Hvad har du spillet idag? Februar 2013
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Hvad har du spillet idag? Februar 2013
Tirsdag mødtes vi først kl. 19, og gik straks i gang med Kosmonauts, et portugisisk spil af samme folk som lavede Caravellas og Ragami. Det er et simpelt racerløb, hvor det gælder om at lande på Haleys komet samt yderligere 7 planeter omkring solen for derefter at vende tilbage til Jorden igen. Planeternes bevægelse og spillerrækkefølgen er til at planlægge på forhånd, men man ved aldrig hvad de andre spillere er ud på. Vil de lande på en planet (for at tanke op og score point), eller er de på vej imod en anden planet? Desuden vælger startspilleren et ud af 3 åbne eventkort, som kan påvirke alle rumfartøjer.
Man lægger brændstof ud på et lille hexagram af sit rumskib, hvor de omkringliggende hexfelter angiver retningen man bevæger sig. Når først rumskibet er sat i bevægelse, vil det (naturligvis) bevæge sig i den retning indtil en anden raketmotor påvirker rumskibet til at bevæge sig i en anden retning.
Da alt er til at planlægge var det naturligvis Eivind der vandt over Martin, som øjensynlig måtte have lavet en mindre fejl. De landede samtidigt, men Martin havde færre førstepladser på planeterne, og måtte derfor se sig slået på målstregen. Kenneth og jeg var naturligvis uden for konkurrence.
Det er et simpelt familiespil, og efterfølgende har nogen langt avancerede regler op på nettet, så det skal vel prøves igen med disse regler. Underholdende uden at skabe den store spænding. 6/10
Vi valgte at slutte aftenen med eb omgang Borgene i Bourgogne med bonusbrikkerne. Igen måtte Kenneth og se os slået af Eivind og Martin. 9/10
Man lægger brændstof ud på et lille hexagram af sit rumskib, hvor de omkringliggende hexfelter angiver retningen man bevæger sig. Når først rumskibet er sat i bevægelse, vil det (naturligvis) bevæge sig i den retning indtil en anden raketmotor påvirker rumskibet til at bevæge sig i en anden retning.
Da alt er til at planlægge var det naturligvis Eivind der vandt over Martin, som øjensynlig måtte have lavet en mindre fejl. De landede samtidigt, men Martin havde færre førstepladser på planeterne, og måtte derfor se sig slået på målstregen. Kenneth og jeg var naturligvis uden for konkurrence.
Det er et simpelt familiespil, og efterfølgende har nogen langt avancerede regler op på nettet, så det skal vel prøves igen med disse regler. Underholdende uden at skabe den store spænding. 6/10
Vi valgte at slutte aftenen med eb omgang Borgene i Bourgogne med bonusbrikkerne. Igen måtte Kenneth og se os slået af Eivind og Martin. 9/10
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Eik ankom som den første i går, og vi fik spillet 3 gange The City. Jeg havde fortalt Eik at der var (mindst) to muligheder for at nå 50 point i runde 6, og jeg tro Eik fik den idé at det kunne han da sagtens gøre. Men jeg vandt de to spil, og Eik vandt kun det sidste hvor han spillede sin sædvanlige springvandsstrategi.
Jens ankom og vi tog to spil Sewer Pirats. Desværre er jeg åbenbart ikke så god til dette spil, for jeg tabte stor i begge spil. Eik vandt det første stort, medens Jens vandt andte spil på tiebreak.
Eik tog hjem, og Jens og jeg fortsatte med et spil Lords of Waterdeep, men selvom jeg fik warfare og piety (mine to foretrukne quests), og jeg fik masser af quests der passede til dem, så gik jeg til sidst i stå, da der simpelthen ikke kom nogle quests som jeg kunne udføre. Jeg endte med at have 14 men i overskud, men tabte alligeve med 40 point til Jens.
