Men så nærmede sig tiden da jeg ud til mandagsaften, og jeg var desværre nødt til afbryde spillet.

Hos Torben Ussing firk de deres første smag på Alien-spillet, og jeg var spændt på hvordan det ville være med 5 spillere. Det skulle være sværere, og det sig også hurtigt at være tilfældet. Det blev så ikke bedre af at folk overhørte mine advarsler. Martin mente at vide at der kun var 1 Event i hver mini-mission (9-13 kort), så da den første begivenhed havde været der deltog han i ikke mine advarsler, og inden vi så os om var både Torben Polack og Torben Ussing inficeret af Facehuggere. Med kun to ture til at få dem fjernet, så det slemt ud -især da det skete i slutningen af den første af disse ture.
Jeg havde dog læst om et BGGer som havde foreslået at man kunne starte forfra med en ny helt, i stedet for at død tidligt i spillet, så det gjorde vi. Det viste sig dog at være et tveægget sværd, da dette også betød at de jo kun havde basiskort i deres decks, og derfor ikke rigtig kunne hjælpe til med at udrydde "krybet", og da jo myldrede frem med vanlig hastighed varede det ikke længe førend Eivind måtte lade livet.
Henimod slutningen af spillet måtte Martin og jeg også bukke under for overmagten, da vi ikke kunne få lokket den store alien hen i nærheden af Airlocken, så vi kunne få den suget ud af rumskibet.
Selvom det ikke gik så godt, er jeg stadig glad for spillet. Fopr mig øger kun spændingen at man er nødt til at tænke sig godt om inden man gennemsøger et rum. Hvis man sikrer sig at have 3 attack tilovers inden man kigger ind i et rum, så vil man altid kunne bruge disse til at dræbe en eventuel Facehugger. I stedet for at løbe nogen risiko. Lesson leaned!. 9/10