Købes: Innovation

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Købes: Innovation

Post by netsapiens »

Det lader til at Innovation deler vandene, så hvis der blandt forumbrugerne findes en eller flere som er på den side hvor de ikke kan fordrage det, så vil jeg gerne tage chancen :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Re: Købes: Innovation

Post by Stunke »

Jeg kan ikke fordrage det. 100 penge. :)
It's about playing games, not owning games.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 639 times
Been thanked: 942 times

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Jeg kan ikke fordrage det. 100 penge. :)

Blasfemi!!!! Godt at høre, det har udsigter til at finde et hjem, der er venligere stemt overfor denne uslebne diamant! :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Stunke wrote:Jeg kan ikke fordrage det. 100 penge. :)
100 penge, og du kan vaske hylden det ligger på og købe noget bedre. Alle vinder.

pb'er dig lige, så kan vi finde ud af overdragelsesdato og lokation.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Post by digter »

Som ny brætspiller er der lige nogen der må forklare mig, hvad der får folk til enten at hade eller elske det spil?
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 639 times
Been thanked: 942 times

Post by Frouvne »

Skobbolop wrote:Som ny brætspiller er der lige nogen der må forklare mig, hvad der får folk til enten at hade eller elske det spil?
Nogle har god smag og andre har mindre god smag! :wink:

Innovation virker umiddelbart meget kaotisk! Efter 60-70 spil vil jeg ikke påstå, der ikke er store mænder kaos i det, men når man kender kortene (som alle er unikke) har man rig mulighed for at lede efter gode kombinationer og at forsøge at kontrollere kaos i ens eget favør. Et unikt og i mine øjne helt fantastisk spil.
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Skobbolop wrote:Som ny brætspiller er der lige nogen der må forklare mig, hvad der får folk til enten at hade eller elske det spil?
Så agerer jeg gerne modpol til Allans indlæg. Jeg synes det er et spil fyldt med helt ligegyldig kaos. Et spil hvor temaet er næsten ikke eksisterende og udfaldet præget af tilfældigheder.

Et andet spil hvor vi har modsat forhold til spillet - men med omvendt fortegn - er Carcassonne. Det har jeg spillet en del, og nyder fortsat at spille. Allan føler det er ordinært og fænger ham overhovedet ikke. Men det rummer så ting der tiltaler mig. Selv om det er tilfældige tiles du trækker, så er der langt flere taktiske muligheder. Men spillet skifter karakter når du får flere spillere med, og der bliver mere kaos, så det foretrækker jeg helt klart at spille med max. 3 spillere. Det rummer også tilfældigheder, men slet ikke i samme grad. Jeg vil æde min hat på, at jeg vil kunne snøre en mindre rutineret spiller i 9 ud af 10 spil. Mindst.

Den følelse har jeg slet ikke i Innovation. Deraf sondringen mellem Innovation's tilfældigheder og Carcassonne's tilfældigheder.

Sådan er vi så forskellige.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Er også i den positive lejr når det gælder Innovation, nok mest fordi det ændrer sig fra spil til spil.

Ja, der er nogle kort der er klart bedre end andre især når de kombineres, men der forudsætter at man får kortene og ens modstander ikke spiller "destruktivt (som min kære kone har for vane for). Ekspandere man for hurtigt, kan man blive slagtet af modparten og går det for langsomt, så kan det også volde problemer.

Har dog kun prøvet det med 2 og 3 personer, hvor jeg synes det er nemmest at holde overblikken ved 2 personer. Alt derover, kræver at man skal virkelig holde fokus på hvad der sker, hvilken kort der spilles og nok også kende kortene.

Skal der så lige en ekstra "forvirrende" dimension på, så spiller man også med udvidelsen. Den har vi spillet med et par gange, men er gået tilbage til grundspillet. Synes ikke udvidelsen giver noget ekstra til spillet som gør det bedre, måske bare flere elementer at være opmærksomme på.
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Post by digter »

:D Det lyder som noget der skal prøves
Image
Post Reply