Jeg sidder her med spillet foran mig og regler (2. Udgave), og har lige et spørgsmål.
Min karakter skal kæmpe og og modstanderen er Carnivorous Flora som har
8/0 15/3 11/0
Jeg selv er Mad Carthos og har
0/1 3/1 4/2
"Before combat" er løst.
Jeg angreb i Range-fasen, så derfor kan jeg ikke angribe i hverken Melee-fasen eller Magic-fasen.
Så det vil sige jeg skal forsvare mig i Magic.
Men han har jo 11/0 og derved kan han ikke skade mig. Springer man så den sidste over og starter forfra med Range igen?
Og gør man altid det når man selv eller en modstander giver 0 i skade - altså springer den fase over?
Og har jeg forstået det rigtigt, hvis man ønsker at angribe med sin Magic, så er man tvunget til at forsvare sig i både Range og Melee?
Hjælp til combat i Runebound
- Robert
- 1000+ indlæg
- Posts: 1579
- Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
- Location: Slangerup
- Been thanked: 2 times
Re: Hjælp til combat i Runebound
Ja, der er ikke noget point i at lave et angreb der ikke kan give nogen skade.
Og ja, Magic er i den sammenhæng det svageste - men samtidigt er det også det der har de stærkeste hjælpemidler. Ranged ser ud som et oplagt valg fordi det går først, men det er svært at finde gode våben der hjælper dig med Ranged.
Og ja, Magic er i den sammenhæng det svageste - men samtidigt er det også det der har de stærkeste hjælpemidler. Ranged ser ud som et oplagt valg fordi det går først, men det er svært at finde gode våben der hjælper dig med Ranged.
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Posts: 895
- Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Location: Græsted
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: Hjælp til combat i Runebound
Tak, Robert 
Lige et tillægsspørgsmål (sikkert et af mange):
Samme karakter, Mad Carthos, men skal denne gang kæmpe mod Nest of Bane Spiders med
10/0 12/1 11/0.
Da Spideren ikke giver skade i Range men jeg kan give 1 i skade, SKAL jeg så angribe? Selvom jeg hellere vil bruge mit eneste angreb med Magic for at give mere skade.
Er det kun hvis det er begge parter der giver 0 i skade man springer den den fase over?

Lige et tillægsspørgsmål (sikkert et af mange):
Samme karakter, Mad Carthos, men skal denne gang kæmpe mod Nest of Bane Spiders med
10/0 12/1 11/0.
Da Spideren ikke giver skade i Range men jeg kan give 1 i skade, SKAL jeg så angribe? Selvom jeg hellere vil bruge mit eneste angreb med Magic for at give mere skade.
Er det kun hvis det er begge parter der giver 0 i skade man springer den den fase over?
Re: Hjælp til combat i Runebound
Du SKAL ikke angribe, du kan nøjes med at forsvare dig (eller angribe med en lakaj) og gemme dit angreb til magic fasen
Re: Hjælp til combat i Runebound
Eller dvs hvis edderkoppen ikke gir skade i den fase hopper du bare den over
- Mikkel
- 500+ indlæg
- Posts: 895
- Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Location: Græsted
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: Hjælp til combat i Runebound
Tak Joel 
Nu er jeg færdig med mit prøvespil hvor jeg spillede med to karakter.
Enten så har jeg spillet det med Doomtracken helt forkert eller også har jeg gjort noget andet galt. For jeg nåede kun lige akkurat op på level to med mine karakterer og så triggede endgame og så stoppede spillet ellers hurtigt.
Er det korrekt, at til at starte med, så skal der lægges et grønt adventurekort ved byen Vynelvale. Og hver gang man så klarer en Encounter, et eventkort eller challengekort, så skal det kort så lægges ud fra den næste by (Riverwatch og så ellers opad) hvis ikke man kan beholde kortet?
I mit tilfælde med to spillere, så skal der kun lægges ialt 4 kort før jeg starter på at lægge doomtokens. Når det er tilfældet, så skal der hvergang jeg skal discarde et Encounter, et eventkort eller challengekort i stedet lægges en doomtoken på byikonerne(ude i siden). Og når den sidste og ottende doomtoken er lagt, så skal jeg kæmpe mod "det røde dæk". Er dette rigtig forstået?
Og hvorfor skal man lægge det 4. kort nederst på tracken når man skal placere den første doomtoken??
Tak for jeres tålmodighed!

