Sælges: første udgave af Game of thrones alle 3 spil
-
- 100+ indlæg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Sælges: første udgave af Game of thrones alle 3 spil
Helt enig, og en af de ting jeg synes er fantastisk ved det her forum, er at alle forsøger at hjælpe bruger som ikke ved så meget om brætspil (f.eks mig) og så vidt jeg kan forstå var det også det, der startede hele den her sag. Jeg var personlig glad for at vide at der var kommet en ny udgave med samme indhold, så behøvede jeg ikke overveje om jeg var interesseret.
- jondifool
- 250+ indlæg
Jeg er græskkatolsk på om en forum bruger kommer igen , baseret på en fair diskussion af hvad markedprisen er og begrundelserne for at netop hans pris har value. Jeg er ikke græskkatolsk med måden man gør det på. Og ettikette og forsigtighed ville jeg da også værdsætte. Men derfra til at anbefale at man lader en pris man ikke umiddelbart forstår stå ukommenteret, bare fordi der over tid kan komme en forbi der slår til, det forstår jeg simpelthen ikke kvaliteten i. Jeg foretrækker helt klart at eksperterne her inde giver deres besyv med,( på en venlig og nysgerrig måde). Dermed får jeg og andre mere viden, hvilket jeg synes er vigtigt at det her forum formidler. Og jeg synes da at man som sælger må forvente at i et NØRD forum, der får man nørdernes vurdering med.Stony wrote:Jeg synes absolut ikke der er noget odiøst i at debattere priser. Men jeg vil gerne sætte spørgsmåltegnet ved det, når det foregår i en salgstråd, og hvor det - såfremt man ikke farer forsigtigt frem - hurtigt kan blive til indlæg der kan tolkes som "Helt ærlig, så lav dog lige din research ordentligt" agtigt. Det gælder dobbelt op, når der er tale om nyankomne.
Men hvis du er græskkatolsk mht. om dext kommer igen eller ej, så fair nok. Bare skyd hans indlæg ned.
Enhver bruger har vel lov til at sætte den pris de vil. Når de så ikke får en eneste henvendelse, kan de nok godt regne ud at prisen muligvis skal ned. Omvendt KUNNE det jo ske, at der kom nogen forbi og sagde haps. Jeg er også skeptisk, men det betyder ikke at det ikke er muligt.

- Bugge
- 1000+ indlæg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Nu har jeg været aktiv i dette forum i små 4 år, og jeg har set den ene 'brætspil til salg' tråd efter den anden, og jeg er nok en af de mest aktive købere herinde.
Man får altså et godt indtryk af hvornår et spil er billigt (det ryger med det samme), er sat til en skarp pris (det ryger stille og roligt) og er sat alt for dyrt (ingen gider købe det). For det meste sker der for det sidste, som du Stony hentyder til, men denne gang gik der debat i den.
Personligt mener jeg at man ikke skal tie sådan en ting ihjel, men være behjælpsom, og gøre personen klar over at den pris han/hun har sat nok ikke er realistisk i dette forum af übergeeks, så han/hun ikke spilder sin og egentlig også vores tid. Ønsker man resultater eller ej, i dette tilfælde at sælge nogle brætspil?
Hvis personen så vælger at blive smæk fornærmet, og tale ned om noget man kun har været en del af i få dage, ja så siger det en hel del.
S
Man får altså et godt indtryk af hvornår et spil er billigt (det ryger med det samme), er sat til en skarp pris (det ryger stille og roligt) og er sat alt for dyrt (ingen gider købe det). For det meste sker der for det sidste, som du Stony hentyder til, men denne gang gik der debat i den.
Personligt mener jeg at man ikke skal tie sådan en ting ihjel, men være behjælpsom, og gøre personen klar over at den pris han/hun har sat nok ikke er realistisk i dette forum af übergeeks, så han/hun ikke spilder sin og egentlig også vores tid. Ønsker man resultater eller ej, i dette tilfælde at sælge nogle brætspil?
Hvis personen så vælger at blive smæk fornærmet, og tale ned om noget man kun har været en del af i få dage, ja så siger det en hel del.
S
Kære alle,
Jeg læste lige lidt på tråden, er da overrasket over hvilken reaktion, mit forsøg på at sælge mine brætspil har skabt.
Ja jeg er fornærmet over at jeg sætter en pris på et tilbud og straks bliver mit forsøg på at sælge til den pris forpurret over bedrevidne mennesker, der blander sig i en mulig handle mellem en evt. køber og sælger. Det syntes jeg er strengt og i bund og grund tarveligt.
