Spilrelaterede projekter

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Bare lige en lille teaser...

Man kan sagtens lave et dice tower i akryl, som er dekorativt.. præcis HVOR dekorativt må vi lige vente med at se på, til det er helt færdigt, hvilket jeg håber bliver i næste weekend.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg har fundet mig endnu et lille projekt at kaste mig over. Jeg tror jeg har fundet det fornødne, til at lave et hjemmelavet eksemplar af Poisson d'Avril. Det skal blive sjovt at få prøvet.
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Hvis du kan have det klart ultimo marts/primo april vil jeg helt klart gerne være med til at spilteste det. Bare for at se om designet har nogen indflydelse på spiloplevelsen. Måske den 31.?
Stony wrote:Jeg har fundet mig endnu et lille projekt at kaste mig over. Jeg tror jeg har fundet det fornødne, til at lave et hjemmelavet eksemplar af Poisson d'Avril. Det skal blive sjovt at få prøvet.
Jesper Rugård Jensen
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

ok, jeg kendte slet ikke spillet... men jeg fandt da ud af at man tydeligvis bestemmer salgsprisen hvis man har originalen :)
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 926 times

Post by Frouvne »

Der er en del hype omkring den titel... og ærlig talt tror jeg ikke, spilkomponenter helt kan leve op til de forventninger man med rette kan have til spil i dag. Derfor tror jeg også, spillet egner sig godt til egen-produktion. Kan du ikke sende nogle billeder af støbeformene, hvis du når så langt, Stony? I givet fald skal det jo nok være under kategorien: Spil man selv kan lave. Jeg er frisk på et test-spil... gerne i starten af den kommende måned.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Selvgjorte udgaver af spil er ikke min helt store styrke; det skyldes nok en kombination af selverkendelse og dovenskab. De projekter der mest sandsynligt kunne blive en realitet her er:
  • a) genoplivningen af en gammel idé om at have et magnetisk Diplomacy-kort på væg eller køleskab. Det sker dog først den dag, jeg igen får gang i PBeM-Diplomacy igen.

b) i fald Mike Doyle færdiggør og offentliggør grafikken til hans version af Dune vil den være en klar kandidat!
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Galskaben er begyndt... jeg har færdiggjort 8 stk håndmalede Nazghul til War of the Ring..

8 down... 196 to go....
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Galskaben er begyndt... jeg har færdiggjort 8 stk håndmalede Nazghul til War of the Ring..

8 down... 196 to go....
Hm... det var da pudsigt... jeg kan ikke se nogen billeder....

...

;)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Damn du er utålmodig :)

Ok, to halvdårlige billeder her

De er mere brune IRL, og jeg turde ikke bruge tid på et ordentligt foto-setup, så jeg kunne tage nogle ordentlige billeder :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Det ser godt nok nydeligt ud! :) Hvornår er der deadline på projektet? :wink:
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Frouvne wrote:Det ser godt nok nydeligt ud! :) Hvornår er der deadline på projektet? :wink:
Det burde være til at regne ud:
Jeg kan gennemføre ca. 8 på en given weekend dag/aften
På en ugedag er det nok halveret til 4
Det giver 36 om ugen forudsat jeg får/tager tid til det hver dag (hvilket jeg ikke gør).
Med de almindelige fordringer som livet stiller vil jeg tro at jeg ender på halvdelen af ovenstående.

Det vil sige 18 / uge. 196/18 = 11 uger.. sååå.... ca. tidlig juni hvis jeg sætter en smule fokus på projektet :)
Men nu har jeg jo både Dungeon Twister og Descent på vej ind i huset, og de skal også modificeres begge to... så nu må vi se om jeg overovedet nogensinde bliver færdig :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Dice tower v. 0.5

Post by netsapiens »

Af frygt for IKKE at poste billeder (Andrea), så kommer der lige nogle billeder af mit Dice tower, som det ser ud nu.

Det er ikke færdigt endnu, men resten må vente til næste weekend.

Som et lille kuriosum skal det nævnes at den første terning gennem tårnet var en 6'er, og den tredje terning tabte jeg på kanten af tårnet, og jeg har faktisk ikke fundet terningen igen nede under mit skrivebord :roll:
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Dice tower v. 0.5

Post by qute »

netsapiens wrote:Som et lille kuriosum skal det nævnes at den første terning gennem tårnet var en 6'er, og den tredje terning tabte jeg på kanten af tårnet, og jeg har faktisk ikke fundet terningen igen nede under mit skrivebord :roll:
Så tårnet er komplet uberegneligt?

Så er alt jo som det skal være :wink:
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Dice tower v. 0.5

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Damn du er utålmodig
*hehe*

Men det ser jo ganske nydeligt ud? ;)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Så er Dværgenepå plads....
Det var så også et af de folk som havde mindst mini'er :)

Sarumans lakajer er ved at få en omgang grunder, og så står de for skud.
Post Reply