Jeg skal bruge en ordforklaring på alle de ord og termer, der findes indenfor brætspilsverdenen, til en hjemnmeside med anmeldelser af brætspil, jeg er ved at lave.
Så har du en række fag/geek/nørdedet udtryk, så skriv dem ned her med en oversættelse/forklaring.
brætspil udtryk
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg ved ikke om afhængighed er dækkende.... Der er jo ikke nogen afhængighed mellem de to spillere. Man kan heller ikke helt bruge den danske udgave af ordet binding, for deres spil hænger ikke nødvendigvis sammen.
Men en spiller vil have klart større mulighed for at påvirke spilleren til venstre for sig, og er klart mere påvirket af valgene foretaget af spilleren til højre for sig. Og det er så et af de få punkter hvor Puerto Rico får kritik, for i en spillertrup, hvor de fleste er nogenlunde jævnbyrdige, kan man få en "tyvstart", hvis man sidder til venstre for den eneste spiller, der ikke har prøvet Puerto Rico før.
Venstre-højre påvirkning?
Men en spiller vil have klart større mulighed for at påvirke spilleren til venstre for sig, og er klart mere påvirket af valgene foretaget af spilleren til højre for sig. Og det er så et af de få punkter hvor Puerto Rico får kritik, for i en spillertrup, hvor de fleste er nogenlunde jævnbyrdige, kan man få en "tyvstart", hvis man sidder til venstre for den eneste spiller, der ikke har prøvet Puerto Rico før.
Venstre-højre påvirkning?