K: Descent eller måske et andet figur spil?
K: Descent eller måske et andet figur spil?
Jeg vil gerne begynde og male mini'er, og tænker det måske er en fin måde at få en masse figurer på, hvis jeg køber et brugt spil. Så har du descent liggende, som du desværre aldrig får spillet, så vil jeg måske gerne overtage det. Jeg vil helst have 2.0 i tilfælde af at jeg kommer til at spille det, men hvis prisen er rigtig for originalen så kan vi måske finde ud af noget.
Måske har du et andet spil der kan fange min interesse, så nævn gerne dit spil samt din pris, og så vurderer jeg om det er noget for mig.
Måske har du et andet spil der kan fange min interesse, så nævn gerne dit spil samt din pris, og så vurderer jeg om det er noget for mig.
Re: K: Descent eller måske et andet figur spil?
Det er desværre alt for dyrt for mig. Jeg starter lige med et enkelt spil. Har ellers godt set din post 

-
- 1000+ indlæg
Hvis "bliver jeg nogensinde færdig" er et kriterie, så ville jeg overveje Mice & Mystics eller måske endda Robo-Rally, fordi antallet af miniaturer er til at overskue40crew wrote:Jeg vil gerne begynde og male mini'er, og tænker det måske er en fin måde at få en masse figurer på, hvis jeg køber et brugt spil. Så har du descent liggende, som du desværre aldrig får spillet, så vil jeg måske gerne overtage det. Jeg vil helst have 2.0 i tilfælde af at jeg kommer til at spille det, men hvis prisen er rigtig for originalen så kan vi måske finde ud af noget.

Hvis "en masse figurer" er et kriterie, så overvej War of the Ring eller Battle of Five Armies.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Uden at have nogen praktisk erfaring indenfor emnet kunne jeg forestille mig, at figurerne i Claus' to første forslag er nemmere at male, da de har lidt større flader. Så hvis det med at begynde at male også henviser til at du er uerfaren på området, kunne det være et argument i samme retning.netsapiens wrote:Hvis "bliver jeg nogensinde færdig" er et kriterie, så ville jeg overveje Mice & Mystics eller måske endda Robo-Rally, fordi antallet af miniaturer er til at overskue40crew wrote:Jeg vil gerne begynde og male mini'er, og tænker det måske er en fin måde at få en masse figurer på, hvis jeg køber et brugt spil. Så har du descent liggende, som du desværre aldrig får spillet, så vil jeg måske gerne overtage det. Jeg vil helst have 2.0 i tilfælde af at jeg kommer til at spille det, men hvis prisen er rigtig for originalen så kan vi måske finde ud af noget.
Hvis "en masse figurer" er et kriterie, så overvej War of the Ring eller Battle of Five Armies.
frouvne, administrator

Jeg prøvede faktisk at få min kone til at spille figurspil med mig, med netop Mice & Mystics. Desværre faldt det ikke helt i hendes smag. Af en eller anden årsag vil hun hellere tæske mig, end tæske kakkelarkernetsapiens wrote:Hvis "bliver jeg nogensinde færdig" er et kriterie, så ville jeg overveje Mice & Mystics eller måske endda Robo-Rally, fordi antallet af miniaturer er til at overskue40crew wrote:Jeg vil gerne begynde og male mini'er, og tænker det måske er en fin måde at få en masse figurer på, hvis jeg køber et brugt spil. Så har du descent liggende, som du desværre aldrig får spillet, så vil jeg måske gerne overtage det. Jeg vil helst have 2.0 i tilfælde af at jeg kommer til at spille det, men hvis prisen er rigtig for originalen så kan vi måske finde ud af noget.

