Hvilket spil har du FÅET i dag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Locked
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?

Post by digter »

Det blev i går til Libertalia, Kingdom Builder og Carcassonne: The Catapult for mit vedkommende. Tror dog jeg får byttet Kingdom Builder da det er på tysk. Og tror måske det bliver til Mission: Red Planet :). Har godt nok ikke prøvet Kingdom Builder, men tror desværre ikke det er mig.
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Sir William wrote:Eneste æv er, at det kræver minimum 3 spillere. Men det kan jo altid løses.
Mon ikke det kan lade sig gøre at finde en løsning på det :-)
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Skobbolop wrote:Tror dog jeg får byttet Kingdom Builder da det er på tysk.
Spillet er totalt sproguafhængigt,så det skal ikke væredet der får dig til at bytte det. Min udgave var desuden multilingual.
De engelskeregler kan hentes her: http://boardgamegeek.com/filepage/70570 ... lish-rules
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Det er heldigt for dig at din udgave er flersproget, men det hjælper næppe Skobbolop. Queen Games har altid lavet en separat tysk udgave, da det er temmelig uøkonomisk at levere flersprogede regler til det tyske marked, som trods alt er deres hjemmemarked.

Men jeg er enig med dig i at spillet er neutralt, og at en farvekopi af reglerne burde være til at leve med.
Image
digter
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by digter »

Jeg har skam intet i mod tyske regelbøger, da jeg er halv tysk.

Jeg er nok bare usikker på om jeg overhovedet gider spillet :-)
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Been thanked: 4 times

Post by chr88 »

Jeg fik både Myrmes og Dungeon Petz: Bonus Petz af min SS - lækkert! :) Derudover fik jeg udvidelsen til King of Tokyo af min lillebror, så nu må vi lige få spillet på bordet snarest. :)
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg fik mig en god julehøst. I alt blev det til

Quarriors: Quarmageddon af min secret santa i min spillegruppe
Carcassonne: Winter Edition og Gauntlet of Fools af et godt menneske
Quarriors: Quest of the Qladiator af min søster
Star Wars: X-Wing Miniatures Game basis sæt + en Y-wing af svigerfar.
En Battlemap-vinyl-dug-ting af min svigerinde
Blood Bowl: Team Manager af min kone.

Derudover gav jeg City of Horror til min kone, så den bliver i familien. Og hun har købt Power Grid: The New Plants udvidelsen - eller hvad den nu hedder - til sig selv :D
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Skobbolop wrote:Jeg har skam intet i mod tyske regelbøger, da jeg er halv tysk.

Så kunne du jo blot have skrevet det. Begrundelsen du gav var jo at det var tysk.
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Det har været en rigtig god høst her i julen, faktisk den bedste jeg kan huske.

Af min søster og svoger fik jeg Ticket to Ride: India & Switzerland og Ticket to Ride: Heart of Africa.

Af min kone fik jeg Village og 7 Wonders: Cities (som jeg dog havde i forvejen, så den bliver byttet i morgen).

Af to engelske niecer fik jeg Mapominoes: Europe.

Af en anden engelsk niece og hendes mand fik hele familien Articulate.

Af min engelske svigerfamilie fik jeg Shadows over Camelot: The Cardiff game.

Og slutteligt vandt Lilli et spil Bananagrams i pakkelegen, så det kon også med i samlingen.
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Bostrup »

Sir William wrote:Nu var det så også julemanden der var den gavmilde og gav mig "Brittania", et spil som Pernille længe har ønsket sig at jeg skulle have, da jeg elsker den slags spil især med et historisk tema.

Eneste æv er, at det kræver minimum 3 spillere. Men det kan jo altid løses.
Britannia kræver præcis fire spillere. Der er måske nok tre- og fem-personers varianter, men det er ikke der man skal starte. Komponenterne passer dårligt til det (da de er farvekodede i de fire spillerfarver), og nationerne er balanceret efter at der skal være fire deltagere.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Fik byttet mit 7 Wonders: Cities to Small World Realms.
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times

Post by Goblen »

Fik to spil - det ene gav jeg mig selv, men det tæller stadig synes jeg.

Game of Thrones 2nd edition af min mor og lillebror. Det glæder jeg mig meget til. Har spillet det hos NetSapiens tidligere.

Sentinels of the Multiverse. Endelig fandt jeg det, og det kommer frem i starten af det nye år. Skal spille det med mine to drenge. Det glæder jeg mig til.

/Brian
digter
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by digter »

Mik wrote:
Skobbolop wrote:Jeg har skam intet i mod tyske regelbøger, da jeg er halv tysk.

Så kunne du jo blot have skrevet det. Begrundelsen du gav var jo at det var tysk.
Skrev jeg ikke også det?
Skobbolop wrote:Har godt nok ikke prøvet Kingdom Builder, men tror desværre ikke det er mig.
Og så ville jeg bare høre om spillet kunne spilles med folk der ikke kan tysk ;) men jeg kunne måske godt have været mere tydelig ;)
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Min kones arbejdsplads har overtaget en tidligere institution, men de havde efterladt en masse ting, som efterfølgende bare skulle skaffes af vejen.

Hun kom derfor hjem med Kingdoms og RoboRally. Desværre har vi Kingdoms i forvejen, og RoboRally er langt fra komplet. Umiddelbart mangler reglerne, de to reference kort, og 4 af pladerne. Men til gengæld ser spillet slet ikke ud til at have været brugt, for kortene ser ud som om de er nye.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Larsine wrote: RoboRally er langt fra komplet. Umiddelbart mangler reglerne, de to reference kort, og 4 af pladerne. Men til gengæld ser spillet slet ikke ud til at have været brugt, for kortene ser ud som om de er nye.
Det kan jo hentes på nettet altsammen, så spillet er absolut brugbart. Og desuden er kortene det absolut vigtigste!
Image
Locked