Vi sluttede af med to spil The City, hvor jeg i det ene endelig lykkedes med en Stadtvilla strategi. Jeg endte dog kun med 3 på bordet, men havde en fjerde på hånden, men kun tre øvrige kort. Det andet spil vandt jeg også, selvom vi begge fumleder efter point i ret lang tid.
Jens ankom og vi tog to spil Sewer Pirats. Desværre er jeg åbenbart ikke så god til dette spil, for jeg tabte stor i begge spil. Eik vandt det første stort, medens Jens vandt andte spil på tiebreak.
Eik tog hjem, og Jens og jeg fortsatte med et spil Lords of Waterdeep, men selvom jeg fik warfare og piety (mine to foretrukne quests), og jeg fik masser af quests der passede til dem, så gik jeg til sidst i stå, da der simpelthen ikke kom nogle quests som jeg kunne udføre. Jeg endte med at have 14 men i overskud, men tabte alligeve med 40 point til Jens.
Vi sluttede af med to spil The City, hvor jeg i det ene endelig lykkedes med en Stadtvilla strategi. Jeg endte dog kun med 3 på bordet, men havde en fjerde på hånden, men kun tre øvrige kort. Det andet spil vandt jeg også, selvom vi begge fumleder efter point i ret lang tid.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Torsdag fik vi endelig Tzolk'in på bordet. Den lange række af gode worker-placement-spil fra Essen gjorde at dette blev udskudt. Især fordi alle roste spillet, og så fandt jeg det mere vigtigt at prøve de mange spil som ingen andre havde købt. Jeg var spændt på hvordan samlingen af spillebrættet ville gå, men det det tog to minutter, og var slet ikke et problem overhovedet. Burde snart have lært at BGG'ere er overdrevent negative.
Krash startede på niveau 2 på Teologi-teknologi-skalaen, så naturligvis gik han efter at score point på Chichen Itza-hjulet. Jesper startede med bonus-stratbrikken som giver 10 mad og alle os andre -1 mad, og desuden fik han også købt bonus-kornkammeret som giver 13 mad og 13 point. Den havde jeg også sat næsen op efter. Ingen af mine stratbrikker gav noget særligt, så jeg satsede på at få så meget korn som muligt. Desuden lå der en bygning som betød at alle mine arbejdere kun skulle have det halve måltid på hver maddag, og da der også lå et monument som gav bonuspoint for at have mange arbejdere var det min plan at gå denne vej. Hvad Eivinds plan var ved jeg ikke, men han kopierede mit madspareprogram til perfektion og halvejs i spillet behøvede han ikke længere at brødføde sin befolkning. Det gav ham dog ikke rigtig så mange point, så han måtte se sig henvist til sidstepladsen ved spillets slutning. Jeg kunne heller ikke få min plan til at virke. Enten var det for dyrt at komme ind på hjulene eller også skulle jeg starte fra nul og vente evigheder før de kunne bruges. Så jeg ændrede strategi halvvejs i spillet, og gik i stedet efter templerne. Som en sidegevinst på Chichen Itza-hjulet ville Krash også stige pænt på det gule tempel, og da de også en bygning som gav yderligere to trin på soltemplet, måtte jeg skynde mig for at sikre mig pointene. Problemet var at det ikke var til at vide om Jesper ville tvinge spillet til stop før tid ved at springe en dag over, så jeg turde ikke løbe risikoen, og afsluttede mit spil før sidste runde. Det kostede mig sejren, og jeg måtte slutte spillet på andenpladsen, to point efter Jesper. Hjulpet af mine to førstepladser på de to første templer. Til gengæld måtte Krash se sig forvist til trediepladsen fordi han ikke fik mine tempelpoint.