Nu er jeg færdig med mit prøvespil hvor jeg spillede med to karakter.
Enten så har jeg spillet det med Doomtracken helt forkert eller også har jeg gjort noget andet galt. For jeg nåede kun lige akkurat op på level to med mine karakterer og så triggede endgame og så stoppede spillet ellers hurtigt.
Er det korrekt, at til at starte med, så skal der lægges et grønt adventurekort ved byen Vynelvale. Og hver gang man så klarer en Encounter, et eventkort eller challengekort, så skal det kort så lægges ud fra den næste by (Riverwatch og så ellers opad) hvis ikke man kan beholde kortet?
I mit tilfælde med to spillere, så skal der kun lægges ialt 4 kort før jeg starter på at lægge doomtokens. Når det er tilfældet, så skal der hvergang jeg skal discarde et Encounter, et eventkort eller challengekort i stedet lægges en doomtoken på byikonerne(ude i siden). Og når den sidste og ottende doomtoken er lagt, så skal jeg kæmpe mod "det røde dæk". Er dette rigtig forstået?
Og hvorfor skal man lægge det 4. kort nederst på tracken når man skal placere den første doomtoken??
Tak for jeres tålmodighed!

- Robert
- 1000+ indlæg
- Posts: 1579
- Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
- Location: Slangerup
- Been thanked: 2 times
Re: Hjælp til combat i Runebound
Jeg husker helt ærligt ikke de originale regler for Doom track.
Jeg plejer at bruge denne

Når jeg læser den igen kan jeg se at den muligvis ikke er helt selvforklarende. Der er to forskellige Threat levels der ser ud til at hedde det samme.
Start med at vælge det tal du skal checke imod hver tur (Threat Difficulty). Tabellen nederst til venstre giver dig en ide om hvor langt spillet bliver med hvert tal - jo mindre det er jo kortere spil.
Sæt desuden en markør på "0". Når denne når 10 er spillet slut.
Enkelt og praktisk.
I øvrigt: Jeg plejer at bruge denne i solo spil - den er meget velgenet til det. Det er enkelt at justere sværhedsgraden, og man har ikke helt styr på hvornår spillet slutter (hvilket skaber en interessant risikovurdering) - i dette tilfælde taber man hvis man ikke har vundet før tiden løb ud og taber en kamp i Endgame.
Hvis i er 2 eller flere, ville dette Threat Track også fungere fint, men det er næsten enklere at sætte et sluttidspunkt, med lidt ekstra tid sat af til EndGame reglerne i Doom Track varianten.
Jeg plejer at bruge denne

Når jeg læser den igen kan jeg se at den muligvis ikke er helt selvforklarende. Der er to forskellige Threat levels der ser ud til at hedde det samme.
Start med at vælge det tal du skal checke imod hver tur (Threat Difficulty). Tabellen nederst til venstre giver dig en ide om hvor langt spillet bliver med hvert tal - jo mindre det er jo kortere spil.
Sæt desuden en markør på "0". Når denne når 10 er spillet slut.
Enkelt og praktisk.
I øvrigt: Jeg plejer at bruge denne i solo spil - den er meget velgenet til det. Det er enkelt at justere sværhedsgraden, og man har ikke helt styr på hvornår spillet slutter (hvilket skaber en interessant risikovurdering) - i dette tilfælde taber man hvis man ikke har vundet før tiden løb ud og taber en kamp i Endgame.
Hvis i er 2 eller flere, ville dette Threat Track også fungere fint, men det er næsten enklere at sætte et sluttidspunkt, med lidt ekstra tid sat af til EndGame reglerne i Doom Track varianten.
Re: Hjælp til combat i Runebound
Det er også den jeg plejer at bruge. Fin, hurtig og uden så mange dikedarer