I går fik Jesoer og jeg endelig prøvet det eneste to-spiller spil jeg købte i Essen: Ludonauts Phantom, som er interessant serie af historie-baserede kortspil som startede med Crimebox Investigation.
Serie er halvt bog, halvt spil. Først er der en novelle, derefter kommer reglerne, og den sidste del af "bogen" er optaget af en æske indeholdene to rum til opbevaring af kortene, og flot udført med røde bånd, således at det er let at løfte kortene ud. Alt er tosproget, fransk-engelsk.
I dette spil har vi 4 etager af et ældre hus hvor spillerne skiftes til at lægge rum-kort og gespenster. Disse kommer flere varianter (poltergeister, hylere, tåge, spøgelser osv.). Meningen er at man skal samle psykisk energi nok til først at lokke husets beboere til sig, for derefter at skræmme livet af dem. Problemet er at de to spillere er gamle arkefjender som modarbejder hinanden, og ikke undslår sig for at lokke modpartens spøgelser væk.
Underholdende spil, som vi desværre ikke nåede at spille færdig inden Martin dukkede op. 8/10
Og så blev det tid til Legends of Andor!
Jesper havde set videoer og læst lidt for meget, så han mente at vi straks skulle gå i gang med scenario 2, men mente jeg ikke var en god ide. Jeg ville gerne prøve scenario 1 igen, for at se om vi kunne vinde det. Og han blev da overrasket over at det trods alt ikke var helt nemt.
Men naturligvis vandt vi - vi havde jo Martin med, og det tog ham ikke lang tid før han havde analyseret sig frem til løsningen. Den fulgte vi, og inden vi havde set os om kunne vi succesfuldt gå videre til scenario 2. Her tog det ham helelr ikke lang tid at finde ud af at vi blot skulle have nogle vinposer og lidt hexeurter, nogle runesten og så videre. det tog lidt tid før han fandt brug for kikkerten og falken, men så gik det også derudaf.
Vi fik hurtigt slottet fyldt med monstre, men heldigvis flyttede et par bønder ind på slottet, og de tog sig kærligt af et par sorte bæster som vi lod slippe med ind - så slap vi for at slås mod dem. Runestenene glippede i sidste øjeblik, men der var ikke tid til at gøre noget ved det. Så vi brugte vores sidste timer til at kombinere vores kræfter imod fjendernes borg. Et enkelt slag mod en søvnig vagtpost var alt hvad vi behøvede, og vi vandt med kun en enkelt time i overskud! Det var næsten lidt for let!
Men stadig uhyre underholdene! 9/10