En mulig køber kan altid spørge til råds det er jo trods alt et forum. Men hvorfor gøre det i en salgs/købs tråd? Der er jo ingen sælgere der vil sælge deres ting herinde så-
Så bliver det 100% købers markede da sælger aldrig vil få et ben til jorden fordi der altid vil være en fra forummet som vil lumre sin mening om spillet er godt eller om det samme spil er solgt til billiger penge i sidste uge osv.
Jeg satte prisen, fordi disse spil er udgået, de er i næsten ny tilstand og iflg boardgamegeeks virkelige gode spil... Jeg tænkte hey måske er der en samler der vil købe dem.
Prisen vil altid blive sat højt inde på et forum fordi vi dansker har en tendens til at diskutere prisen ned.
Jeg læste lige lidt på tråden, er da overrasket over hvilken reaktion, mit forsøg på at sælge mine brætspil har skabt.
Ja jeg er fornærmet over at jeg sætter en pris på et tilbud og straks bliver mit forsøg på at sælge til den pris forpurret over bedrevidne mennesker, der blander sig i en mulig handle mellem en evt. køber og sælger. Det syntes jeg er strengt og i bund og grund tarveligt.
En mulig køber kan altid spørge til råds det er jo trods alt et forum. Men hvorfor gøre det i en salgs/købs tråd? Der er jo ingen sælgere der vil sælge deres ting herinde så-
Så bliver det 100% købers markede da sælger aldrig vil få et ben til jorden fordi der altid vil være en fra forummet som vil lumre sin mening om spillet er godt eller om det samme spil er solgt til billiger penge i sidste uge osv.
Jeg satte prisen, fordi disse spil er udgået, de er i næsten ny tilstand og iflg boardgamegeeks virkelige gode spil... Jeg tænkte hey måske er der en samler der vil købe dem.
Prisen vil altid blive sat højt inde på et forum fordi vi dansker har en tendens til at diskutere prisen ned.
Når du bruger ord som 'forpuret', så lyder det netop som om du prøver at fuppe en eller anden til at købe noget, ikke som om, at din mission er at finde en samler, som ville blive glad for det. Og det var ikke min tanke med at oplyse om 2nd ed i starten, at jeg troede du ville lokke en eller anden Game of Thrones fan til at købe noget som man måske kunne få billigere. Det var bare information til dig og til evt købere, som måske ikke følger så meget med i hvad der er udgivet for nyligt. Synes også det er lidt mærkeligt at nogen foreslår at vi skal lave regler mod at oplyse om brætspil på det her forum.
-
- 100+ indlæg
Jeg syntes det er fint, at folk debatterer priser og hjælper hinanden så spil kan flytte rundt til fornuftige priser.dext wrote:Jeg opretter tråden inde på DBA.dk så kan mulige købere fange mig derinde.
Det var en broget affære at lære http://www.germangames.dk at kende.
Men du skal da have held og lykke på dba.dk, der er allerede en person der fra Slangerup som lever af, at
sælge spil til absolut sindsyge overpriser. Men selvfølgelig nogle kan godt lide at tjene penge på at lave ingenting
og andre folks dumheder..
VH
Jesper
-
- 100+ indlæg
- Has thanked: 2 times
Det er HELDIGVIS meget langt fra tilfældet på det her forum, men det kan man jo ikke vide, hvis man ikke har været her før...dext wrote:Prisen vil altid blive sat højt inde på et forum fordi vi dansker har en tendens til at diskutere prisen ned.
- Bugge
- 1000+ indlæg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Hej Jesper & Co.,Jesper_Norris wrote:Jeg syntes det er fint, at folk debatterer priser og hjælper hinanden så spil kan flytte rundt til fornuftige priser.dext wrote:Jeg opretter tråden inde på DBA.dk så kan mulige købere fange mig derinde.
Men du skal da have held og lykke på dba.dk, der er allerede en person der fra Slangerup som lever af, at
sælge spil til absolut sindsyge overpriser. Men selvfølgelig nogle kan godt lide at tjene penge på at lave ingenting
VH
Jesper
Har set "Slangerup manden's" fuldstændig forrykte priser. Det har to negative effekter. Når en person er så dominerende, kan det skræmme folk væk. Jeg gider i hvert tilfælde ikke bruger timer på at finde et enkelt guldkorn på DBA, blandt alt det lort. Og så kan der være nogle, der tror deres spil er mere værd end de reelt er og derfor også sætter dem til en overpris og aldrig får dem solgt.
Personligt mener jeg man bør undersøge 'Slangerup manden' nærmere. Han bør nærmest momsregistreres. Det er ikke rent 'mine børn er blevet store og gider ikke spille matador og stratego længere salg' han foretager.
S
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg ved ikke om det bare er mig, men den passage synes jeg altså læner sig op af at være decideret uforskammet.JoelP wrote:Når du bruger ord som 'forpuret', så lyder det netop som om du prøver at fuppe en eller anden til at købe noget...
