Månedens spiloplevelse august 2014
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Re: Månedens spiloplevelse august 2014
35 spil for mit vedkommende, domineret af Mage Knight og Star Realms.
13x Mage Knight Board Game
9x Star Realms
5x The Resistance: Avalon
2x Seasons
1x Brass
1x The Castles of Burgundy
1x Grand Cru
1x Love Letter
1x Power Grid
1x War of the Ring (second edition)
Nye spil for mig i august var Brass, Grand Cru og War Of The Ring (Second edition). Alle tre gode spil der skal prøves igen.
Men månedens spiloplevelse må næsten være at spille Resistance: Avalon med mine tidligere elever, der blev studenter i sommer, men som jeg mødtes med her i august igen. Det var en fed oplevelse, selvom det sociale måske var vigtigere end selve spillet.
Ellers var måneden domineret af Mage Knight Board Game, som jeg spillede hele 13 gange solo. Et fantastisk spil som jeg nu har opgraderet til en fortjent 10/10 rating.
Jeg prøvede også Castles Of Burgundy med 4 for første gang. Har spillet det mest med 2 og et par gange med 3 før. Generelt synes jeg stadigvæk at det er bedst med 2. Flowet er så godt når man kun er 2 og der er langt mere fokus på hvad modspilleren gør end med 4.
Power Grid prøvede jeg for anden gang og det var virkelig godt. Første gang jeg spillede det blev vi konstant afbrudt, så det var godt at kunne spille det med fuld fokus. Jeg kunne have vundet spillet, men begik en brøler og endte med at tabe. Dog et spil der baseret på denne oplevelse kravler op blandt mine favoritter. Helt sikkert et spil der skal spilles mange flere gange.
13x Mage Knight Board Game
9x Star Realms
5x The Resistance: Avalon
2x Seasons
1x Brass
1x The Castles of Burgundy
1x Grand Cru
1x Love Letter
1x Power Grid
1x War of the Ring (second edition)
Nye spil for mig i august var Brass, Grand Cru og War Of The Ring (Second edition). Alle tre gode spil der skal prøves igen.
Men månedens spiloplevelse må næsten være at spille Resistance: Avalon med mine tidligere elever, der blev studenter i sommer, men som jeg mødtes med her i august igen. Det var en fed oplevelse, selvom det sociale måske var vigtigere end selve spillet.
Ellers var måneden domineret af Mage Knight Board Game, som jeg spillede hele 13 gange solo. Et fantastisk spil som jeg nu har opgraderet til en fortjent 10/10 rating.
Jeg prøvede også Castles Of Burgundy med 4 for første gang. Har spillet det mest med 2 og et par gange med 3 før. Generelt synes jeg stadigvæk at det er bedst med 2. Flowet er så godt når man kun er 2 og der er langt mere fokus på hvad modspilleren gør end med 4.
Power Grid prøvede jeg for anden gang og det var virkelig godt. Første gang jeg spillede det blev vi konstant afbrudt, så det var godt at kunne spille det med fuld fokus. Jeg kunne have vundet spillet, men begik en brøler og endte med at tabe. Dog et spil der baseret på denne oplevelse kravler op blandt mine favoritter. Helt sikkert et spil der skal spilles mange flere gange.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
I tørre tal så måneden således ud:
Quizmysteriet - 6
Qwixx - 5
Run, Fight, or Die! - 4
Kashgar: Händler der Seidenstraße - 3
1775: Rebellion - 1
The Battle for Hill 218 - 1
Lewis & Clark - 1
Nauticus - 1
Paperback - 1
Rococo - 1
Tribune: Primus Inter Pares - 1
Det var en fornøjelse at få Lewis & Clark samt Tribune: Primus Inter Pares på boredt igen. Klasse-spil! Run, Fight, or Die! Var rigtig underholdende og det skal nok dukke op igen i den nærmeste fremtid. 1775: Rebellion har stort potentiale, jeg ikke syntes udfoldede sig fuldt i vores første spil, men det tror jeg meget på, det kan komme til i fremtidige gennemspilninger. Månedens spiloplevelse var dog uden sammenligning Nauticus, der er et klassisk tørt Eurogame af den bedste skuffe.
