Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Robert »

Var i Leisure Games i London mandag, og gik ud igen med Glen More samt tre af de små Runebound kortudvidelser. De har et ganske pænt udvalg. Det er generelt ikke billigere end i Danmark eller på nettet, men Glen More er lidt svært at få fat i i dag.

Kiggede i øvrigt også efter DVD og Blu-ray herovre, og fandt ud af at det er billigere at bestille dem hos Amazon i UK med gratis forsendelse. Ak ja, moderne tider.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Robert wrote:Var i Leisure Games i London mandag, og gik ud igen med Glen More samt tre af de små Runebound kortudvidelser. De har et ganske pænt udvalg. Det er generelt ikke billigere end i Danmark eller på nettet, men Glen More er lidt svært at få fat i i dag.

Kiggede i øvrigt også efter DVD og Blu-ray herovre, og fandt ud af at det er billigere at bestille dem hos Amazon i UK med gratis forsendelse. Ak ja, moderne tider.
Ja, priserne i Leisure Games er generelt lige 5-10% under de danske priser fra fysiske butikker, og lig med dem fra de online butikker. Vi faldt over et OOP spil (Pillars of the Earth), som helt sikkert var det værd, derovre.

Og ja, Amazon kan klart betale sig kontra de fysiske butikker i UK. Både DVD, bluray og bøger. Hvis du er derovre, og kan nå at få det leveret, kan det betale sig at finde Lovefilm's brugt-films shop på Amazon - her ligger filmene til .30 cent for DVD'er og ca. 3 pund for Bluray. Vi har ikke haft problemer med en eneste af dem, vi købte derovre - men de leverer desværre kun til UK.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros

Post by thomassvan »

Ved et godt tilbud på DBA er jeg nu den glade ejer af:

Settlers of the Stone Age
Shadows over Camelot
Talisman 4th Edition

Skal blive spændende at prøve.
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

Eclipse

(og så behøves der vel ikke at sige mere til det, andet end at ventetiden er ovre)
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Var forbi Fantask i dag, nu når jeg var i byen og fandt her 20th Century til en pæn reduceret pris.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Sir William wrote:Var forbi Fantask i dag, nu når jeg var i byen og fandt her 20th Century til en pæn reduceret pris.
Lad os prøve det her i weekenden hvis I har lyst. Jeg har spillet det før (men kan nok ikke uden videre forklare regker), og vil gerne prøve det igen. SMS følger.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Sir William wrote:Var forbi Fantask i dag, nu når jeg var i byen og fandt her 20th Century til en pæn reduceret pris.
20th century er ret herligt. Glæder mig selv til at prøve min egen kopi igen.

Jeg har selv fået skovlet lidt ind her de sidste par dage.

Jeg har fået de 6 mini-udvidelser til Carcassone - dvs. egentlig 7, fordi Kornkreis 2 er fordelt udover de 6 æsker. Så skal jeg bare have fundet reglerne til den sidste et sted....
Udover det har jeg fået forærene et Bezzerwizzer Mini - Familie udgaven

Jeg har samtidig været ude og fået lov til at gå amok i Enigmas lager - Enigma er den vidstnok største importør af brætspil til DK. Desværre havde de ingen af de ting, jeg var på jagt efter... så alt jeg kom ud med var Quarriors! Quarmageddon Multiplying Mischievous Imp Promo Card ...til min Quarmageddon udvidelse en dag dukker op (forhåbentlig snart).
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Igår var jeg en tur forbi normann og afhente Thurn und Taxis + udvidelse, som jeg satte mig på andetsteds her på forummet.

Det er et spil jeg har spillet en del på Yucata, og jeg synes det er ganske fornøjeligt. Det er i den lidt letbenede ende men stadig med lidt kød på, så der er lidt at tænke over. En god mellemting. :)
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Post by chr88 »

Brichs wrote:Jeg har fået de 6 mini-udvidelser til Carcassone - dvs. egentlig 7, fordi Kornkreis 2 er fordelt udover de 6 æsker. Så skal jeg bare have fundet reglerne til den sidste et sted....
Reglerne for Corn Circles II (Kornkreise 2) er de samme som 1'eren; det er bare layotet, der er forandret. Så du kan finde reglerne på siden for den første udvidelse: http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... kornkreise
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

chr88 wrote:
Brichs wrote:Jeg har fået de 6 mini-udvidelser til Carcassone - dvs. egentlig 7, fordi Kornkreis 2 er fordelt udover de 6 æsker. Så skal jeg bare have fundet reglerne til den sidste et sted....
Reglerne for Corn Circles II (Kornkreise 2) er de samme som 1'eren; det er bare layotet, der er forandret. Så du kan finde reglerne på siden for den første udvidelse: http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... kornkreise
Tak tak. Det ser ud til at de kun er på tysk derinde dog. Jeg finder dem fra Rio Grandes hjemmeside en dag.
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Post by chr88 »

