Andrea wrote:Hvis man - helt teoretisk set - er blevet tvunget til at spille Matador, mens man var på sommerhusferie med svigerfamilien, så indrømmer man det ikke her, vel?
Så indrømmer jeg hvertfald heller ikke at jeg har spillet billed-domino i sommerhus
Andrea wrote:Hvis man - helt teoretisk set - er blevet tvunget til at spille Matador, mens man var på sommerhusferie med svigerfamilien, så indrømmer man det ikke her, vel?
Bare ud med det. Det vil sikkert gøre godt, og vi har brede skuldre du kan græde ud ved.
Bare ud med det. Det vil sikkert gøre godt, og vi har brede skuldre du kan græde ud ved.
Sagen er, at det må være MEGET teoretisk.
Jeg tror ikke, at Andrea nogensinde bliver tvunget til noget ....
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Der er INTET i vejen med at at spille Matador.
Det er et forbavsende godt spil - i forhold til rigtig mange andre, langt nyere spil.
Og et spil der til stadighed afholder officielle turneringer.
Mik wrote:Der er INTET i vejen med at at spille Matador.
Det er et forbavsende godt spil - i forhold til rigtig mange andre, langt nyere spil.
Jeg tillader mig at være lodret uenig. Et spil hvor et enkelt terningkast - efter TIMERS spil - kan have katastrofale følger, vil aldrig-aldrig-aldrig-ALDRIG kunne komme til at figurere i min liste over "forbavsende gode spil".
Mik wrote:Der er INTET i vejen med at at spille Matador.
Jeg tillader mig at være lodret uenig. Et spil hvor et enkelt terningkast - efter TIMERS spil - kan have katastrofale følger, vil aldrig-aldrig-aldrig-ALDRIG kunne komme til at figurere i min liste over "forbavsende gode spil".
Han skriver nu også "I forhold til mange andre, langt nyere spil".
Monopoly/Matador er et spil alle kan spille, kræver ikke megen forklaring om end det selvfølgelig kan være træls efter et par timer kun at være tilskuer.
Spillede og elskede da at spille det i mange år, især når jeg bare var sammen med nogle venner, fik noget god mad og rødvin. Bagefter afsluttet med en gang RISK eller TP.
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Ja, man kan ikke forlange det samnme af spil opfundet i 1903 som af et fra 2003.
Og naturligvis kan man være uheldig. Men når visse turneringsdeltagere genvinder titler år efter år, kan det ikke være helt tilfældigt.
Og nej, jeg kunne ikke drømme om at spille Matador, men jeg spiller altså heller ikk Skak eller Innovation, for den sags skyld.
Myde wrote:
Så indrømmer jeg hvertfald heller ikke at jeg har spillet billed-domino i sommerhus
He, det er helt fair!
Ok, det var faktisk kun et halvt spil - det vendte meget pludseligt, da min svoger i samme runde byggede både huse på Rådhuspladsen og Frederiksberggade samt hoteller på både de blå og lyserøde felter - så var det ret tydeligt, hvem der ville vinde
Så er jeg tilbage i civiliserede egne igen, efter en dejlig lang sommerhusferie i Vestjylland. Det har været et par dejlige uger, og når vi ikke har badet i havet, grillet eller drukket gin & tonic på terrassen, er det endda også blevet til lidt brætspil.
I sagens natur har det været familievenlige spil i den lettere ende: For Sale, Zooloretto, Transamerica, Yatzy, samt et hav spil Love Letter. I de sene aftener er det også blevet til et par solitaire High Frontier spil, og så kan man jo dårligt bede om mere.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Jens_Hoppe wrote:Det har været et par dejlige uger, og når vi ikke har badet i havet, grillet eller drukket gin & tonic på terrassen, er det endda også blevet til lidt brætspil.
Undskyld men var vi på den samme ferie? Jeg syntes ellers ikke at jeg så dig
Søndagsmødet i Consim havde kun fire deltagere, men da Sanne havde sit nye Spielworks-spil, La Granja med, så passede det jo meget godt.
Det var et fint spil uden megen held i. Kun de trukne kort kan bringe lidt held/uheld i spillet, og da de kan bruges på 4 måder kan kaos minimeres.
I det hele taget kan man genkende alle mekanismerne fra andre spil, men de er sat sammen på nye måder som kombineret giver et interessant spiloplevelse. 8/10
Bagefter nåede vi et spil Bora Bora med de orange Gude-brikker fra udvidelsen.
Udvidelsen gjorde egentlig hverken fra eller til, men grundspillet er stadig godt. 8/10
Jens_Hoppe wrote:Det har været et par dejlige uger, og når vi ikke har badet i havet, grillet eller drukket gin & tonic på terrassen, er det endda også blevet til lidt brætspil.
Undskyld men var vi på den samme ferie? Jeg syntes ellers ikke at jeg så dig
Det lyder næsten som om vi var det!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Vores fire ugers sommerferie til Sydøstasien har været en fantastisk oplevelse, men en lidt spinkel omgang rent spilmæssigt. Vi havde taget et minimalt udvalg af spil med og nåede da også at spille tre spil Hive (gør sig fint i en lufthavn) og to gange Richelieu - men det er vel meget sigende, at det mest spillede var et eller andet rædderligt Angry Birds-kortspil. Holiday edition, endda. Nå, men ungerne var glade, og når man sidder midt i Borneos jungle med aber rundt omkring, kan man overleve meget
Siden hjemkomsten er der stadig dømt udpræget sommerstemning, men i sidste uge blev det da til både, LotR: The Confrontation, Mission: Red Planet og Euphoria. Ergo går det fremad.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI