Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by Sir William »

Larsine wrote:Torsdag var vi på vej til Faaborg, for at holde en miniferie sammen med svigermor. Vi gjorde stop i Svendborg, hvor de havde en Arnold Busck, som jeg stadigvæk havde et gavekort til, og det skulle selvfølgelig udnyttes. I deres velassorterede brætspilsafdeling faldt jeg over Kingdom Builder, som stort set passede med det beløb der var tilbage på kortet.

I samme by havde de også en Bog og Idé, som ligeledes var yderst velassorteret, men desværre var der ingen Settlers Fra Catan - Europa til den pris som Sir William havde set den til i Glostrup, for ellers var den røget med i indkøbsposen :-(
Var forbi Bog & Ide i dag og kunne se, at prisen var 350 kr. og ikke som tidligere skrevet 250 kr.

Min fejl!!
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros

Post by thomassvan »

Iblandt fødselsdagspakkerne lå der en grundudgave af Dominion som blev taget i brug allerede samme dag med stor success.
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

I går var det tid til endnu et indspark i The Lerhskovian Reallocation Project. For dem, som var med på sidste års Fastaval, er dette forgæneren for Fastavals reallokerings leg, som er startet i Bastard Caféen. Bagtanken bag projektet er, at spil, som ikke bliver spillet, er spil, som er triste. Derfor skal de have nye hjem, så de kan spilles.

Jeg havde denne gang 18 spil med (bl.a. Wiz-War og A Touch of Evil), og kom hjem med 3 nye spil - alle af den slags med små æsker; det er mit hylde-system glad for. Jeg kom hjem med Sneaks & Snitches, Mutiny og Letter of Marque.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I forbindelse med RubiCon, fik vores familie tre spil med hjem.

Da jeg havde scoret flest point i RubiCon turneringen fik jeg lov til at vælge først, i modsætning til sidste år, hvor jeg valgte sidst. Jeg tog Arcanum, og så må vi jo se hvad det er for et spil.

Larna valgte Ogallala, selvom jeg har 3 eksemplere af Chaos Marauders derhjemme. Men som hun sagde "Jeg vil gerne have nogle spil som er mine egne" :-)

Lilli valgte Rising Kings, som i følge andre deltager skulle være et ret godt spil.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I dag kom jeg hjem fra en dejlig dag med Go-High på Kragerup Gods, og fik et dejligt Haren og Skildpadden af min dejlige kone. Hun havde købt det på børneloppemarked for kr. 25,-
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Fik Swish i forsinket fødselsdagsgave. Det kommer med til Australien selvom jeg er en skovl til det :-(
Muggert
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by Muggert »

Kom hjem efter 15 timers arbejde og så har kæresten købt en gave uden nogen grund når jeg kommer hjem...

Pakken bliver pakket op og afslører Labyrinth...

Med et er jeg 10 år igen... Det spil er ren nostalgi, og perfekt til at spille med kærestens niece.

Har sgu en dejlig kæreste :)
Image
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Vi var på besøg hos nogle venner, og de havde købt Quarto til os på et loppemarked for 31 kr. Fint lille "skak" spil, som kun tager ca. 10 min at spille. :)
Danny

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Vi besøgte vores gamebuddies i lørdags, som forærede os Black Stories.
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Allan Jacobsen »

Har fået 4 brætspil ved privathandel:

Fire & Axe - har spillet det en gang for et par år siden, og det er jo OOP...men fik det for under 400 kr, så det er jo fint :)

Alcatraz - The Scapegoat - i bytte for Munera: Familia Gladiatora(som er et meget, meget dårligt spil)

Neuroshima Hex - allerede spillet et par gange, og allerede nu skal der bestilles udvidelser!

Mansions of Madness - uspillet for 300 kr. Godt køb :)
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Hjemkommet fra Essen med langt flere spil end forudset.
Bland andet fordi en masse flinke mennesker har fundet det betimeligt at begave mig:

Første tak går til John Bohrer (Winsome Games).
Fjorten dage før messen skrev jeg til ham og afbestilte min reservering. Min far blev hospitalsindlagt, og da han i forvejen er gammel og terminalpatient var jeg ikke sikker på om jeg overhovedet ville kunne tage af sted (og slet ikke nå at hente dem torsdag formmiddag). Og da hans gamle bil skulle repareres for 10.000 kr. (ville ikke risikere at tabe et hjul med 180 i timen) ville budgettet blivere strammere end normalt i år. Og €100 for 4 bakker papir er også en slags penge. Og ved at skrive til ham i god tid, kunne han jo glæde en anden spiller på reserveringslisten med spillene.
Men John overraskede ved at give mig med en særudgave af spillene (the Mik edition)

Så jeg har altså alligevel fået 1830 Card Game, 1000 Islands Railway samt alle udvidelserne!
Stor tak til John!

Naturligvis har jeg også fået P.I. og Doctor Who: the card game fra Martin Wallace.
Og mine venner fra Repos productions begavede mig med en 7 Wonders T-shirt, promo cards samt City of Horror.
Endelige fik jeg også den nye udgave af Badaboom (Big Badaboom! fra mine svenske venner fra Gigantoskop.

Frank diLorenzo fra R&R games gave mig sit seneste spil, HomeStretch, som er et hestevæddeløbsspil baseset på Across the Board, som er mit favoritspil i genren, så det bliver interessant at se om det nye spil lever op til forgængeren!

Og fik jeg tre kæmpeæsker fra helt uventede kanter i kin egenskab af medlem af juryen for International Gamers Award:

Designeren af Superheroes of the Multiverse gav mig en komplet samling af de nye version plus udvidelser og bonuskort, fordi jeg havde kæmpet for at få spillet nomineret.
Real Vallachian Games gav mig I am Vlad, som er et meget stort og meget udstyrsrigt spil med flotte miniaturer.

og så fik jeg et spil som slet ikke er udkommet endnu: Wizkids gav mig Lords of the Rings: Nazgul, som først udkommer til november. Spillet er et semi-kooperativt spil, og også noget af et udstyrsstykke.

Alt i alt en overaskende god messe!
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Mik wrote:Og fik jeg tre kæmpeæsker fra helt uventede kanter i kin egenskab af medlem af juryen for International Gamers Award:

Designeren af Superheroes of the Multiverse gav mig en komplet samling af de nye version plus udvidelser og bonuskort, fordi jeg havde kæmpet for at få spillet nomineret.
Real Vallachian Games gav mig I am Vlad, som er et meget stort og meget udstyrsrigt spil med flotte miniaturer.

og så fik jeg et spil som slet ikke er udkommet endnu: Wizkids gav mig Lords of the Rings: Nazgul, som først udkommer til november. Spillet er et semi-kooperativt spil, og også noget af et udstyrsstykke.

*host*Bestikkelse*host* :lol: :lol: Beklager, men er lidt forkølet :P

Dejligt med så mange gavmilde venner, kan godt se du får problemer med at få spillet dem alle. Total respekt over for John Bohrer, godt nok imponerende og flot af ham. Han må se dig som en god kunde!!

Både med dem du har fået og købt, var der så megen plads tilbage i bilen??

Håber din far har fået det bedre og bilen ikke tabte noget hjul på vej sydpå.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Mik wrote: Naturligvis har jeg også fået P.I. og Doctor Who: the card game fra Martin Wallace.

Lige netop DE TO har min allerstørste interesse, og da jeg kan se andetsteds at du har svært at finde et sted at starte, må jeg så foreslå lige DER.. og melde ind med tanker? :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Mik wrote: og så fik jeg et spil som slet ikke er udkommet endnu: Wizkids gav mig Lords of the Rings: Nazgul, som først udkommer til november. Spillet er et semi-kooperativt spil, og også noget af et udstyrsstykke.

Det må være et andet spil du tænker på. Nazgul-spillet fra Wizkids har været i handlen i månedsvis herhjemme.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Brichs wrote:
Mik wrote: og så fik jeg et spil som slet ikke er udkommet endnu: Wizkids gav mig Lords of the Rings: Nazgul, som først udkommer til november. Spillet er et semi-kooperativt spil, og også noget af et udstyrsstykke.

Det må være et andet spil du tænker på. Nazgul-spillet fra Wizkids har været i handlen i månedsvis herhjemme.
Lyder da ellers ganske spændene. Det glæder jeg mig til at høre nogle beretninger om!
Locked