Holder i regnskab?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Holder i regnskab?

Post by Erik Mejer Hansen »

Jeg og kæresten har indført en lille sort bog navngivet "Book of Grudges".
På hver side er der et navn på et spil, en række til at sætte en steg når jeg vinder, en række til at markere når kæresten vinder og endeligt en række til når andre (eller andré som det ofte bliver rette til, og han vinder ret tit) vinder.
Vi er således ved at føre regnskab med hvad vi har spillet i 2007 og hvem der har vundet.

Desuden har den også en lille side gevinst. Der er nemligt et begrænset antal sider i bogen, så der er grænser for hvor mange flere spil vi må købe i 2007. Der er pt. plads til 16 spil mere (vi har allerede øget samlingen med 8 spil iår.)

Holder i regnskab? og har i et maksimalt antal spil i må skaffe per år?
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Nej, jeg kunne ikke finde på at holde regnskab med hvem der vandt. Jeg holder dog regnskab med hvor mange gange jeg spiller et spil.
Så kan man også regne Pris/Spil ud.

Mht. budget kan jeg godt lide at være lidt impulsiv, så det går ikke at sætte et loft over hvad jeg må :D
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Jeg prøver at holde styr på hvilke spil jeg spiller, ved hjælp af BGG's funktionalitet. Jeg noterer ikke, hvem der vinder et givent spil.

Et fast loft på indkøb?? :shock: Det ville aldrig gå... ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 713 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Heller ikke noget regnskab her - de glade vindere plejer at have en god hukommelse og benytte deres ret til almen hån, spot og spe i lang tid :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Drix »

Når man fører regnskab, er det tegn på, at det mere er en konkurrence end underholdning. Jeg har prøvet begge dele, og synes klart, at spillet (og atmosfæren) er rarest, når man spiller for sjov....

...men dermed ikke sagt, at man ikke skal spille for at vinde. For selvfølgelig skal man det! 8)

Så lad mig spørge.......hvorfor føre regnskab? Hvilken følelse giver det jer i kroppen? :?:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Holder i regnskab?

Post by Andrea »

Vi fører ikke regnskab - hverken over hvad vi spiller, hvornår vi gør det, eller hvem der vinder. Vi har heller ikke et max antal for, hvad vi må anskaffe, og der er heller ikke nogen, der må give min kæreste den idé ;)
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Vi fører heller ikke regnskab på nogen måde. Men man kan selvfølgelig altid huske hvem der vandt sidste spil :wink:
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 926 times

Post by Frouvne »

En periode holdt jeg regnskab med hvilke spil, jeg fik spillet på BGG. De tider er forbi! Så er der også lidt mere tid at spille i! :wink: Vinder-statistikker holder jeg ikke... det ville såmænd også være deprimerende læsning, frygter jeg. Selvfølgelig spiller jeg for at vinde, men det er langt fra den væsenligste drivkraft for mig. Derfor bruger jeg heller ikke meget tid på at optimere mine træk; at spillet hele tiden er i bevægelse tror jeg på, har en større indflydelse på total-oplevelsen end om jeg vinder!
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Frouvne wrote:En periode holdt jeg regnskab med hvilke spil, jeg fik spillet på BGG. De tider er forbi! Så er der også lidt mere tid at spille i! :wink: Vinder-statistikker holder jeg ikke... det ville såmænd også være deprimerende læsning, frygter jeg. Selvfølgelig spiller jeg for at vinde, men det er langt fra den væsenligste drivkraft for mig. Derfor bruger jeg heller ikke meget tid på at optimere mine træk; at spillet hele tiden er i bevægelse tror jeg på, har en større indflydelse på total-oplevelsen end om jeg vinder!
Jeg er delvist enig - ventetider kan være lidt trælse, men der skal dog også lige være plads til at tænke et afgørende træk igennem. Og faktisk så kan jeg også synes det er ret spændende at vente, når det netop er nogle af de afgørende træk, der gennemtænkes...

Men spillets bevægelse er jeg faktisk også blevet mere opmærksom på ... (og positivt set betyder en hurtigere trækketid, jo også, at man kan nå at få lidt flere spil på bordet en aften) :D
Post Reply