Jeg synes dext kommer med en fornuftig forklaring. Jeg er stadig ikke enig med hans prissætning, men det står ham helt frit for at prissætte sin vare helt som han har lyst. Det er som med huse. Der er en udbudspris. Så kommer det måske et modbud. Endelig kan det være at køber og sælger mødes et sted mellem de to, og så har du en salgspris og dermed varens værdi.
Problemet her består i at der måske kommer en potentiel køber forbi. Måske vil han give prisen. Måske vil han give et bud. Men når der står et råbekor og plæderer for at prisen må ned, hvad er så chancen for at det sker? Jeg vil da håbe at folk så i det mindste toner rent flag, og gør præcis det samme, hvis nogen ser ud til at udbyde deres spil for lavt, og sætter Space Hulk til salg til 150 kroner, men det sker næppe, for så slår de bare til til den udbudte pris. Det er så i min optik hyklerisk. Men det kan godt være at jeg står alene med den anskuelse.
Sidst spillet:

Ja uforskammet? Præcis. For det vi diskuterer er jo ikke intension, det er vel sprogbrug. Jeg tror netop ikke at han vil snyde nogen, lige som jeg ikke prøver at snyde ham til at sælge til en lavere pris. Og come on, "råbekor"??!? Hvis en eller 2 personer som siger, "hey, der er kommet en ny udgave med samme indhold, bare så vi er informerede om det" er et "råbekor", som skræmmer folk væk, så er folk altså for sarte. Og den her teoretiske samler, som higer efter 1st edition er vel ligeglad med om jeg har spottet en 2nd ed i butikkerne, eller om det er blevet solgt til lavere pris tidligere?Stony wrote:Jeg ved ikke om det bare er mig, men den passage synes jeg altså læner sig op af at være decideret uforskammet.JoelP wrote:Når du bruger ord som 'forpuret', så lyder det netop som om du prøver at fuppe en eller anden til at købe noget...
Jeg synes dext kommer med en fornuftig forklaring. Jeg er stadig ikke enig med hans prissætning, men det står ham helt frit for at prissætte sin vare helt som han har lyst. Det er som med huse. Der er en udbudspris. Så kommer det måske et modbud. Endelig kan det være at køber og sælger mødes et sted mellem de to, og så har du en salgspris og dermed varens værdi.
Problemet her består i at der måske kommer en potentiel køber forbi. Måske vil han give prisen. Måske vil han give et bud. Men når der står et råbekor og plæderer for at prisen må ned, hvad er så chancen for at det sker? Jeg vil da håbe at folk så i det mindste toner rent flag, og gør præcis det samme, hvis nogen ser ud til at udbyde deres spil for lavt, og sætter Space Hulk til salg til 150 kroner, men det sker næppe, for så slår de bare til til den udbudte pris. Det er så i min optik hyklerisk. Men det kan godt være at jeg står alene med den anskuelse.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
EDIT: Slettet indlæg der ikke bidrog med noget.
Sidst spillet:

Bugge wrote:Hej Jesper & Co.,Jesper_Norris wrote:Jeg syntes det er fint, at folk debatterer priser og hjælper hinanden så spil kan flytte rundt til fornuftige priser.dext wrote:Jeg opretter tråden inde på DBA.dk så kan mulige købere fange mig derinde.
VH
Jesper
Har set "Slangerup manden's" fuldstændig forrykte priser. Det har to negative effekter. Når en person er så dominerende, kan det skræmme folk væk. Jeg gider i hvert tilfælde ikke bruger timer på at finde et enkelt guldkorn på DBA, blandt alt det lort. Og så kan der være nogle, der tror deres spil er mere værd end de reelt er og derfor også sætter dem til en overpris og aldrig får dem solgt.
Personligt mener jeg man bør undersøge 'Slangerup manden' nærmere. Han bør nærmest momsregistreres. Det er ikke rent 'mine børn er blevet store og gider ikke spille matador og stratego længere salg' han foretager.
S
Helt enig. Jeg har mist interessen at lede efter spil på DBA p.g.a. de sky høje priser fra Slagerup manden.
Tak for den gode gamer ond her på Germangames forum.
Som en nogenlunde regelmæssig køber her på forum vil jeg lige ydmygt give mit besyv med.
Først og fremmest, så køber jeg spil her på forum grundet integriteten af de folk der er her. Jeg regner med, at de priser som folk giver generelt er fair - det vil i min optik som udgangspunkt betyde ca. 50% af nyprisen, hvis ikke specielle forhold gælder. De få gange, hvor jeg synes prisen er lige en 50'er for høj, så er folk tit villige til at handle.
