Tonen i dette forum

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Tonen i dette forum

Post by Helle »

Kære alle brugere!

Godt at der er mennesker som jer til :D

Har netop været på besøg i et par andre fora (ikke om brætspil godt nok.... men alligevel) og oplevede en tone, som gik på kanten af det acceptable :cry: eller i enkelte tilfælde var grænseoverskridende :( . Som næsten blev grim og personlig... :twisted:

Jeg må indrømme, at da jeg efterfølgende læste i dette fora, var det en helt anden oplevelse :D ... naturligvis har jeg tilknytning til dette fora 8), men alligevel er det min oplevelse, at uenighed fremhæves på en pæn måde, og man skriver/taler pænt sammen - klart, der er humoristiske kommentarer :lol: og indlæg og masser af glimt i øjet :wink: (det behøver jo ikke være upersonligt bare fordi man skal udvise respekt, for de mennesker man diskuterer med) .... og de spøjse kommentarer bringer ofte smil frem :) , mens man sidder der med rutineopgaverne ....

Men kort sagt, godt at der bliver skrevet pænt sammen :!: :D.

Er der nogle der ikke er enige med mig :?: , så skal I naturligvis være meget velkomne til at skrive/sige til - og finder I nogle indlæg upassende, så synes jeg (efter at have set hvad der siges rundt omkring på andre fora) at man skal henvende sig til administrator!
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Ja, der er heldigvis en pæn tone her på forummet. Er også ind imellem stødt på div. fora (ikke brætspilsrelaterede), hvor bølgerne ofte gik højt. Det kunne godt være sjovt - på sådan en tragikomisk måde! :shock:

Jeg var også ret imponeret over tonen og hjælpsomheden på BGG, da jeg startede med at komme der. Så kom der ganske vist en overgang, hvor der nærmest var flamewar mellem Ameritrasherne og Eurogamerne, men det lader til, at det er faldet nogenlunde til ro igen.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Bare lige som kommentar til den seneste debat på forum - man kan for min skyld være lige så uenige man vil om brætspil og hvad pokker det nu skal være, men jeg er stadig rigtig glad for den generelle tone i forum :D
PandaGamer
10+ indlæg
10+ indlæg

Post by PandaGamer »

Det afhænger vel i bund og grund af omfanget af pågældende forum. Jo større et forum er, jo flere brugere er der, jo mere upersonligt er det og jo større er sandsynligheden for en ulødig tone, da de andre brugere bare er "fremmede".

Et mindre forum som dette har mere karakter af at være et hygge/venne-forum eller noget i den stil.

Desuden hjælper det også at holde enhver form for politik og religion ude af et forum, da disse emner er tikkende bomber.
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

PandaGamer wrote:Det afhænger vel i bund og grund af omfanget af pågældende forum. Jo større et forum er, jo flere brugere er der, jo mere upersonligt er det og jo større er sandsynligheden for en ulødig tone, da de andre brugere bare er "fremmede".

Et mindre forum som dette har mere karakter af at være et hygge/venne-forum eller noget i den stil.

Desuden hjælper det også at holde enhver form for politik og religion ude af et forum, da disse emner er tikkende bomber.
Poitik! Dvs. at vi ikke kan diskutere spil som fx Junta, Class Struggle, Republic of Rome, Die Macher og Kreml :wink: :wink:
Danny Rasmussen
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

PandaGamer wrote:Det afhænger vel i bund og grund af omfanget af pågældende forum. Jo større et forum er, jo flere brugere er der, jo mere upersonligt er det og jo større er sandsynligheden for en ulødig tone, da de andre brugere bare er "fremmede".

Tja, det kan du selvfølgelig have ret i. Men som jeg også skrev andetsteds da forum startede var der mange her jeg slet ikke kendte - i bund og grund havde jeg vel spillet spil med 2-3 personer.... og hilst på andre ... så kendskabet er kommet via forum, hvor mange andre er velkomne til at slutte sig til samtalen. Så hvis det lyder, som om vi alle er venner, så er det egentlig meget sjovt.... sådan indefra/udefra set ... :D

Men så er det klart, at når man så begynder at arrangere spil, bytte spil mm... tja, så møder man jo hinanden ...

Bortset fra det, Panda, må vi vide, hvor i verden du kommer fra? :D
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Bortset fra det, Panda, må vi vide, hvor i verden du kommer fra? :D
Han kommer da fra Kina! :lol:

Personligt har jeg mødt Helle og Allan, da Helle var så venlig at invitere mig forbi til en introduktion til Zendo.

Derudover har jeg mødt Stony og Tobias ganske kort, da vi udvekslede spil, men ellers har jeg vist ikke mødt andre herinde :?:
... (... endnu!!)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Nej, men det er det, der er så sjovt, Andrea, for du lyder som om du kender os alle sammen!

Har du forresten ikke mødt Tina - eller spiller I kun PBEM :wink:
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote:Nej, men det er det, der er så sjovt, Andrea, for du lyder som om du kender os alle sammen!
Jeg har jo mit hemmelige spionarkiv, som... *rømmer sig*

Nej, jeg er blot ret opmærksom på, hvad folk skriver - det er jo primært det, jeg kan bruge til at danne et billede af personen i første omgang :)
Har du forresten ikke mødt Tina - eller spiller I kun PBEM :wink:
Jow! (til det første)
Men hende kendte jeg, før jeg begyndte at komme på forummet (faktisk var det hende, der fortalte om GG i første omgang), så vores venskab har ikke så meget med selve forummet at gøre :)
Post Reply