Hvordan ligger det med genoptryk af Eklund-spil? Er det sådan noget med at slå til nu, ellers må du vente i 3 år på næste genoptryk?
Vente tre år lyder bekendt...Gunness wrote:Jeg prøver altid gerne først, men jeg var ikke lige klar over, at jeg havde nogen i nærmeste spil-omkreds, der havde det
Hvordan ligger det med genoptryk af Eklund-spil? Er det sådan noget med at slå til nu, ellers må du vente i 3 år på næste genoptryk?
For at starte med slutningen - den forstår jeg ikke. Late War-deck'et bliver blandet ind ved starten af runde 8, og hvis I har spillet til runde 10, så må I vel have spillet Late War?Sir William wrote:Jeg spillede dog i runde 9 Cuba Crisis og senere i samme runde, spillede jeg Che Guevera for 3 OP. Kasper kunne så vælge, at bruge eventen som så reelt ville udløse Global Atomkring.
Her blev vi lidt usikre på, hvem der så reelt ville tabe. Med Cuba Crisis i spil, ville Kasper jo tabe hvis han gennemførte et Coup men ifølge reglerne ville jeg tabe, hvis jeg spillede et kort som medførte Global Atom krig. Nogen ideer?
En hyggelig aften og et spil der skal spilles noget mere. Vi har endnu ikke præsteret at komme til Late War.
Så hvis man får Missile Envy mod sig på et tidspunkt, hvor man er presset, så kan man vælge et kort - forudsat det er det højeste - og så reelt afgøre spillet, hvis farven er korrekt.Gunness wrote:>Så hvis USSR spiller "Duck and Cover" for 3 OP, og DEFCON er på lvl 2, så taber USSR?
Ja, fordi de er phasing player
>Hvad med den situation, hvor en event gør at USA kan flytte DEFCON 2 lvls i valgtfri retning, hvis det så spilles af USSR for OP, så taber USSR også hvis DEFCON kommer i lvl 1?
Jeps.
>Man hvad med de situationer, hvor USSR bliver "tvunget" til at spille de relevante kort. USA har jo et kort, hvor USSR skal discarde et random kort og det kan jo ende med et af ovenstående. Men her >er det jo så USA der er Phasing player.
Ja, der er det så med omvendt fortegn, så det kan nemt give bagslag at få modparten til at discarde