Du kan jo starte med at prøve det hos Claus eller mig inden du kaster penge efter det - afstanden er trods alt overkommelig.maxell wrote:Synes bestemt også jeg er blevet interesseret i dette spil efter at have fulgt med i denne tråd. Skulle være man måske skulle sine surt optjente penge på dette Runebound
Hvad har du spillet i dag? Juni 2012
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2012
I giver også mig helt lyst til at Runebound'e igen snart. Det er nu et dejligt spil.
Nå, men i går havde konen og jeg besøg af David (Glorn herindefra).
Jeg startede ud med at tage Castle Panic frem. Efter at have set Wil Wheatons video blev jeg lidt hooked på spillet, og lånte det af brætspilsklubben torsdag, da det er sidste dag før sommerferien. Spillet er en hyggelig lille gang coop - men enten var vi meget heldige, eller også gik det ALT for godt. Jeg gad godt prøve igen, men se om jeg ikke kan finde en variant der gør spillet sværere. Spillerne vandt over spillet. 6/10
Mens Kamilla gik i gang med at lave mad, hev David en hemmelig prototype frem. Ganske underholdende spil, og jeg har egentlig ikke så meget at sige til det...Andet end at jeg vandt
6/10
Efter prototype tid, var det så tid til at Cold War: CIA vs KGB skulle frem på bordet. Spillet er super simpelt, trods regler forsøger at få det til at lyde mere komplekst. Jeg kan rigtig godt lide bluff-elementerne, selvom det ikke er David jeg skal spille med. Jeg fik mega bank. 20 point til mig, 100 point til David... 7.5/!0
Efter maden fik jeg David til at forklare regler til Eminent Domain - et spil der har haft plads i min samling i månedsvis, men som ikke er blevet spillet endnu - regelbogen er crap, syn's jeg. Men anyway, vi kom i gang, og spillet er faktisk meget bedre end forventet. Kamilla blev lidt distraheret hen mod slutningen af spillet, og jeg tror det kostede hende sejren. Hun kom på en andenplads, David på en førsteplads. Læg mærke til hvor let og elegant jeg ikke nævner min egen placering. Jeg er rigtig glad for spillet, men er lidt utryg ved folks udtalelser om ar der ikke er særlig mange strategier... 7/10
Til slut ville David gerne lige prøve Tsuro. Kamilla var flad, så det var kun 2-personers. Der skinner Tsuro ikke særlig meget. Men om ikke andet fik jeg dagens eneste sejr
7/10 er dog stadig scoren, Tsuro får af mig.
Nå, men i går havde konen og jeg besøg af David (Glorn herindefra).
Jeg startede ud med at tage Castle Panic frem. Efter at have set Wil Wheatons video blev jeg lidt hooked på spillet, og lånte det af brætspilsklubben torsdag, da det er sidste dag før sommerferien. Spillet er en hyggelig lille gang coop - men enten var vi meget heldige, eller også gik det ALT for godt. Jeg gad godt prøve igen, men se om jeg ikke kan finde en variant der gør spillet sværere. Spillerne vandt over spillet. 6/10
Mens Kamilla gik i gang med at lave mad, hev David en hemmelig prototype frem. Ganske underholdende spil, og jeg har egentlig ikke så meget at sige til det...Andet end at jeg vandt

Efter prototype tid, var det så tid til at Cold War: CIA vs KGB skulle frem på bordet. Spillet er super simpelt, trods regler forsøger at få det til at lyde mere komplekst. Jeg kan rigtig godt lide bluff-elementerne, selvom det ikke er David jeg skal spille med. Jeg fik mega bank. 20 point til mig, 100 point til David... 7.5/!0
Efter maden fik jeg David til at forklare regler til Eminent Domain - et spil der har haft plads i min samling i månedsvis, men som ikke er blevet spillet endnu - regelbogen er crap, syn's jeg. Men anyway, vi kom i gang, og spillet er faktisk meget bedre end forventet. Kamilla blev lidt distraheret hen mod slutningen af spillet, og jeg tror det kostede hende sejren. Hun kom på en andenplads, David på en førsteplads. Læg mærke til hvor let og elegant jeg ikke nævner min egen placering. Jeg er rigtig glad for spillet, men er lidt utryg ved folks udtalelser om ar der ikke er særlig mange strategier... 7/10
Til slut ville David gerne lige prøve Tsuro. Kamilla var flad, så det var kun 2-personers. Der skinner Tsuro ikke særlig meget. Men om ikke andet fik jeg dagens eneste sejr

