Vi får spillet rigtig meget smallworld her i sommerhuset, der er dog noget som jeg ikke rigtig kan lure. Det drejer sig om speciel-evnen "Fæstning" og racen Trolde.
"Fæstning": Når en region med en fæstning indtages - så står der i reglerne at den skal fjernes. Men ryger den tilbage til spilleren eller tilbage i kassen?
Det samme gælder ved troldene - hvad sker der med hulerne når en region med huler indtages?
Spørgsmål vedr. Smallworld
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Spørgsmål vedr. Smallworld
Spilleren der har "Fæstning" eller "Trolde" kan blive ved med at genbruge ødelagte fæstninger og huler, så længe racen er aktiv.
Det er i princippet ligegyldigt hvor de befinder sig, så længe der er nogen tilbage, kan spilleren bygge nye.
Det er i princippet ligegyldigt hvor de befinder sig, så længe der er nogen tilbage, kan spilleren bygge nye.
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Tak - og lige et tillægsspørgsmål:Larsine wrote:Spilleren der har "Fæstning" eller "Trolde" kan blive ved med at genbruge ødelagte fæstninger og huler, så længe racen er aktiv.
Kan man ved omfordeling af tropper flytte huler/fæstninger fra en region til en anden?
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
mht trolde. hvis du forlader et område med troldene eller hvis de bliver dræbt så forsvinder hulen. og nej du kan ikke have flere huler på samme felt.
med fæstninger så er svaret nej. og hvis en anden spiller (inkl hvis du selv indtager det fra din declined race) indtager din fæstning forsvinder fæstningen.
med fæstninger så er svaret nej. og hvis en anden spiller (inkl hvis du selv indtager det fra din declined race) indtager din fæstning forsvinder fæstningen.
David.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Hvis man kunne flytte rundt på fæstninger og huler ville Bivuak-brikkerne være overflødige.
Godt nok er det et fantasy-spil, men der må være grænser for fantasien...
Godt nok er det et fantasy-spil, men der må være grænser for fantasien...