Underholdende spil, som jeg glæder mig til at spille igen. 8/10

Krash startede på niveau 2 på Teologi-teknologi-skalaen, så naturligvis gik han efter at score point på Chichen Itza-hjulet. Jesper startede med bonus-stratbrikken som giver 10 mad og alle os andre -1 mad, og desuden fik han også købt bonus-kornkammeret som giver 13 mad og 13 point. Den havde jeg også sat næsen op efter. Ingen af mine stratbrikker gav noget særligt, så jeg satsede på at få så meget korn som muligt. Desuden lå der en bygning som betød at alle mine arbejdere kun skulle have det halve måltid på hver maddag, og da der også lå et monument som gav bonuspoint for at have mange arbejdere var det min plan at gå denne vej. Hvad Eivinds plan var ved jeg ikke, men han kopierede mit madspareprogram til perfektion og halvejs i spillet behøvede han ikke længere at brødføde sin befolkning. Det gav ham dog ikke rigtig så mange point, så han måtte se sig henvist til sidstepladsen ved spillets slutning. Jeg kunne heller ikke få min plan til at virke. Enten var det for dyrt at komme ind på hjulene eller også skulle jeg starte fra nul og vente evigheder før de kunne bruges. Så jeg ændrede strategi halvvejs i spillet, og gik i stedet efter templerne. Som en sidegevinst på Chichen Itza-hjulet ville Krash også stige pænt på det gule tempel, og da de også en bygning som gav yderligere to trin på soltemplet, måtte jeg skynde mig for at sikre mig pointene. Problemet var at det ikke var til at vide om Jesper ville tvinge spillet til stop før tid ved at springe en dag over, så jeg turde ikke løbe risikoen, og afsluttede mit spil før sidste runde. Det kostede mig sejren, og jeg måtte slutte spillet på andenpladsen, to point efter Jesper. Hjulpet af mine to førstepladser på de to første templer. Til gengæld måtte Krash se sig forvist til trediepladsen fordi han ikke fik mine tempelpoint.
Underholdende spil, som jeg glæder mig til at spille igen. 8/10
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Så har vi afholdt vores første spilledag i min nye "spilleklub" på min arbejdsplads. Til at starte med delte vi os op i to grupper. Min gruppe spillede tre spil Dominion og et spil Ubongo. Jeg vandt dem alle. Den anden gruppe spillede Small World. Derefter var der nogen der skulle gå. De resterende af os spillede så et spil King Of Tokyo (jeg røg ud som den første) og to spil Ticket To Ride: Europe (jeg blev henholdsvis nummer fem og nummer to). Det lyder egentlig ikke af så meget igen, men arrangementet varede alligevel omkring 8 timer - men vi skulle selvfølgelig også have noget at spise.
Alt ialt en rigtig god oplevelse som vi snart gentager.
Jeg skal klart ud at købe nogle flere spil jeg kan introducere til gruppen. Nok stadigvæk helst i den nemme afdeling. Forslag modtages gerne.
Jeg skal klart ud at købe nogle flere spil jeg kan introducere til gruppen. Nok stadigvæk helst i den nemme afdeling. Forslag modtages gerne.
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Pandemic. Carcassonne. Jeg har haft god held med Railways of the World serien (Railroad Tycoon), men jeg introducerede den mest fordi jeg kan lide den.. Også med Space Alert, men det er en noget anderledes oplevelse. Prøvede 7 Wonders, men der er temmelig meget at forklare. Det gik efter et prøvespil. De fleste af deltagerne er teknisk orienterede, f.eks. ingeniører og software udviklere. Nogle er øvede brætspillere, andre er helt nye på området.BlueSwan wrote:Så har vi afholdt vores første spilledag i min nye "spilleklub" på min arbejdsplads. Til at starte med delte vi os op i to grupper. Min gruppe spillede tre spil Dominion og et spil Ubongo. Jeg vandt dem alle. Den anden gruppe spillede Small World. Derefter var der nogen der skulle gå. De resterende af os spillede så et spil King Of Tokyo (jeg røg ud som den første) og to spil Ticket To Ride: Europe (jeg blev henholdsvis nummer fem og nummer to). Det lyder egentlig ikke af så meget igen, men arrangementet varede alligevel omkring 8 timer - men vi skulle selvfølgelig også have noget at spise.