Quizmysteriet - 6
Qwixx - 5
Run, Fight, or Die! - 4
Kashgar: Händler der Seidenstraße - 3
1775: Rebellion - 1
The Battle for Hill 218 - 1
Lewis & Clark - 1
Nauticus - 1
Paperback - 1
Rococo - 1
Tribune: Primus Inter Pares - 1
Det var en fornøjelse at få Lewis & Clark samt Tribune: Primus Inter Pares på boredt igen. Klasse-spil! Run, Fight, or Die! Var rigtig underholdende og det skal nok dukke op igen i den nærmeste fremtid. 1775: Rebellion har stort potentiale, jeg ikke syntes udfoldede sig fuldt i vores første spil, men det tror jeg meget på, det kan komme til i fremtidige gennemspilninger. Månedens spiloplevelse var dog uden sammenligning Nauticus, der er et klassisk tørt Eurogame af den bedste skuffe.
frouvne, administrator

The Castles of Burgundy 4
Jaipur 4
Lords of Waterdeep 3
Trajan 3
Caverna: The Cave Farmers 2
Province 2
Cosmic Encounter 1
Månedens oplevelse er velsagtens da vi endelig fik stablet en komsammen på benene, og fik spillet Waterdeep, Castles og Cosmic Encounter 4 personer. Er ved at være træt af Waterdeep, men spil er generelt bare sjovere jo flere man er. Cosmic Encounter glæder jeg mig meget til at få prøvet igen. Caverna spillede jeg solo en af gangene, og det er sgu ikke særligt interessant må jeg indrømme. Spillet er godt, men ikke når man kun er en.
Jaipur 4
Lords of Waterdeep 3
Trajan 3
Caverna: The Cave Farmers 2
Province 2
Cosmic Encounter 1
Månedens oplevelse er velsagtens da vi endelig fik stablet en komsammen på benene, og fik spillet Waterdeep, Castles og Cosmic Encounter 4 personer. Er ved at være træt af Waterdeep, men spil er generelt bare sjovere jo flere man er. Cosmic Encounter glæder jeg mig meget til at få prøvet igen. Caverna spillede jeg solo en af gangene, og det er sgu ikke særligt interessant må jeg indrømme. Spillet er godt, men ikke når man kun er en.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
61 spil blev det til i august måned, takket være ferien som lå sent i år, og Rubi-Con. Fordelinger er således:
Province x 7
The Resistance: Avalon x 7
Coco Loco (aka Coconuts) x 6
Guildhall x 5
San Juan (inkl. udvidelser) x 5
Wanted: Igor! x 4
Camel Up x 3
Bananas x 2
Citadels (inkl. The Dark City) x 2
Hey, That's My Fish! x 2
PitchCar x 2
Qwixx x 2
Zooloretto: The Dice Game x 2
Betrayal at House on the Hill x 1
Colosseum x 1
Serengeti (aka Don) x 1
Junta x 1
Kolejka (inkl. 6 spiller udvidelsen fra Ogonek) x 1
Das Motorsportspiel x 1
Rampage x 1
Shadows over Camelot (inkl. Merlin's Company) x 1
Small World (inkl. Cursed!, Grand Dames og Be Not Afraid) x 1
Sun, Sea & Sand x 1
Ticket to Ride x 1
Zooloretto x 1
Månedens nyheder er markeret med rødt, og blandt dem er der flere fremragende spil. Province er et rigtig godt 2-personeres worker placement/ressource allokerings spil. Coco Loco er et sjovt behændighedsspil. Men månedens spiloplevelse blev alligevel en gammel traver Das Motorsportspiel, som jeg igen fik spillet (og vandt) på Rubi-Con.
