Sir William wrote:Culkasi wrote:Jeg har de sidste 2 år været til Spiel (skal jeg selvfølgelig også i år, fly og hotel, Ibis, er booket igen) og har lige deltaget i UK Games Expo for første gang.
Velkommen herinde.
Kan du ikke fortælle lidt mere om UK Games Expo? Hvordan er det sammenlignet med Spiel?
Først og fremmest er UK Games Expo mere en con end et tradeshow.
Dvs, der er en overvægt af konkurrencer, open gaming, folk der er klædt ud, og div. paneler om alt fra spiludvikling til et Dr. Who quiz show.
Det var første år vi var afsted, og jeg må sige jeg var imponeret. Det blev afholdt på Hilton ved Birmingham NEC, og der var en god location. Mad og drikke var lidt dyrt, men sådan er det på et hotel.
Fredag aften var open gaming - dvs. en lang række større rum var åbne for gaming (inklusive hotellets store lobby) og her sad folk og spillede alt mellem himmel og jord. De havde et smart system hvor man kunne låne et flag og stille på sit bord hvis man søgte flere spillere - det virkede nogenlunde, uden dog at være en kæmpe success.
Lørdag og søndag var der et bring and buy element, hvor folk kunne tage deres brugte spil med og sælge dem mod at 10% gik til velgørenhed. Det var en kæmpe success, og mange fik nogle gode bargains.
Selve tradeshowet var også åben lørdag og søndag. Det var selvfølgelig på ingen måde så stort som Spiel, men jeg var dog alligevel positivt overrasket. 9-18 Lørdag og Søndag gik uden at jeg løb tør for nye spil at spille, og jeg fik prøvet en lang række nye britiske udgivelser - spillede i alt 17 spil jeg ikke har set før, og der var nogle gems imellem (og selvfølgelig noget crap). Udover de store udgivere, mindede det mig meget om den hal i Essen hvor alle independent developer/designers har stand
Der var et par ting der var lidt underligt (for mig) - Yu-Gi-Oh! havde uforholdsmæssigt meget plads, mens også div. miniature spil tog meget plads, og jeg tror generelt jeg havde håbet at se flere nye releases, men forhåbentlig kommer det efterhånden som det bliver ved med at vokse (var næsten en fordobling af deltagerantal i år i forhold til sidste år).
Det er tydeligt at det er et stort event for UK BG, alle developers kommer, de store online og brick butikker er til stede med stande, og alle der er noget i UK gaming er til stede. Det er også her der er kval til EM og VM i div. brætspil.
Sum up er sagt meget godt af GMS Maganize
There is one thing that makes UK Games Expo very special: the fact that people go there to play games first and buy games after. Even the games companies are there to play games first and sell games later. The convention is fun. Truly and genuinely fun. You can spend there the whole weekend playing games and not spend a penny (though I’d challenge you to try and restrain yourself) and you’ll be welcome in pretty much any room.