Mine sessioner på arbejde starter ca 16:30 og sluttet ml 20 og 21. Der kommer en vagt forbi henad 20, og så skal vi bøvle med koder og alarm, det giver et incitament til at slutte henad 20. Vores Eclipse session kørte dog til henad 22, det tog simpelthen tid.
-
- 1000+ indlæg
Hvad med sådan noget mere socialt orienteret som Resistance eller Resistance: Avalon?
Eller noget co-op som Pandemic?
Eller noget co-op som Pandemic?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Ja, Carcassonne, 7 Wonders og Pandemic står alle på min liste. Jeg skal også have en udgave af Ticket To Ride og nogle udvidelser til Dominion og Small World.
Hvad tænker I om et spil som Power Grid? Har kun læst om det. Vil det være for kompliceret til en gruppe "nye" spillere? Har også tænkt på El Grande.
Hvad tænker I om et spil som Power Grid? Har kun læst om det. Vil det være for kompliceret til en gruppe "nye" spillere? Har også tænkt på El Grande.
- Mik
- 2500+ indlæg
El Grande vil nok være lettere, selvom det stadigvæk er godt strategisk spil.
Power Grid er sværere at få viklet hjernecellerne omkring for de fleste.
Power Grid er sværere at få viklet hjernecellerne omkring for de fleste.
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Fredag var gemalen og jeg på besøg hos Helle og Allan, og her fik vi en kort introduktion til Love Letter inden aftensmaden. Det virker som et simpelt og lettilgængeligt spil, men jeg havde egentlig håbet, at der var lidt mere kød på det. Efter aftensmaden kastede vi os over til Police Precinct, som vi spillede i co-op versionen (dvs. uden Dirty Cop). Jeg kan godt lide temaet og de forskellige opgaver, man kan fokusere på i løbet af spillet, men jeg synes, det gik lidt for hurtigt. Der måtte godt have været lidt mere fordybelse og historiefortælling i det, og så synes jeg, at Emergencies fyldte lige lovlig meget.
Aftenens sidste spil blev Trajan - et spil, der er gået fuldkommen forbi min næse, men som pt. ligger på top 50 på BGG. Det er et rigtig nørklespil, hvor du sagtens kan sidde og hygge dig med din egen spilplade uden at skele til, hvad de andre laver. Det kan dog godt betale sig at holde lidt øje med, hvad de laver, men det var ret begrænset, hvad vi reelt gjorde for at genere hinanden. Slutspillet var ekstremt tæt, og det fik bagefter gemalen til at konkludere, at det (desværre) kan være et tegn på, at det er svært at optimere sit spil, og at det bliver lidt tilfældigt, hvem der vinder. Der burde i hvert fald have været større forskel i pointgivningen ud fra hvordan folk spillede.
Aftenens sidste spil blev Trajan - et spil, der er gået fuldkommen forbi min næse, men som pt. ligger på top 50 på BGG. Det er et rigtig nørklespil, hvor du sagtens kan sidde og hygge dig med din egen spilplade uden at skele til, hvad de andre laver. Det kan dog godt betale sig at holde lidt øje med, hvad de laver, men det var ret begrænset, hvad vi reelt gjorde for at genere hinanden. Slutspillet var ekstremt tæt, og det fik bagefter gemalen til at konkludere, at det (desværre) kan være et tegn på, at det er svært at optimere sit spil, og at det bliver lidt tilfældigt, hvem der vinder. Der burde i hvert fald have været større forskel i pointgivningen ud fra hvordan folk spillede.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Police Precinct var som Pandemic ofte er en rutschetur imellem oplevelsen af at have fuldkommen kontrol over situationen og at alt håb på det nærmeste var ude. Pandemic er uden tvivl det mest elegante spil af de to, men temaet taler til gengæld til Police Precincts fordel. Hverdagserfaringen fra vores omgang med medierne smitter nok af her; bevares det er da trist, at størstedelen af Afrika er ved at bukke under i en sultkatastrofe, men det virker på en eller anden måde som en hårdere prioritering, når vi vælger at ignorere et hustruspektakel på 2nd Avenue. Det blev et tæt opløb til sidst, men med et par benhårde prioriteringer, der bl.a. betød at vi ignorerede nogle eksploderende gasledninger fik vi opklaret og indfanget morderen. Police Precinct er bestemt værd at prøve, hvis man kan få fat i et eksemplar. Det er en smule uslebent, men jeg har stor tillid til, at der enten via en udvidelse eller nogle mere eller mindre officielle varianter kan leges endnu mere med temaet og gøre det endnu mere interessant.
