Hvordan opbevarer du alle de Dominion kort/kasser? Og er alle kortene i sleeves? Går selv i tankerne om hvordan jeg skal opbevare alle de kort.BlueSwan wrote:Har for første gang købt brugte spil idag. Købte Power Up expansion til King Of Tokyo og Dominion: hinterlands samt to promo kort. Nu mangler jeg kun Intrigue og Alchemy, så er Dominion samlingen komplet - bortset fra den kommende Guilds udvidelse.
Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang! - Location: Thorsager
Re: Hvad har du købt idag?
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Alle ðe kort jeg har pt kan være i en af standard kasserne. Jeg har lavet skillevægge af pap, men overvejer ellers den træ insert løsning som nogen sælger (finder linket senere - jeg sidder i toget på min ipad). Når jeg køber de resterende kort burde de kunne være i to af de små udvidelsesæsker (Cornucopia og Alchemy). Men mine kort er ikke i sleeves.DraX wrote:Hvordan opbevarer du alle de Dominion kort/kasser? Og er alle kortene i sleeves? Går selv i tankerne om hvordan jeg skal opbevare alle de kort.BlueSwan wrote:Har for første gang købt brugte spil idag. Købte Power Up expansion til King Of Tokyo og Dominion: hinterlands samt to promo kort. Nu mangler jeg kun Intrigue og Alchemy, så er Dominion samlingen komplet - bortset fra den kommende Guilds udvidelse.
Jeg fik et par udvidelser til Sentinels of the Multiverse i går; Fik Shattered Timelines-æsken, samt Miss Information, Scholar og Final Wasteland. Udover det fik jeg nogle kort-sleeves med farvet ryg til mit slidte No Thanks! og så måtte jeg også lige få mig The Resistance (2nd edition).
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Her er det: http://boardgamegeek.com/geeklist/15277 ... componentsDraX wrote:Cool cool, du må gerne lige finde linksTak
Egentlig ikke så dyrt i sig selv, men det bliver halvpebret når der kommer porto på.
Jeg har PT alle mine kort + mønter, mats osv i Seaside boksen. Det kan godt være der alt sammen (dog ikke manualerne), men boksen er MEGET tung og det er jo trods alt lavet af pap. En træboks ville selvfølgelig langt bedre kunne håndtere vægten. Dog tror jeg at min ovenfor skitserede løsning med at bruge to små bokse fra miniudvidelserne kunne fungere. Da boksen er mindre tynger vægten ikke så meget og samtlige kort fra alle udvidelser - inklusive Guilds - burde snildt kunne være der. Dog nok ikke hvis der bruges sleeves.
-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang! - Location: Thorsager
I see
tak for info. Vil lige se om det er det "værd". Kan være det bliver det, når jeg får nogle flere. Pt har jeg kun Basis spillet samt Intrige 

- BlueSwan
- 1000+ indlæg
Dominion bliver kun bedre med flere udvidelser. Til gengæld forlænger nogle af udvidelserne spillet således at det bliver mindre attraktivt at spille 4 personer. Jeg foretrækker helt klart Dominion med 2-3 spillere.DraX wrote:I seetak for info. Vil lige se om det er det "værd". Kan være det bliver det, når jeg får nogle flere. Pt har jeg kun Basis spillet samt Intrige
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Det er blevet til et par bestillinger hos Boardgamer på det sidste.
Jeg lagde billet ind på Andean Abyss i den samlede bestilling fra GMT.
Så brød jeg sammen, og lagde billet ind på Merchant of Venus, efter lang tids overvejelse hvorvidt min "originale version" var tilstrækkelig. Den nye version er dog kun for op til fire spillere, så det kan være jeg ender med at beholde begge versioner.
Og uden at kende noget som helst til Jaipur, fulgte jeg linket og syntes det lød tilstrækkeligt interessant til at det også røg ned i kurven.
Så brød jeg sammen, og lagde billet ind på Merchant of Venus, efter lang tids overvejelse hvorvidt min "originale version" var tilstrækkelig. Den nye version er dog kun for op til fire spillere, så det kan være jeg ender med at beholde begge versioner.
Og uden at kende noget som helst til Jaipur, fulgte jeg linket og syntes det lød tilstrækkeligt interessant til at det også røg ned i kurven.
Sidst spillet:

- Sir William
- 1000+ indlæg
Har spillet det et par gange på Yucata, det er ganske fornøjeligt spil. Hvordan det er "live" ved jeg ikke, men det har et tilpas taktisk element over sig.Stony wrote:Det er blevet til et par bestillinger hos Boardgamer på det sidste.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 720 times
- Been thanked: 841 times
Modtog Sentinels of the Multiverse fra caparzodk.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge 

- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Has thanked: 549 times
- Been thanked: 336 times
Jeg har sørme også været en tur i Berlin på en forlænget weekend og jeg har endda også været forbi KaDeWe og købe spil. Jeg købte dog ikke Trajan og Mondo Sapiens, men derimod Takenoko og Jaipur, som begge lå på tilbudsbordet til henholdsvis 150,- og 60,-. Jaipur er sågar allerede blevet spillet en håndfuld gange under weekenden forskellige steder i Berlin.Tobias wrote:På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge
- Sir William
- 1000+ indlæg
Trajan kunne ellers have været sjovt, at spille til vores næste spilarrangementJonezy wrote:Jeg har sørme også været en tur i Berlin på en forlænget weekend og jeg har endda også været forbi KaDeWe og købe spil. Jeg købte dog ikke Trajan og Mondo Sapiens, men derimod Takenoko og Jaipur, som begge lå på tilbudsbordet til henholdsvis 150,- og 60,-. Jaipur er sågar allerede blevet spillet en håndfuld gange under weekenden forskellige steder i Berlin.Tobias wrote:På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Ellers må du jo bevæge dig ad København tilSir William wrote:Trajan kunne ellers have været sjovt, at spille til vores næste spilarrangementJonezy wrote:Jeg har sørme også været en tur i Berlin på en forlænget weekend og jeg har endda også været forbi KaDeWe og købe spil. Jeg købte dog ikke Trajan og Mondo Sapiens, men derimod Takenoko og Jaipur, som begge lå på tilbudsbordet til henholdsvis 150,- og 60,-. Jaipur er sågar allerede blevet spillet en håndfuld gange under weekenden forskellige steder i Berlin.Tobias wrote:På en forlænget weekend i Berlin, førte vejen forbi KaDeWe, hvor jeg måtte købe Trajan og Mondo Sapiens til en samlet pris af 300 kroner. Yderst tilfreds og glæder mig til at prøve begge