Selvom der var en masse ting, jeg ikke havde overvejet, en masse ting, der skal laves om, så morede vi os faktisk rigtig godt. Nu skal der lige tweakes en hel del, spiltestes for mig selv, og så kommer der en forbi på fredag til en 2-player spiltest.
Basalt set foregår spillet sådan her:
1: Det gælder om at komme først ind mod midten.
2: Man placerer 4 crew i sit rumskib. Der er 6 rum at vælge imellem, så man kommer altid til at tage et fravalg. Hver crew kan give bonus i de forskellige rum.
3: Derefter placerer hver person en sabotør på en andens rumskib. Han kan enten blokere en bonus eller ved hjælp af kort, kan han lave noget helt andet.
4. Nu udføres rummene, og man aktivere sin sabotør, og man kan lave alliancer.
5. Er kravene opfyldt, rykker man et felt frem.
6. Hvis kravene er opfyldt, bliver der trukket et såkaldt Council-card, der skal stemmes om. Dette Council-card ændrer meget på spillets gang.
7. Gennem hele runden kan man spille kort. Man kan kun spillet et kort i turen, medmindre man har en crew i de rigtige rum.
Der er et par ting, der gør spillet lidt interessant:
- Man placerer sit crew simultant, hvilket giver en god dynamik
- Sabotøren er rigtig sjov at spille med! Især fordi den lige kommer snigende til sidst.
- Man kan IKKE lave alliancer eller i det hele taget snakke om spillet, hvis man ikke har en crew i et af rummene.
- Forhåbentlig bliver de spilændrende council også noget ekstra-ordinært.
Der er et par faldgruber:
- Nobrainer placering af brikker
- Gang the leader
Men efter næste weekend forventer jeg at have et nogenlunde brugbart regelsæt, og det vil jeg selvfølgelig uploade her