Lørdag eftermiddag så familien sidste del af Ringenes Herre og efterfølgende kom Lord of the Rings: The Confrontation frem. Severin og jeg spillede tre spil i træk og det fascinerer mig stadig, at der kan være så meget variation imellem de to sider og at man på så forskellig baggrund begge simultant kan føle sig hårdt presset. Hvorfor laver den gode doktor ikke længere den slags spil?
Trajan er i mine øjne Felds mest vellykkede spil indtil nu og jeg er slet ikke i tvivl om at graden af interaktion kan være meget større end i det spil, vi spillede forleden. Der er rigtig mange muligheder for at interagere, men i første omgang bliver man meget optaget af at få Kalaha-delen til at fungere, så der skal lige et par spil til inden det bare kører derudaf. I forhold til at spillet blev meget tæt vil jeg også sige, at det afspejler, at ingen af os fik den del til at fungere særlig optimalt. Jeg har oplevet spil, hvor der er blevet planlagt flere runder fremad og man derfor som oftest fik mindst to aktioner og ofte tre eller måske endda fire. Og det afspejler sig på scoringsmarkøren!Andrea wrote:[...] Aftenens sidste spil blev Trajan - et spil, der er gået fuldkommen forbi min næse, men som pt. ligger på top 50 på BGG. Det er et rigtig nørklespil, hvor du sagtens kan sidde og hygge dig med din egen spilplade uden at skele til, hvad de andre laver. Det kan dog godt betale sig at holde lidt øje med, hvad de laver, men det var ret begrænset, hvad vi reelt gjorde for at genere hinanden. Slutspillet var ekstremt tæt, og det fik bagefter gemalen til at konkludere, at det (desværre) kan være et tegn på, at det er svært at optimere sit spil, og at det bliver lidt tilfældigt, hvem der vinder. Der burde i hvert fald have været større forskel i pointgivningen ud fra hvordan folk spillede.
Lørdag eftermiddag så familien sidste del af Ringenes Herre og efterfølgende kom Lord of the Rings: The Confrontation frem. Severin og jeg spillede tre spil i træk og det fascinerer mig stadig, at der kan være så meget variation imellem de to sider og at man på så forskellig baggrund begge simultant kan føle sig hårdt presset. Hvorfor laver den gode doktor ikke længere den slags spil?

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Efter dagens obligatoriske fastelavnsboller fandt vi Lord of the Rings Trivia Game frem og stillede hinanden spørgsmål. Det er vanvittig svært og særligt når man kun har set filmene men aldrig læst bøgerne er der også viden, man af god grund ikke ligger inde med. Vi har aldrig forsøgt os med det spil, spørgsmålsdelen blot er en del af og det kommer nok heller ikke til at ske før vi eventuelt får læst bøgerne. For tiden er husets yngste dog i gang med romanerne, så det kan godt være, at selve spillet ikke helt er afskrevet.
Imens Severin var på jagt efter et andet spil faldt han over Lord of the Rings: The Confrontation (Deluxe Edition), som han blev mere grebet af, da vi jo i går havde spillet den oprindelige udgave af spillet og der her var mulighed for endnu større variation. Vi benyttede os af at han var motiveret og fik et enkelt spil med de alternative karakterer, som jeg ikke før har prøvet. Jeg syntes stadig en del af charmen er, at man har et nogenlunde overblik over, hvad modstanderen kan eller ikke kan i en given situation og det bliver der selvsagt givet lidt køb på, når man ikke kender karaktererne. Derfor er jeg naturligvis ikke lige så begejstret for de alternative karakterer som de originale. Til gengæld må jeg dog indrømme, at det virker som om de er interessant skruet sammen og at spillet bestemt kan fungere med dem.
