Vi spillede i weekenden 2 spil. Begge 7 personers spil, begge med 2-3 Cylons + 1 Mutineer.
Vi havde 2 nye med, og 5 garvede, og som en anden sagde "Tough luck" for de 2 nye, men det går jo som det altid gør, en af de nye bliver cylons, og er ikke helt sikker på hvad de kan, og laver alle de klassiske fejl, men det er også fedt - det er der nemlig også plads til i BSG
Som udgangspunkt vil jeg som alle andre her sige at hvis alle er nye, så spil -kun- med basis spillet og spil det en 2-3 gange før i begynder at hive ting ind.
Pegasus, Daybreak og Exodus har alle nye characters, og dem ville jeg nok altid tage med hvis jeg kunne (måske med undtagelse af Garius v2).
Tag dele med fra Pegasus (undgå New Caprica) efter et par spil, så lidt fra Exodus (drop Ionian Nebula, og undgå Cylon Leaders), og til sidst prøv Daybreak tingene.
Det anbefales at hvis du vil spille med "Daybreak" at du fjerner de andre 2 udvidelsers variants (mere eller mindre) da Daybreak virker bedste med grundsettet (specielt dens Trachery Kort er så meget mere "imponerende" når de står for sig selv - det er det vi gjorde, og det givet et meget mere dynamisk spil
//Tallens'out