@Jens: Fair nok. Så misforstod jeg bare. Jeg skal nok lade jer holde af Innovation i fred, og jeg lover at jeg ikke køber det foran næsen på nogen af jer andre.
I de øvrige nyheder, så fik vi spillet lidt igår. Først blev det til et par omgange D-Day Dice. Det synes jeg er et hæderligt forsøg på et coop-spil. Idet alle spillere laver deres handlinger samtidig, falder det i hvert fald ikke i den klassiske coop-fælde, hvor en enkelt erfaren spiller mere eller mindre styrer hele spillet på de øvrige deltageres vegne. Det er forholdsvis letbenet (hvilket muligvis ændrer sig, efterhånden som man kommer dybere ned i scenarierne) og såfremt folk kender reglerne i forvejen, kan et enkelt scenarie køres på en halv til en hel times tid. 7/10
Bagefter fik vi prøvet "plasteret på såret" for dem der har kickstartet Glory to Rome: Plato 3000. Mehhh.... Tænk kortspillet Rummy/500 med tema trukket ned over. Så er det da prøvet. 3/10
Hvad har du spillet i dag? November 2012
-
- 100+ indlæg
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2012
I forgårs spillede jeg Keyflower med min 12 årige datter.
Det gik rigtigt godt for mig, og jeg sad med en winter tile, som kune score en masse points til mig - hvis jeg altså kunne få fingre i den. Jeg havde problemer med at holde på mine workers, men prøvede på at holde på tilstrækkeligt til at kunne få fingre i den tile jeg skulle bruge til at score. Jeg havde en masse resourcer så det ville blive til en del points.
I tredie runde rydede Sofie bordet, og tog alle tiles. Jeg havde på fornemmelsen at hun havde en del workers tilbage. Noget måtte gøres, så jeg fik fingrene i to grønne workers, og placerede dem ved den famøse tile. Jeg havde lige overset at hun kunne aktivere "veksle tile'en" to gange mere, og da jeg var løbet tør for den rigtige farve workers, kunne jeg ikke gøre noget ved det. Den lille skiderik snuppede alle de tre winter tiles der var på bordet.
Jeg er af den faste overbevisning at man ikke skal lade børn vinde, så jeg gjorde alt hvad jeg kunne, men hun gav mig alligevel stygge stryg. Scoren endte på 64-30 i hendes favør - AV!. Det værste var næsten det lille - nærmest usynlige - selvtilfredse smil over at hun endelig havde slået den gamle her. Endnu værre var det, at selvom jeg havde fået den skide tile, havde hun stadig vundet 64 - 50. På plussiden får jeg vist point for den gode opdragelse
Jeg er enig med Allan... Keyflower er en keeper.
Det gik rigtigt godt for mig, og jeg sad med en winter tile, som kune score en masse points til mig - hvis jeg altså kunne få fingre i den. Jeg havde problemer med at holde på mine workers, men prøvede på at holde på tilstrækkeligt til at kunne få fingre i den tile jeg skulle bruge til at score. Jeg havde en masse resourcer så det ville blive til en del points.
I tredie runde rydede Sofie bordet, og tog alle tiles. Jeg havde på fornemmelsen at hun havde en del workers tilbage. Noget måtte gøres, så jeg fik fingrene i to grønne workers, og placerede dem ved den famøse tile. Jeg havde lige overset at hun kunne aktivere "veksle tile'en" to gange mere, og da jeg var løbet tør for den rigtige farve workers, kunne jeg ikke gøre noget ved det. Den lille skiderik snuppede alle de tre winter tiles der var på bordet.
Jeg er af den faste overbevisning at man ikke skal lade børn vinde, så jeg gjorde alt hvad jeg kunne, men hun gav mig alligevel stygge stryg. Scoren endte på 64-30 i hendes favør - AV!. Det værste var næsten det lille - nærmest usynlige - selvtilfredse smil over at hun endelig havde slået den gamle her. Endnu værre var det, at selvom jeg havde fået den skide tile, havde hun stadig vundet 64 - 50. På plussiden får jeg vist point for den gode opdragelse