Jeg synes derfor det er altafgørende, at når priserne er høje, som tilfældet er her, så reagerer andre brugere på det. Det er simpelthen en af årsagerne til at jeg stoler på brugtmarkedet herinde. Jeg synes det er en afgørende pointe at prisen i nærværende tilfælde er så høj, at alle andre end samlere stort set er udelukkede som købere - og DERFOR synes jeg at det er fint, at der bliver adviseret om at en nyere udgave er udkommet. Der kan jo så ske to ting:
1: Sælger var ikke klar over den nyere udgave, og kan reducere prisen tilsvarende, til glæde for både køber (der får det billigere) og sælger (der får solgt spillet).
2: Sælger var klar over den nyere udgave, men mener stadig at 1. udgave er mere værd grundet samler-værdien. Der er således ingen skade sket, da købere er indskrænket til samlere, for hvem prisen måske ikke er så afgørende.
Den eneste situation hvor jeg kan se at ovenstående logik kan fejle er i det tilfælde hvor sælger er interesseret i at sælge sit spil dyrere end fair markedspris til en uvidende køber, der bliver "snydt" til at tro at man får noget helt specielt. Dette sidste tilfælde tror jeg vi alle er interesseret i at undgå, for ikke at risikere at ende i samme kategori som dba's brætspilsforum, som man netop ikke gider kigge på fordi det er så dyrt.
Summa summarum: Når der er tale om situationer som denne, hvor prisen er langt over markedspris og således kun er interessant for samlere, så synes jeg det er godt for alle, købere som sælgere, at der bliver gjort opmærksom på dette. Hvis prisen var 50-100 for høj, var situationen en anden.
Just my two cents.
Først og fremmest, så køber jeg spil her på forum grundet integriteten af de folk der er her. Jeg regner med, at de priser som folk giver generelt er fair - det vil i min optik som udgangspunkt betyde ca. 50% af nyprisen, hvis ikke specielle forhold gælder. De få gange, hvor jeg synes prisen er lige en 50'er for høj, så er folk tit villige til at handle.
Jeg synes derfor det er altafgørende, at når priserne er høje, som tilfældet er her, så reagerer andre brugere på det. Det er simpelthen en af årsagerne til at jeg stoler på brugtmarkedet herinde. Jeg synes det er en afgørende pointe at prisen i nærværende tilfælde er så høj, at alle andre end samlere stort set er udelukkede som købere - og DERFOR synes jeg at det er fint, at der bliver adviseret om at en nyere udgave er udkommet. Der kan jo så ske to ting:
1: Sælger var ikke klar over den nyere udgave, og kan reducere prisen tilsvarende, til glæde for både køber (der får det billigere) og sælger (der får solgt spillet).
2: Sælger var klar over den nyere udgave, men mener stadig at 1. udgave er mere værd grundet samler-værdien. Der er således ingen skade sket, da købere er indskrænket til samlere, for hvem prisen måske ikke er så afgørende.
Den eneste situation hvor jeg kan se at ovenstående logik kan fejle er i det tilfælde hvor sælger er interesseret i at sælge sit spil dyrere end fair markedspris til en uvidende køber, der bliver "snydt" til at tro at man får noget helt specielt. Dette sidste tilfælde tror jeg vi alle er interesseret i at undgå, for ikke at risikere at ende i samme kategori som dba's brætspilsforum, som man netop ikke gider kigge på fordi det er så dyrt.
Summa summarum: Når der er tale om situationer som denne, hvor prisen er langt over markedspris og således kun er interessant for samlere, så synes jeg det er godt for alle, købere som sælgere, at der bliver gjort opmærksom på dette. Hvis prisen var 50-100 for høj, var situationen en anden.
Just my two cents.
-
- 1000+ indlæg
Det er jo forrykt!!!!!OscarB wrote: Just my two cents.
markedsværdien er højst 1,67 cent.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
-
- 10+ indlæg
Jeg skal ikke gøre mig klog på prisen, men jeg vil lige pointere at 2nd og 1st edition IKKE ER DE SAMME, og siger man andet har man med al respekt ikke undersøgt sagen ordentligt 
Adskillige regler og komponenter er helt, helt forskellige og skaber meget forskellige spil. Hvad der er bedst skal jeg ikke gøre mig klog på, og prisen danser jeg udenom, men til dem, der siger at 2nd edition er 1st + udvidelser er jeg altså nødt til at pointere at dette ikke er tilfældet.

Adskillige regler og komponenter er helt, helt forskellige og skaber meget forskellige spil. Hvad der er bedst skal jeg ikke gøre mig klog på, og prisen danser jeg udenom, men til dem, der siger at 2nd edition er 1st + udvidelser er jeg altså nødt til at pointere at dette ikke er tilfældet.