatzy!". Det jeg prøver at sige er, at vi nok ikke er så mange som spiller de her mere "avanceret" spil, så arrangementet vil nok består af rigtig mange nye spillere. Men så er det her at man skal tage sin pædagogiske side frem og vise dem at det ikke er så farligt og de spil sagtens kan læres. Måske ikke på en dag, men med tiden

Men der skal være plads til alle typer af spillere, uanset erfarings-niveau. Får man ikke prøvet at spille, så får du heller ej erfaringen.
Det kunne være rigtig rart at vide hvor mange der dukker, så man kan få det til at hænge sammen med lokale, stole og borde. Ikke at jeg forventer fuldt hus, men bare så man rent praktisk ved hvor mange man har med at gøre. Så melder du til, er det super og ser du ved en tilfældighed at der spilles spil den dag du skulle ned og låne en bog, så er du lige så velkommen som andre. Måske er der så ikke lige plads den dag, eller du har ikke tid, men så ved at du at du har chancen næste gang.
Jeg noterer løbende ned hvilke spil I nævner der vil være gode til introduktion
Endnu en gang tak!