Hvordan hånterer I manglende brikker?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Hvordan hånterer I manglende brikker?

Post by Helle »

Uha, jeg havde nogle af vores spil med i byen fornylig, og jeg tabte en brik (eller den er i hvert fald væk) ... og hvad gør man så?

Egentlig har jeg jo klart mest lyst til at kassere spillet :oops: for det dur bare ikke med en manglende brik ... det er ikke ORDENTLIGT - hvis I forstår... på den anden side kan man jo ikke smide et helt spil ud, fordi der mangler en lille dims... så det gør jeg naturligvis ikke, men lysten til at få spillet komplet igen er afgjort til stede ...

Hvordan har I det med manglende brikker i jeres spil? Ligeglade, laver med fingersnilde en ny på høvle/gipsbænken- som er meget flottere eller ... er I ret så pertentlige når det kommer til jeres spil?
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Første mulighed må være at kigge på BGG, om der tilfældigvis skulle være nogen der bytter løsdele til det pågældende spil. Sandsynligheden er ikke så stor, men chancen er der.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Hvordan hånterer I manglende brikker?

Post by Rune Petersen »

Helle wrote: ... er I ret så pertentlige når det kommer til jeres spil?
Absolut! Jeg overlever nok f.eks. at miste et af de små træhuse i Caylus. Men hvis der er tale om brikker, der skal trækkes fra en pose i stil med Euphrat & Tigris eller kort m.v. betragter jeg det som en katastrofe. :cry:
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Nu kan jeg ikke lige huske at have oplevet det, men jeg tror at jeg vil have det på samme måde som Rune. Vil næsten ikke kunne holde ud at tænke på det mens jeg spiller spillet.

Det er lidt det samme, hvis der er farvenuancer i nogle ellers identiske kort. Det kan jeg heller ikke holde ud. Så må man ty til løsningen med nogle kortlommer, hvor kortene kan placeres :?
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det lyder som om brætspillere har lidt anlæg for obsessive compulsive behaviour. ;)

Inderst inde har jeg det nok på samme måde - tanken om at der mangler noget i et spil er slet ikke noget jeg bryder mig om. På den anden side gør jeg mit bedste for at være pragmatisk og sætte det lidt i perspektiv - hvis det der mangler f.eks. er noget ikke-unikt som der i forvejen bare er "nok af" i spillet, gør det mig ikke det store.

Jeg kunne aldrig finde på at lave erstatninger til manglende komponenter selv. Det hænger selvfølgelig sammen med min manglende fingerfærdighed ud i den slags, og min måske deraf resulterende fuldstændigt manglende interesse for selv at kreere noget. Hellere købe et nyt eksemplar af spillet end at leve med en hånd/hjemmelavet meeple. :)

Heldigvis er det ikke noget jeg har været ude for ofte - jeg gør mit bedste for at passe godt på mine spil.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jeg har heldigvis (7-9-13 osv.) ikke oplevet manglende spilbrikker. Jeg har dog prøvet at bytte mig til et ubrugt spil, hvor det viste sig, at en af pladerne med tokens manglede (til gengæld var der dobbelt af en anden), men der skrev jeg til spilfirmaet, og så sendte de mig de manglende brikker. Fin service :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 925 times

Post by Frouvne »

Mit første råd må naturligvis være, ikke at lade sin bedre halvdel få lov at tage uerstattelige spil med i byen!!! :evil:

Heldigvis er det indtil nu lykkedes at håndhæve den regel, så det aktuelle eksempel er ingen katastrofe! :D

Og så kan det godt være, at jeg vil blive beskyldt for at have anlæg for obsessive compulsive behaviour, men min holdning er da nok, at hvis spillet er centralt nok i spilsamlingen og komponenten er central, ja, så må spillet udskiftes! :oops: Så har man til gengæld rigeligt med ekstra dele næste gang fruen skal i byen... :)
frouvne, administrator

Image
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Drix »

...sørger for problemet ikke opstår.... og da jeg endnu ikke mangler en brik til nogle af mine spil, ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, når problemet opstår.

Men har du LEDT efter brikken?

...og hvad taler vi om, der er væk?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Drix wrote:...sørger for problemet ikke opstår.... og da jeg endnu ikke mangler en brik til nogle af mine spil, ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, når problemet opstår.

Men har du LEDT efter brikken?

...og hvad taler vi om, der er væk?

Du er heldig at det ikke er opstået :D og det sker heller ikke ret tit her heldigvis....

Men selvom man passer på, så kan det altså ske - og for dem hvor det sker, så er det da interessant, at vi er flere, der reagerer med ... om nu spillet er godt nok stadig.... :wink: i virkeligheden er det jo ikke en særlig pragmatisk tilgang .... :oops:
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Drix »

Men, Helle, HAR du ledt efter brikken?...eller tabte du den ud af et vindue, fordi du rystede spillet med åbent låg på vej i toget? :shock:

...og igen ...hvilken brik taler vi om? :roll:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Post Reply