Rettet: tilføjet to gange Qwixx
Province x 7
The Resistance: Avalon x 7
Coco Loco (aka Coconuts) x 6
Guildhall x 5
San Juan (inkl. udvidelser) x 5
Wanted: Igor! x 4
Camel Up x 3
Bananas x 2
Citadels (inkl. The Dark City) x 2
Hey, That's My Fish! x 2
PitchCar x 2
Qwixx x 2
Zooloretto: The Dice Game x 2
Betrayal at House on the Hill x 1
Colosseum x 1
Serengeti (aka Don) x 1
Junta x 1
Kolejka (inkl. 6 spiller udvidelsen fra Ogonek) x 1
Das Motorsportspiel x 1
Rampage x 1
Shadows over Camelot (inkl. Merlin's Company) x 1
Small World (inkl. Cursed!, Grand Dames og Be Not Afraid) x 1
Sun, Sea & Sand x 1
Ticket to Ride x 1
Zooloretto x 1
Månedens nyheder er markeret med rødt, og blandt dem er der flere fremragende spil. Province er et rigtig godt 2-personeres worker placement/ressource allokerings spil. Coco Loco er et sjovt behændighedsspil. Men månedens spiloplevelse blev alligevel en gammel traver Das Motorsportspiel, som jeg igen fik spillet (og vandt) på Rubi-Con.
Rettet: tilføjet to gange Qwixx
Last edited by Larsine on Mon Sep 01, 2014 2:02 pm, edited 1 time in total.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Lars, det er anden gang du ikke skriver QUIXX på din liste.
I betragtning af det var Rubincons turneringsspil, så tror jeg næppe at du ikke spillede det...
38 spil blev det til for mit vedkommende, heraf 20 forskellige - og hele 8 jeg ikke havde prøvet før:
5x Anti-gravity
4x Legendary Encounters: An Alien Deck-Building Game
4x Zombie '15
3x Legendary: Villains
3x Quixx
3x A Touch of Evil: Dark Gothic
2x Borgene i Burgund
2x Coconuts
Bora Bora
Citrus
Eldritch Horror
Galaxy Defenders
La Granja
Istanbul m/ Kebab Shop
Kashgar
Machina Arcana
Manno Monster
Mosaix
Das Motorsportspiel
Nauticus
De to spil med lilla har jeg absolut ikke tænkt mig at spille igen, de grønne er nyhederne sammen med Alien-spillet, som absolut er månedens mest interessante nyhed!
Og naturligvis har Larsine ret i at månedens bedste spil overall naturligvis er DMSS!
I betragtning af det var Rubincons turneringsspil, så tror jeg næppe at du ikke spillede det...
38 spil blev det til for mit vedkommende, heraf 20 forskellige - og hele 8 jeg ikke havde prøvet før:
5x Anti-gravity
4x Legendary Encounters: An Alien Deck-Building Game
4x Zombie '15
3x Legendary: Villains
3x Quixx
3x A Touch of Evil: Dark Gothic
2x Borgene i Burgund
2x Coconuts
Bora Bora
Citrus
Eldritch Horror
Galaxy Defenders
La Granja
Istanbul m/ Kebab Shop
Kashgar
Machina Arcana
Manno Monster
Mosaix
Das Motorsportspiel
Nauticus
De to spil med lilla har jeg absolut ikke tænkt mig at spille igen, de grønne er nyhederne sammen med Alien-spillet, som absolut er månedens mest interessante nyhed!
Og naturligvis har Larsine ret i at månedens bedste spil overall naturligvis er DMSS!

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Det gjorde jeg selvfølgelig, 2 gang Qwixx tilføjet. Måske spiller jeg flere spil end dem jeg husker...Mik wrote:Lars, det er anden gang du ikke skriver QUIXX på din liste.

- digter
- 500+ indlæg
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 12 times
Star Realms 4
Bang! The Dice Game 2
Click Clack Lumberjack 2
Forbidden Desert 2
Room 25 2
Bamboleo 1
The Builders: Middle Ages 1
Camel Up 1
Flash Point: Fire Rescue 1
Incan Gold 1
Isla Dorada 1
Jamaica 1
King of Tokyo 1
Las Vegas 1
Loopin' Louie 1
Love Letter 1
Machi Koro 1
Morels 1
Orchard 1
Pirate's Cove 1
Schatz der Drachen 1
Der verzauberte Turm 1
MANGE nye spil, hvilket hænger sammen med to besøg på Bastard café til deres 3-ugers åbnings-spree her i sensommeren. Månedens oplevelse må være Bastard Café'ens "End of the World" fest, hvor der var ualmindelig god stemning og vildt mange mennesker. Jeg må nok indrømme at jeg i starten var en smule skeptisk da jeg først hørte om projektet, men jeg må sige at jeg er blevet positivt overrasket og nu kan jeg slet ikke forestille mig at kbh skulle være foruden. Det kan kun gå for langsomt med at få faste lokaler!