Imens Severin var på jagt efter et andet spil faldt han over Lord of the Rings: The Confrontation (Deluxe Edition), som han blev mere grebet af, da vi jo i går havde spillet den oprindelige udgave af spillet og der her var mulighed for endnu større variation. Vi benyttede os af at han var motiveret og fik et enkelt spil med de alternative karakterer, som jeg ikke før har prøvet. Jeg syntes stadig en del af charmen er, at man har et nogenlunde overblik over, hvad modstanderen kan eller ikke kan i en given situation og det bliver der selvsagt givet lidt køb på, når man ikke kender karaktererne. Derfor er jeg naturligvis ikke lige så begejstret for de alternative karakterer som de originale. Til gengæld må jeg dog indrømme, at det virker som om de er interessant skruet sammen og at spillet bestemt kan fungere med dem.
frouvne, administrator

- BlueSwan
- 1000+ indlæg
Fik besøg af min bror idag, så jeg tænkte det var en god anledning til at få introduceret min 7-årige datter (og min bror) til lidt spil. Vi spillede Ubongo, hvor hun spillede "3-brikker" plader og vi spillede "4-brikker" plader. Det fungerede ret godt, hun vandt faktisk. Bagefter prøvede vi et spil King Of Tokyo som min bror vandt. Reglerne gik vist lidt henover hovedet på min datter, men hun morede sig meget godt.
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi spillede brætspil her til eftermiddag med tre gode venner, og her startede vi med Vegas Showdown, som jeg købte i sidste måned. Det viste sig at være et hyggeligt og rimeligt simpelt spil. Vi savnede dog lidt mere gambling-stemning, men ellers et udmærket spil.
7 Wonders kom på bordet - selvfølgelig sammen med Leaders-udvidelsen - og det blev til et enkelt spil, inden jeg daffede i køkkenet for at sætte aftensmaden over. De andre tog en omgang 7W mere.
Efter aftensmaden indfandt uhyggen sig, da Mall of Horror kom på bordet. Der blev spillet ret diplomatisk og fair (altså så fair som man nu kan spille i det spil), og helt usædvanligt endte det med, at jeg vandt. Det er første gang, det er sket i det spil (jeg er simpelthen ikke backstabber-agtig nok til at vinde det normalt
).
7 Wonders kom på bordet - selvfølgelig sammen med Leaders-udvidelsen - og det blev til et enkelt spil, inden jeg daffede i køkkenet for at sætte aftensmaden over. De andre tog en omgang 7W mere.
Efter aftensmaden indfandt uhyggen sig, da Mall of Horror kom på bordet. Der blev spillet ret diplomatisk og fair (altså så fair som man nu kan spille i det spil), og helt usædvanligt endte det med, at jeg vandt. Det er første gang, det er sket i det spil (jeg er simpelthen ikke backstabber-agtig nok til at vinde det normalt

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Lørdag blev det en hurtig gang Love Letters efterfulgt af Battlestar Galactica med Pegasus-udvidelsen. Vi udelod dog Cylon Leaders- og New Caprica-delene (måske en fejl)
Jeg er i alt fald overbevist om, at jeg ikke gider at spille grundspillet uden udvidelse længere. Vi havde en rigtig hyggelig aften, men spillet har altså nogle mellemstore problemer. Vi spillede fire mand, og vores cylon blev afsløret, da vi havde tilbagelagt 3 afstande ud af 8. Herefter var der alt for mange lokationer, der ikke gav mening længere (bl.a. valg af ny præsident, The Brig og Airlock). Og de relativt lange forløb, hvor der ikke var nogen basestars i nærheden, var der heller ikke brug for piloter eller de forskellige angrebslokationer. I stedet for rendte folk lidt formålsløst frem og tilbage for at samle skill cards op, hvilket ikke var så spændende. De nye lokationer på Pegasus var udmærkede, men igen var der store dele af spillet, hvor de ikke kunne bruges. Slutspillet var dog utroligt tæt, og det lykkedes den ondsindede cylon at banke vores ene ressource ned på nul, lige før vi var i mål. Grrrrrr
Jeg ved ikke hvor meget forskel Cylon Leaders gør. New Caprica ser interessant ud men løser jo ikke rigtig problemerne undervejs i spillet. Er Exodus en værdig investering?
