Naar man skal destillere en spilsamling ned, hvilket jeg ogsaa proever paa, saa er der ikke andre veje end trial and error. Nogen wargames kan faa de bedste anmeldelser men jeg synes personligt at det tit er detaljer der afgoerer hvad man ender med at synes om. Der skal ret meget erfaring til foer man har en fungerende samling og der er kun een vej frem. Den er desvaerre lidt dyr i laengden hvis man ikke er god til faa solgt de spil man ikke spiller igen. Heldigvis har vi en humanitaer laanetraad her paa boardet:
viewtopic.php?f=46&t=3551
Jeg vil anbefale dig at benytte dig af den. Jeg vidste foreksempel ikke at jeg havde et Commands & Colors fomert hul i mit hjerte og i mit hjem foer jeg laante det af en bruger herinde. Jeg afleverede aldrig spillet tilbage, jeg koebte det af ham
Hvis du er voldsomt nysgerrig og mangler plads, saa findes der ogsaa et vaeld af print 'n play spil. Lad dig ikke narre, mange af dem ville vaere aldeles fremragende spil hvis de var udgivet fra et forlag, men nu kan du saa slippe med en 20'er for et spil i udgifter til print og lim.
http://www.boardgamegeek.com/boardgamec ... print-play
Der findes ogsaa systemer som Icehouse pyramider fra Loony labs. Et relativt stort saet fylder cirka saa meget som to aebler og hvis du har et skakbraet staaende er der straks adgang til over 50 spil hvoraf mange faktisk er fremragende abstracts.
Desuden kan du jo starte en traad og spoerge ind til nogen specifikke spil eller genrer, hvis jeg kender folk ret bliver du oversvoemmet med anbefalinger og kommentarer. Du kan ogsaa melde dig ind i Koebenhavns braetspilsklub (KBK) og faa testet tingene af. Det vil vaere billigere end at koebe alting fra en ende af og saelge det igen. Saa er der selvfoelgelig sagen med at mange spils kvalitet langt hen ad vejen afhaenger af hvem man spiller dem med. Twilight Struggle er nok noget andet naar du er ved at kuppe din bedste vens politiske fundament i mellemoesten over en haandfuld oel, end hvis du spiller mod en overengageret lugtende noerd du ikke klikker med.
TL:DR laan spil. Du spiller mod folk du alligevel ville spille mod til daglig og du sparer alle fejlkoebene.
It's about playing games, not owning games.