Cassius wrote:
Ja desværre... Det er ikke så længe siden at Empire Total War udkom, selvom det har været ude i en evighed til PC. Det er jeg også i gang med nu.
Er selv rigtig glad for Empire, synes det er "fedt", at man kan vælge mellem så mange forskellige nationer. Ulempen er bare, at man som Madarachy (sp??) har rimelig frit spil og kan blive rigtig stærk.
Mit første spil var som svenskerne, trynede hurtigt Danmark og lod dem kun beholde Island. Mener så, at jeg i forbindelse med en rejse til Nordamerika lige afsluttede danskerne tid som selvstændig nation.
Har også prøvet som Ottoman, det er bare dødens nation. Ikke nok med at ens enheder er lidt "gammeldags", men alle erklærer også bare krig mod en inden for 5 runder. Meget dårlig kombination.
Men det der gør det godt er, at man både skal holde fokus på Europa men også Amerika og Indien plus ens trade stationer som i starten har et problem med pirater som har nogle rimelig hardcord skibe sammenlignet med en selv. Mister man fokus på bare et af stederne, så er man ilde stedt. Lidt ligesom man som England sparer flest penge ved at komme af med sin koloni i nordamerika, da indianerne efter et par runder angriber med en stor styrke.
En anden strategi med svenskerne er, at trade regioner med Rusland allerede i første runde. Så kan man give dem Skt. Petersborg og få Finland plus lidt ekstra, for efterfølgende at angribe dem for at tage Skt. Petersborg tilbage
Nå ja, formoder at Total War: Shogun II så heller ikke er kommet til Mac. Glæd dig!!