Så Dreadfleet hos den lokale boghandler i Helsinge og det så rigtig spændende ud, flotte figurer og en ok pris, men spillet gav ikke så megen information og det får jeg heller ikke på BGG
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... dreadfleet
Så er der nogen der har prøvet det og kan give lidt information omkring spillet? Er det 500 kr. værd, er der underholdning og hvordan er det med de forskellige antal spillere som kan spille det (2-10 spillere)
Dreadfleest - nogen med erfaringer
- Sir William
- 1000+ indlæg
Re: Dreadfleest - nogen med erfaringer
Jeg har ikke spillet det, men efter hvad jeg har hørt skulle det være et ret ringe spil, slet slet ikke 500 kr værd.
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
Re: Dreadfleest - nogen med erfaringer
jeg har kun prøvet det en gang.
spillet har fine kombonenter og det giver selvfølgelig noget til oplevelsen. Spillet selv har dårligt skrevne regler og balancen i spillet er ikke altid lige god. Til gengæld er de forskellige scenarier forskellige nok til at replayability er ok høj. efter man bliver delt ind i to hold, så er det med at flere en lidt speciel oplevelse. Jo flere man er jo mere bliver udfordringen at få folk til at arbejde sammen og ikke at spille spillet.
jeg syntes det er ca. 300kr værd som spil og ville ikke selv give 500kr for det.
spillet har fine kombonenter og det giver selvfølgelig noget til oplevelsen. Spillet selv har dårligt skrevne regler og balancen i spillet er ikke altid lige god. Til gengæld er de forskellige scenarier forskellige nok til at replayability er ok høj. efter man bliver delt ind i to hold, så er det med at flere en lidt speciel oplevelse. Jo flere man er jo mere bliver udfordringen at få folk til at arbejde sammen og ikke at spille spillet.
jeg syntes det er ca. 300kr værd som spil og ville ikke selv give 500kr for det.
David.