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
I sidste uge hev Severin Pokémon Trading Card Game frem igen, igen. Jeg har det ambivalent med det spil, for jeg kan faktisk godt se, at der er (skyggen af?) nogle kvaliteter i det. Men selvom jeg til tider syntes jeg får en hæderlig oplevelse ud af spillet er der ikke langt til de dybt frustrerende oplevelser. Denne gang vandt jeg majoriteten af vores spil og det gav en åbning for at Severin også kunne se hvorfor jeg nogle gange oplever det som værende frustrerende. Så nu har jeg aftalt med ham, at jeg skal prøve at introducere ham for et par andre spil, jeg syntes har nogle ligheder, men som jeg håber, at vi begge kan få noget mere fornøjelse af. Min plan er at forsøge mig med henholdsvis Summoner Wars, Blue Moon og Neuroshima Hex! Jeg håber virkelig, jeg har heldet med mig!
Fredag spiste jeg sammen med en række kollegaer og med 8 mand m/k samlet om et bord forsøgte jeg mig med at introducere The Resistance. Vi endte med at spille fire spil i træk og det var en stor succes!
Idag fik jeg lejlighed til at prøve Escape from the Aliens in Outer Space to gange med familien og det er der bestemt potentiale i. På nogle områder minder spillet lidt om The Resistance, da man også er to grupper, der spiller imod hinanden uden at man på forhånd ved hvilken side de øvrige spillere er på. I Escape from the Aliens in Outer Space er man således enten et menneske, der skal forsøge at undslippe rumbasen eller en Alien, der skal forsøge at udrydde menneskene. Startpositionerne for henholdsvis mennesker og Aliens er kendte ligesom de fire udganges position er kendt. Nogle af de felter man bevæger sig på er forbundet med risikoen for at man frembringer støj - men konstruktionen af rumbasen er af en sådan beskaffenhed at når der kommer støj opfatter man det nogle gange som om det kommer fra en anden lokation. Vi spillede med de simpleste regler og vi spillede som sagt kun tre mennesker, hvor det ifølge BGG er bedst med 7 og 8 og anbefalelsesværdigt med fire eller flere spillere. Så jeg ser frem til at spille det under endnu mere optimale forhold.

Fredag spiste jeg sammen med en række kollegaer og med 8 mand m/k samlet om et bord forsøgte jeg mig med at introducere The Resistance. Vi endte med at spille fire spil i træk og det var en stor succes!
Idag fik jeg lejlighed til at prøve Escape from the Aliens in Outer Space to gange med familien og det er der bestemt potentiale i. På nogle områder minder spillet lidt om The Resistance, da man også er to grupper, der spiller imod hinanden uden at man på forhånd ved hvilken side de øvrige spillere er på. I Escape from the Aliens in Outer Space er man således enten et menneske, der skal forsøge at undslippe rumbasen eller en Alien, der skal forsøge at udrydde menneskene. Startpositionerne for henholdsvis mennesker og Aliens er kendte ligesom de fire udganges position er kendt. Nogle af de felter man bevæger sig på er forbundet med risikoen for at man frembringer støj - men konstruktionen af rumbasen er af en sådan beskaffenhed at når der kommer støj opfatter man det nogle gange som om det kommer fra en anden lokation. Vi spillede med de simpleste regler og vi spillede som sagt kun tre mennesker, hvor det ifølge BGG er bedst med 7 og 8 og anbefalelsesværdigt med fire eller flere spillere. Så jeg ser frem til at spille det under endnu mere optimale forhold.

frouvne, administrator

Prøv med udvidelsen. Det gør spillet markant sværere. Uden den er det for nemt (som minimum skal man i så fald spille uden mure til at starte med.).Brichs wrote: Jeg startede ud med at tage Castle Panic frem. Efter at have set Wil Wheatons video blev jeg lidt hooked på spillet, og lånte det af brætspilsklubben torsdag, da det er sidste dag før sommerferien. Spillet er en hyggelig lille gang coop - men enten var vi meget heldige, eller også gik det ALT for godt. Jeg gad godt prøve igen, men se om jeg ikke kan finde en variant der gør spillet sværere. Spillerne vandt over spillet. 6/10
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Cool - jeg var ikke klar over, at Wheaton beskæftigede sig med brætspil, men jeg har virkelig meget respekt for ham og den måde, han vendt den lettere negative stemning mod sig - og så er hans Twitter altid god for noget at grine afBrichs wrote:Jeg startede ud med at tage Castle Panic frem. Efter at have set Wil Wheatons video blev jeg lidt hooked på spillet...