Det bliver en hurtig gennemgang:
Dårlige spil: Click Clack Lumberjack, Forbidden Desert, The Builders: Middle Ages (ZZzzz), Flash Point: Fire Rescue
Jeg må nok indrømme at denne måneds spil nu for alvor har overbevist mig om at coop ikke er mig. I hvert fald det rendyrket coop. Hvis jeg på nogen måde skal være interesseret, bliver der nødt til at være muligheden for at spille noget rollespil eller også skal der være en eller anden form traitor-mekanisme. Det andet bliver simpelthen for kedeligt.
Middelmådige: Morels, Isla Dorada, Camel Up, Room 25, Pirate's Cove, Jamaica
Jeg spiller dem gerne igen (mjaah, måske lige på nær Pirate's Cove), men ikke nogen spil jeg vil opsøge.
Bedre: Bang! The Dice Game, Machi Koro
Terningeudgaven af BANG! er et fint spil, som desværre mister noget af tematikken fra kortspillet. Tilgengæld er det meget kortere. Jeg mangler lidt nogle flere muligheder for at påvirke spillet uden at afsløre sin identitet og The Resistance er nu stadig kongen, når det kommer til denne slags spil.
Machi Koro er sjovt nok OGSÅ et fint spil, som jeg meget gerne vil prøve igen. Jeg er lidt bange for at terningernes udfald betyder FOR meget til at jeg synes det er værd at eje, men det var en god førstegangsoplevelse.
Uden for kategori: Bamboleo
Meget underligt spil, hvor opsætningen næsten er sværere end selve spillet. Der blev grint meget og det kan vel kun være positivt?
. Jeg spiller det gerne igen.
Børnespil: Der verzauberte Turm, Schatz der Drachen
Pigerne er stadig for små til de to nye børnespil i samlingen, men de virker begge to ret solide (altså spillene). Dem glæder jeg mig til at introducere!
Bang! The Dice Game 2
Click Clack Lumberjack 2
Forbidden Desert 2
Room 25 2
Bamboleo 1
The Builders: Middle Ages 1
Camel Up 1
Flash Point: Fire Rescue 1
Incan Gold 1
Isla Dorada 1
Jamaica 1
King of Tokyo 1
Las Vegas 1
Loopin' Louie 1
Love Letter 1
Machi Koro 1
Morels 1
Orchard 1
Pirate's Cove 1
Schatz der Drachen 1
Der verzauberte Turm 1
MANGE nye spil, hvilket hænger sammen med to besøg på Bastard café til deres 3-ugers åbnings-spree her i sensommeren. Månedens oplevelse må være Bastard Café'ens "End of the World" fest, hvor der var ualmindelig god stemning og vildt mange mennesker. Jeg må nok indrømme at jeg i starten var en smule skeptisk da jeg først hørte om projektet, men jeg må sige at jeg er blevet positivt overrasket og nu kan jeg slet ikke forestille mig at kbh skulle være foruden. Det kan kun gå for langsomt med at få faste lokaler!
Det bliver en hurtig gennemgang:
Dårlige spil: Click Clack Lumberjack, Forbidden Desert, The Builders: Middle Ages (ZZzzz), Flash Point: Fire Rescue
Jeg må nok indrømme at denne måneds spil nu for alvor har overbevist mig om at coop ikke er mig. I hvert fald det rendyrket coop. Hvis jeg på nogen måde skal være interesseret, bliver der nødt til at være muligheden for at spille noget rollespil eller også skal der være en eller anden form traitor-mekanisme. Det andet bliver simpelthen for kedeligt.
