Både min bror og Affenberg her fra forummet kom forbi i forgårs. Det blev til en super dag, da vi virkelig fik spillet en masse fede eurogames! Jeg har ratet de 5 spil 10, 9, 9, 9 og 8, så det var nogle af de allerbedste spil, der kom på bordet!
Vi startede med
Agricola, hvor min kæreste også var med til dette ene spil, således at vi var 4. Det gik ret dårligt for os alle (men mest for min kæreste, der dog også var småsyg), og det endte med, at vi tre drenge endte med ét point imellem os med 26, 25 og 24 point! Ikke nogle prangende scorer egentlig... Agricola er virkelig et fedt spil, og jeg ville ønske, jeg kunne spille det endnu oftere, end jeg gør!
Derefter blev det til et spil
Ra, som er et genialt auktionsspil. Det tager virkelig ikke lang tid med 3, og jeg kan særligt godt lide det faktum, at man kan presse de andre ved at råbe "RA!", selvom man sidder med en masse lave sole.
Vi kunne lige nå to spil
7 Wonders før aftensmaden, som Affenberg ikke havde prøvet før. Det er et af min lillebrors yndlingsspil, og selv synes jeg da også, det er et fint spil, selvom det ikke er så meget kød på det. Men en fin filler, der ofte bare tager en halv times tid. Kan nok bedst lide det med 4 spillere, men 3 er også ret godt, da alle spillere påvirker hinanden.
Efter maden tog vi et spil
Caylus, som jeg havde prøvet et par gange en uge forinden, men som ingen af de to andre havde prøvet før. Jeg har på fornemmelsen, det blev vel modtaget, men det er jo altid svært at gøre det godt i et helt nyt spil, hvor der er mange ting, man ikke lige har styr på. Jeg havde som sagt prøvet det et par gange før, så hen imod slutningen rykkede jeg provost'en frem, således at spillet blev afsluttet hurtigere, da jeg var lidt foran på point der. Min bror sad nemlig inde med mange gold cubes, som han kunne score mange point på i en efterfølgende runde, så det var bare om at få afsluttet det hurtigst muligt. Affenberg var også fint med, men igen, det er altid svært at have styr på strategier første gang. Jeg synes, det er et udmærket, klassisk worker placement spil - lige som jeg kan lide dem!
Til sidst blev det til et spil
Belfort, som jeg virkelig godt kan lide, selvom det er relativt simpelt. Jeg synes, det er en fed blanding af worker placement og area majority, så hvis andre kender spil, der benytter sig af samme mekanikker, må I endelig sige til! Alt i alt en super brætspilsdag, som vi gentager igen i den kommende uge.