Jeg er enig med Allan... Keyflower er en keeper.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
beklager at måtte hælde salt i såret - men det blev altså også givet væk til os andre som bare købte spillet efter det var udkommet i butikkerne. Og nej, jeg havde ingen behov for at spille det, efter at have læst reglerne...Stony wrote:Bagefter fik vi prøvet "plasteret på såret" for dem der har kickstartet Glory to Rome: Plato 3000. Mehhh.... Tænk kortspillet Rummy/500 med tema trukket ned over. Så er det da prøvet. 3/10
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Såret er ikke mit, så hæld du bare løs.Mik wrote:beklager at måtte hælde salt i såret

Sidst spillet:

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Så ved du noget jeg ikke ved - iflg Kickstarter-kampagnen var det en særlig "bonus" (stort ord om et så lille spil!) for backere og altså ikke noget der fulgte med ellers. Ikke at jeg går forfærdeligt meget op i detMik wrote:beklager at måtte hælde salt i såret - men det blev altså også givet væk til os andre som bare købte spillet efter det var udkommet i butikkerne. Og nej, jeg havde ingen behov for at spille det, efter at have læst reglerne...

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Siden jeg sidst har skrevet har Innovation været på bordet i Hellerup, men det tror jeg, jeg skal hoppe let henover for ikke at rippe op i den verserende (eller måske afrundede) diskussion herom! (Jeg kan se, at jeg har 64 registrerede spil og det siger vist alt om min mening om det spil.)
Til årets første julefrokost for mit vedkommende blev der spillet to runder Time's Up! og det er formentlig et af de bedste selskabsspil, jeg har prøvet. Det kan absolut anbefales!
Til vores ugentlige spilaften var selskabet godt - og det var vist også det eneste, der kan få så positiv en anmærkning. Plato 3000 og D-Day Dice kæmpede en indædt kamp om at virke som det mest uinspirererede design og for mit vedkommende blev der dødt løb imellem dem med 4/10.
Til årets første julefrokost for mit vedkommende blev der spillet to runder Time's Up! og det er formentlig et af de bedste selskabsspil, jeg har prøvet. Det kan absolut anbefales!
Til vores ugentlige spilaften var selskabet godt - og det var vist også det eneste, der kan få så positiv en anmærkning. Plato 3000 og D-Day Dice kæmpede en indædt kamp om at virke som det mest uinspirererede design og for mit vedkommende blev der dødt løb imellem dem med 4/10.
frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Onsdag fik jeg spillet endnu to spil Escape: Curse of the Temple, denne gang derhjemme med familien. Det blev godt modtaget, og vi morede os glimrende! Soundtracket, spillet fra CD-afspilleren med volumen skruet rimeligt højt op, gav en god og intens stemning, og sønnike var faktisk inde på et par gange, at han syntes det næsten var for uhyggeligt. 
Indtil videre leverer Escape varen!

Indtil videre leverer Escape varen!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Jeg købte spillet fra Leisure Games da det kom på markedet i England, og der fulgte to små pakker kort med: BGG-udvidelsen og P3000.Gunness wrote:Så ved du noget jeg ikke ved - iflg Kickstarter-kampagnen var det en særlig "bonus" (stort ord om et så lille spil!) for backere og altså ikke noget der fulgte med ellers. Ikke at jeg går forfærdeligt meget op i det
Det samme skete også med Emminent Domain, hvor bnuskortene også blev givet til Gud og hver mand - og senest med Western Town, hvor de godt nok forlangte penge for udvidelsen og cowboyfigurene, men alligevel gav alle købere mulighed for at få det samme som os andre.
Medvirkrnr faktorer til at jeg gerne venter med at købe disse spil til de er på markedet. Indtil videre er jeg ikke gået glip af noget som helst.