Middelmådige: Morels, Isla Dorada, Camel Up, Room 25, Pirate's Cove, Jamaica
Jeg spiller dem gerne igen (mjaah, måske lige på nær Pirate's Cove), men ikke nogen spil jeg vil opsøge.
Bedre: Bang! The Dice Game, Machi Koro
Terningeudgaven af BANG! er et fint spil, som desværre mister noget af tematikken fra kortspillet. Tilgengæld er det meget kortere. Jeg mangler lidt nogle flere muligheder for at påvirke spillet uden at afsløre sin identitet og The Resistance er nu stadig kongen, når det kommer til denne slags spil.
Machi Koro er sjovt nok OGSÅ et fint spil, som jeg meget gerne vil prøve igen. Jeg er lidt bange for at terningernes udfald betyder FOR meget til at jeg synes det er værd at eje, men det var en god førstegangsoplevelse.
Uden for kategori: Bamboleo
Meget underligt spil, hvor opsætningen næsten er sværere end selve spillet. Der blev grint meget og det kan vel kun være positivt?

Børnespil: Der verzauberte Turm, Schatz der Drachen
Pigerne er stadig for små til de to nye børnespil i samlingen, men de virker begge to ret solide (altså spillene). Dem glæder jeg mig til at introducere!

- Sveinmain
- 100+ indlæg
Endelig tilbake her i forumet etter en sommer med alt for mye fin vær, og dertil lite spilling(6 i juni og ingen spill i Juli) I august kom regnet igjen og 33 spill kom på bordet:
Game Qty
Lord of the Rings: The Confrontation x 10
Liar's Dice x5
Zombie Dice x4
Timeline: Discoveries x 3
Rampage x 2
Bang! The Dice Game x 1
El Capitán x1
Expedition: Northwest Passage x 1
Figaro x1
Lewis & Clark x 1
Powerboats x 1
Skull & Roses x 1
Straw x 1
Trains x1
Nye spill skrevet i rødt, og det ble en del!
1. Plass: Lewis & Clark, men spilletiden må ned for at det skal holde seg høyt på rankingen!
2. Plass: Trains, mye kjekkere og logisk for meg enn Dominion. Mulig det er brettet???
3. Plass: Rampage, mer en lek enn et spill, men ulikt alt annet som finnes der ute. En opplevelse å spille:-)
33. Plass: Expedition North west passage er inget dårlig spill, men trodde den kule mekanikken skulle prege spillet mer hvor båten en seiler i fryser inn i isen, og slede må brukes. Sleden må tilbake på båten igjen før isen smelter. Alle greide det og den store spenningen uteble. Kjøp heller the Cave(Jaskinia) som er mye av det samme, bare mye bedre...
Hvis du vil lese om mange av spillene, så gå inn på www.preikestolengamers.no, klikker du på spillrating kan du se hva alle spillerne synes om de ulike spillene også!
Game Qty
Lord of the Rings: The Confrontation x 10
Liar's Dice x5
Zombie Dice x4
Timeline: Discoveries x 3
Rampage x 2
Bang! The Dice Game x 1
El Capitán x1
Expedition: Northwest Passage x 1
Figaro x1
Lewis & Clark x 1
Powerboats x 1
Skull & Roses x 1
Straw x 1
Trains x1
Nye spill skrevet i rødt, og det ble en del!
1. Plass: Lewis & Clark, men spilletiden må ned for at det skal holde seg høyt på rankingen!
2. Plass: Trains, mye kjekkere og logisk for meg enn Dominion. Mulig det er brettet???
3. Plass: Rampage, mer en lek enn et spill, men ulikt alt annet som finnes der ute. En opplevelse å spille:-)
33. Plass: Expedition North west passage er inget dårlig spill, men trodde den kule mekanikken skulle prege spillet mer hvor båten en seiler i fryser inn i isen, og slede må brukes. Sleden må tilbake på båten igjen før isen smelter. Alle greide det og den store spenningen uteble. Kjøp heller the Cave(Jaskinia) som er mye av det samme, bare mye bedre...
Hvis du vil lese om mange av spillene, så gå inn på www.preikestolengamers.no, klikker du på spillrating kan du se hva alle spillerne synes om de ulike spillene også!
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???