Hvad skal I spille denne weekend?
-
- 50+ indlæg
Re: Hvad skal I spille denne weekend?
Intet her i weekenden grundet tidspres, men tirsdag står på 6-9 gæster og Die Kutschfahrt zur Teufelsburg, da jeg endelig har skaffet den nye Die Dunkle Prophezeiung-udvidelse, som virker meget interessant. Forhåbentlig får jeg også skaffet et sæt Settlers of Catan og en 5-6 spillers extensionpakke inden da, så der også er noget at kaste sig over, når vi synes, at vi er færdige. Ellers skal der måske introduceres flere folk til Arkham Horror - nu må vi se.
- Goblen
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 45 times
Fik spillet Game of Thrones, men vi var delt i to lejre. Os (tre) der syntes det var fantastisk og tre der syntes det var kedeligt. Spillede Mall of Horror efterfølgende, og der var alle sgu enige om at det var godt 

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Mall of Horror er også et godt spil - selvom jeg altid får prygl i detGoblen wrote:Fik spillet Game of Thrones, men vi var delt i to lejre. Os (tre) der syntes det var fantastisk og tre der syntes det var kedeligt. Spillede Mall of Horror efterfølgende, og der var alle sgu enige om at det var godt

-
- 1000+ indlæg
Så skulle du have været med den nytårsaften hvor vi sad tre par, med alle tre ægtepar splittet henover bordet, og der blev skabt en alliance på hver side.. ingen ægtefæller var allieret og to par var SÅ tæt på skilsmisse at jeg på et tidspunkt sagde: Vi behøver altså ikke spille færdig hvis det erAndrea wrote:Mall of Horror er også et godt spil - selvom jeg altid får prygl i detGoblen wrote:Fik spillet Game of Thrones, men vi var delt i to lejre. Os (tre) der syntes det var fantastisk og tre der syntes det var kedeligt. Spillede Mall of Horror efterfølgende, og der var alle sgu enige om at det var godt

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Goblen
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Så alvorligt var det ikke her, men da manden i en af de par der var med lavede en sprint så konens sidste person blev ædt hørte jeg da ordet IDIOT blive nævnt. Det får virkelig følelserne frem det spil, men jeg synes det er mega sjovt.netsapiens wrote:Så skulle du have været med den nytårsaften hvor vi sad tre par, med alle tre ægtepar splittet henover bordet, og der blev skabt en alliance på hver side.. ingen ægtefæller var allieret og to par var SÅ tæt på skilsmisse at jeg på et tidspunkt sagde: Vi behøver altså ikke spille færdig hvis det erAndrea wrote:Mall of Horror er også et godt spil - selvom jeg altid får prygl i detGoblen wrote:Fik spillet Game of Thrones, men vi var delt i to lejre. Os (tre) der syntes det var fantastisk og tre der syntes det var kedeligt. Spillede Mall of Horror efterfølgende, og der var alle sgu enige om at det var godt
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Jeg skal imorgen holde første egentlige spilledag i den "spilleklub" jeg lige har fået stablet på benene på min arbejdsplads. Vi bliver en 7-8 stykker og jeg vil dele os op i to grupper. Der bliver smidt en del nemme "gateway" spil på bordet: Small World (m.udvidelser), Dominion, Ticket To Ride: Europe, Settlers Of Catan (m.udvidelser), King Of Tokyo og Ubongo. Så må vi se hvordan det går! Det er ikke engang mig der har alle spillene med (jeg ejer hverken TTR:E eller udvidelserne til Catan og Small World), så det tegner lovende.
Jeg må snart se at få udviddet samlingen af gateway spil med Carcassonne og 7 Wonders.
På tirsdag skal jeg spille Eclipse hos Mikkel i Helsingør. Det bliver nok en anelse mere kompliceret...
Jeg må snart se at få udviddet samlingen af gateway spil med Carcassonne og 7 Wonders.
På tirsdag skal jeg spille Eclipse hos Mikkel i Helsingør. Det bliver nok en anelse mere kompliceret...

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 837 times
Hehe, ja, Eclipse er en smule mere kompliceret end Dominion og King of Tokyo
Men reglerne er overraskende intuitive. Fantastisk spil!

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Jeg skal spille med flinke mennesker både i morgen og på søndag - det er jo en rasende lækker weekend, der venter lige om hjørnet! Har hørt rygter om, at jeg får mulighed for at prøve Police Precinct i morgen. Søndag er vi fem personer, så måske Battlestar Galactica skal på bordet igen?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
Dejligt initiativ! Håber, det bliver en succes!BlueSwan wrote:Jeg skal imorgen holde første egentlige spilledag i den "spilleklub" jeg lige har fået stablet på benene på min arbejdsplads. [...]

Det regner jeg sjovet nok også med at skulle spille i morgen!Andrea wrote:Jeg skal spille med flinke mennesker både i morgen og på søndag - det er jo en rasende lækker weekend, der venter lige om hjørnet! Har hørt rygter om, at jeg får mulighed for at prøve Police Precinct i morgen. [...]

frouvne, administrator

- Goblen
- 1000+ indlæg
Tror jeg skal spille Mansions of Madness i morgen.
Og fedt med spilleklubben...
Og fedt med spilleklubben...
Jeg skal spille Eclipse med Rise of the Ancients udvidelsen lørdag, og forhåbentlig en god bunke af Risk: Legacy på søndag.