Ja, det er sandt nok, men ellers er der folk i forummet, der har oversat dem til engelsk; både i reviews og under rules, så prøv at kigge der, så burde du have en idé om, hvordan den lille udvidelse fungerer. :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 925 times

Post by Frouvne »

På det seneste har jeg fået et par små-pakker ind ad døren indeholdende forskellige kortspil: FlowerFall, Di Renjie og Woe to the Living. Endvidere modtog jeg en pakke med tre eksemplarer af Dominant Species: The Card Game - så jeg ligger inde med et par ekstra eksemplarer, hvis der er nogen, der er meget trængende.
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Brichs wrote:[Korncirklerne] Det ser ud til at de kun er på tysk derinde dog. Jeg finder dem fra Rio Grandes hjemmeside en dag.
Det tror jeg næppe du gør. RGG har opsagt sin aftale med HiG, og fra 2013 vil de engelske udgaver blive udgivet af Canadiske Filosophia (som også ejer Z-Man). Så jeg tror ikke at RGG vil spilde tid på at lægge regler op kun nogle få måneder.

Men du behøver heller ikke andre regler end disse:

- Bland brikkerne sammen med de øvrige brikker.
- Når man lægger en Korncirkel følger man de normale regler mht. placering af følgesvend og pointgivning.
Derefter SKAL den aktive spiller vælge en af to mulige korncirkelhandlinger (A/B) som ALLE spillere (begyndende med spilleren til venstre for den aktive spiller) skal udføre såfremt det er muligt. Den aktive spiller udfører således denne handling sidst.

- A: Indsæt endnu en følgesvend* ved siden af en af dine mænd på brættet.
-B: Fjern en følgesvend* fra brættet

*Følgesvenden skal naturligvis være spillerens egen, og typen afhænger af Korncirklen:

Høtyv = Bonde (mark)
Kølle = Landevejsrøver (vej)
Skjold = Ridder (by)
Image
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros

Post by thomassvan »

En tur forbi Røde Kors gav:

Det skjulte slot fra Danspil. Samarbejdsspil for børn som jeg håber jeg kan skaffe reglerne til som desværre manglede. Det kan de små niecer sikkert godt få lidt underholdning ud af.
Lad millionerne Rulle: tydelige brugsspor og der mangler lidt ikke-essentielle komponenter men i spilbar stand. Direkte på DBA med det.
Ave Caesar i Ravensburger udgaven: Der mangler en enkelt mønt men så vidt jeg kan læse mig til, kunne en husregel om at personen der mangler mønten skal råbe dobbelt så højt til Caesar, godt være løsningen.

Fin høst. I morgen er der kræmmerdag i Præstø og mon ikke der skulle være et enkelt fund igen.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

thomassvan wrote:Ave Caesar i Ravensburger udgaven: Der mangler en enkelt mønt men så vidt jeg kan læse mig til, kunne en husregel om at personen der mangler mønten skal råbe dobbelt så højt til Caesar, godt være løsningen.
Nu vil du jo kun savne mønten når I er 6 spillere - men ellers er det nok bedre at finde en eller anden mønt at bruge, og det burde ikke være svært.

GSL "tvang" mig forbi industrikvarteret i Taastrup i går, for at hente en kæmpekasse indeholdene Fortune & Glory: The Cliffhanger Game. Nogen havde medbragt spillet til et Consimmøde for nylig, og det fik gjort mig lidt nysgerrig. Jeg havde ellers besluttet mig for ikke at købe spillet, da jeg finder Flying Frogs spil noget tlbagestående når det gælder strategi. Til gengæld er de jo fulde af atmosfære, så de virker alligevel dragene. Og endelig gav min gode ven Alan How det en god anmeldelse i det sidste nummer af Counter. Og et gensyn med de onde kræfter i Skyggebæk fik mig til at acceptere tilfældighederne i deres spil, og en ordre blev afgivet. Så skal jeg desværre bare i gang med at male et hav af figurer - suk!
Image
Post Reply