Jeg er i alt fald overbevist om, at jeg ikke gider at spille grundspillet uden udvidelse længere. Vi havde en rigtig hyggelig aften, men spillet har altså nogle mellemstore problemer. Vi spillede fire mand, og vores cylon blev afsløret, da vi havde tilbagelagt 3 afstande ud af 8. Herefter var der alt for mange lokationer, der ikke gav mening længere (bl.a. valg af ny præsident, The Brig og Airlock). Og de relativt lange forløb, hvor der ikke var nogen basestars i nærheden, var der heller ikke brug for piloter eller de forskellige angrebslokationer. I stedet for rendte folk lidt formålsløst frem og tilbage for at samle skill cards op, hvilket ikke var så spændende. De nye lokationer på Pegasus var udmærkede, men igen var der store dele af spillet, hvor de ikke kunne bruges. Slutspillet var dog utroligt tæt, og det lykkedes den ondsindede cylon at banke vores ene ressource ned på nul, lige før vi var i mål. Grrrrrr

Jeg ved ikke hvor meget forskel Cylon Leaders gør. New Caprica ser interessant ud men løser jo ikke rigtig problemerne undervejs i spillet. Er Exodus en værdig investering?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Lørdag mødtes vi 6 mennesker, for at spille Eclipse med Rise of the Ancients-udvidelsen, og de to promos Pulsar og Supernova. Det er nu tredje spil med udvidelsen, og jeg kan rigtig godt lide den. Specielt de nye teknologier, de nye alliancer og de nye race er super fede - jeg er ikke så glad for de nye Ancient-brikker, man kan bruge under setup, så vi spillede uden dem. Det blev til et langt - og meget aggresivt - spil. Jeg endte i en alliance med en anden spiller, der desværre trak mig fra 35 point ned på 29, således at en anden spiller vandt med 32 point. Min alliance fik dog en pæn 2. plads. Eclipse er stadig en af mine absolutte favoritter - specielt økonomi-delen er så elegang designet, at man dårligt kan andet end at være misundelig. 9/10
Søndag skulle være brugt med Risk: Legacy, men jeg lagde mig desværre syg med fordærdeligt ondt i min hals. I stedet fik min kone besøg, og vi brugte det meste af dagen på at se tv. Ud på aftenen foreslog vores gæst, om ikke vi skulle prøve et af vores spil. Vi hev derfor King of Tokyo frem. Efter to spil følte vi at vores gæst var klar til Power Up!-udvidelsen, og det hev altså lige spillet en tand op. Klart en udvidelse, der gør gode ting for spillet! Vi fik hver en sejr i land, og vores gæst fik to. 9.5/10 med Power Up!, der altså giver King of Tokyo et halvt point opad.
Søndag skulle være brugt med Risk: Legacy, men jeg lagde mig desværre syg med fordærdeligt ondt i min hals. I stedet fik min kone besøg, og vi brugte det meste af dagen på at se tv. Ud på aftenen foreslog vores gæst, om ikke vi skulle prøve et af vores spil. Vi hev derfor King of Tokyo frem. Efter to spil følte vi at vores gæst var klar til Power Up!-udvidelsen, og det hev altså lige spillet en tand op. Klart en udvidelse, der gør gode ting for spillet! Vi fik hver en sejr i land, og vores gæst fik to. 9.5/10 med Power Up!, der altså giver King of Tokyo et halvt point opad.