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Sir William
- 1000+ indlæg
Læste en artikel for et stykke siden, noget om at han har lavet en blog omkring brætspil og det skulle efter sigende også være en rigtig god blog.Gunness wrote:Cool - jeg var ikke klar over, at Wheaton beskæftigede sig med brætspil, men jeg har virkelig meget respekt for ham og den måde, han vendt den lettere negative stemning mod sig - og så er hans Twitter altid god for noget at grine afBrichs wrote:Jeg startede ud med at tage Castle Panic frem. Efter at have set Wil Wheatons video blev jeg lidt hooked på spillet...
Kendte ham faktisk kun "Big Bang Theory" men har så ikke været overvældende meget til Star Trek.
Det var denne her artikel http://www.papskubber.dk/nyhed/wil-whea ... -braetspil.
Det er ikke en blog, som Wil Wheaton har lavet. Det er et "tv"-show, han har lavet.
Han har lavet et show, der minder i stilen lidt om de kendte Poker-programmer fra TV, men fremfor Poker, er hans TV-program om brætspil. Så har han 3 mere eller mindre nørd-kendte folk inde, og så spiller de et spil. De har bl.a. kigget på Small World, Castle Panic, Zombie Dice og andet.
Første afsnit kan ses her
Han har lavet et show, der minder i stilen lidt om de kendte Poker-programmer fra TV, men fremfor Poker, er hans TV-program om brætspil. Så har han 3 mere eller mindre nørd-kendte folk inde, og så spiller de et spil. De har bl.a. kigget på Small World, Castle Panic, Zombie Dice og andet.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Blog eller video, det ser sjovt ud!Brichs wrote:Det er ikke en blog, som Wil Wheaton har lavet. Det er et "tv"-show, han har lavet.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
I småtingsafdelingen er det blevet til 2x Bausack og 2x Hey, That's My Fish hen over weekenden.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Last edited by Larsine on Mon Jun 25, 2012 12:42 pm, edited 1 time in total.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Vi forsøgte os med Boggle lørdag aften, et stille og roligt spil hvor ens fem "terninger" vælger 5 vilkårlige bogstaver som man så skal danne ord ud fra. Det dejlige er så, at selve spillet selv regner ens score ud og også holder øje med tiden.
Så for ganske få penge, blev vi altså ganske godt underholdt.
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Boggle er ganske sjovt, desværre er ordbogen meget mangelfuld, hvilket for mange jeg har spillet med ødelagde fornøjelsen.Sir William wrote:Vi forsøgte os med Boggle lørdag aften, et stille og roligt spil hvor ens fem "terninger" vælger 5 vilkårlige bogstaver som man så skal danne ord ud fra. Det dejlige er så, at selve spillet selv regner ens score ud og også holder øje med tiden.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Her til eftermiddag fik jeg spillet et introduktionsspil Neuroshima Hex! med min søn - og han syntes det var fedt! (Det var vist nogenlunde sådan, han udtrykte det!) Og rent faktisk syntes jeg det samme, så jeg håber, vi begge kan bevare entusiasmen og få gang i et kvalitetsspil, som vi begge gider at spille!
frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Det har da ellers længe stået til 300,- - har du fundet det til en meget bedre pris?Sir William wrote:Vi forsøgte os med Boggle lørdag aften, et stille og roligt spil hvor ens fem "terninger" vælger 5 vilkårlige bogstaver som man så skal danne ord ud fra. Det dejlige er så, at selve spillet selv regner ens score ud og også holder øje med tiden.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Bog & Ide i Frederikssund startede udsalg i sidste uge, hvilket omfattende 50% på udvalgte brætspil.Helle wrote:Det har da ellers længe stået til 300,- - har du fundet det til en meget bedre pris?Sir William wrote:Vi forsøgte os med Boggle lørdag aften, et stille og roligt spil hvor ens fem "terninger" vælger 5 vilkårlige bogstaver som man så skal danne ord ud fra. Det dejlige er så, at selve spillet selv regner ens score ud og også holder øje med tiden.
Deres normalpris er 100 kr., http://www.bog-ide.dk/boggle-flash/c-24/p-144372/
Hun tog det sidste de havde.
Skal over i dag for at hente "Fra Størst til Mindst" som de sælger for 75 kr. Prøvede det sammen med naboerne, og vi fandt det som sjov og "lærende" underholdning omend til tider ganske svært.