Jeg overvejer kraftigt Battle of Five Armies, men jeg frygter det måske er for tungt et spil. Den ene video jeg har set af det, får det til at ligne noget af en mundfuld. Spiltiden er dog langt mere tiltalende end War of the Ring.
Robo-Rally har en kammerat, og jeg kunne sagtens finde på at male hans figurer, tak for rådet

Battlelore 2. Edition kunne også være et bud. Der er bare taget nogen smutveje for at holde prisen nede så figurerne er bare ikke af lige så høj kvalitet som i Descent.
Der er også Cyclades og Kemet som nok mere bare er spil der er nogle figurer med i.
Descent synes jeg er et godt sted af starte med maleriet. Der er en del figurer af høj kvalitet til prisen og de er af forskellig sværdhedsgrad at male. Og så er der altid flere udvidelser hvis man løber tør
Der er også Cyclades og Kemet som nok mere bare er spil der er nogle figurer med i.
Descent synes jeg er et godt sted af starte med maleriet. Der er en del figurer af høj kvalitet til prisen og de er af forskellig sværdhedsgrad at male. Og så er der altid flere udvidelser hvis man løber tør

I virkeligheden hedder jeg Janeck.
Det er også lidt det jeg tænker Bacon. Kemet er faktisk et spil jeg er interesseret i, men er ikke super imponeret over figurerne. Battlelore kan jeg ikke helt finde ud af om er noget for os, men ellers er figurerne da ihvertfald bedre end i Kemet. Der er bare ikke så megen variation hos figurerne, så vidt jeg husker.
Men hvis der kommer nogen og vil sælge Battlelore 2nd edition til en fornuftig pris, så er jeg nok interesseret. Men umiddelbart er det nok Descent 2.0 som jeg går efter.
Grunden til at jeg vil lære og male, er for at male Imperial Assault når det engang udkommer, så det er måske ikke helt tosset at have lidt erfaring med Descent systemet
Men hvis der kommer nogen og vil sælge Battlelore 2nd edition til en fornuftig pris, så er jeg nok interesseret. Men umiddelbart er det nok Descent 2.0 som jeg går efter.
Grunden til at jeg vil lære og male, er for at male Imperial Assault når det engang udkommer, så det er måske ikke helt tosset at have lidt erfaring med Descent systemet

- T'hain Esh Kelch
- 25+ indlæg
-
- 1000+ indlæg
Jeg har en Battlelore 1st. jeg ikke får spillet, så hvis det har interesse, så sig til.40crew wrote:Det er også lidt det jeg tænker Bacon. Kemet er faktisk et spil jeg er interesseret i, men er ikke super imponeret over figurerne. Battlelore kan jeg ikke helt finde ud af om er noget for os, men ellers er figurerne da ihvertfald bedre end i Kemet. Der er bare ikke så megen variation hos figurerne, så vidt jeg husker.
Sjov > regler .... HVER gang
Jeg har selv battlelore 2nd ed (nej jeg skal ikke af med den) og jeg kan anbefale det, og det lyder også som om det vil være noget for din kone hvis hun godt vil smadre dig.
Det er en dejlig enkel mekanik der driver spillet, samme som Memoir '44, det tager 5 minutter at forklare spillet og en bane tager et sted mellem et halv til en hel time.
Figurerne er ganske fine, jeg vil mene at de er måske lige lidt under descent standard, men de fede monstre ser nu fede ud.
At der er en del der går igen er der ikke noget galt i...er selv igang med at male zombicide
/edit, nu ved jeg ikke hvordan du evaluerer om du skal have et spil, men hvis du skal have Imperial Assault skulle du måske netop ikke købe Descent, da Imperial Assault næsten bare er descent i starwars univers så vidt jeg har hørt - vil du så have et re-theme af et spil du allerede har?
Det er en dejlig enkel mekanik der driver spillet, samme som Memoir '44, det tager 5 minutter at forklare spillet og en bane tager et sted mellem et halv til en hel time.
Figurerne er ganske fine, jeg vil mene at de er måske lige lidt under descent standard, men de fede monstre ser nu fede ud.
At der er en del der går igen er der ikke noget galt i...er selv igang med at male zombicide

/edit, nu ved jeg ikke hvordan du evaluerer om du skal have et spil, men hvis du skal have Imperial Assault skulle du måske netop ikke købe Descent, da Imperial Assault næsten bare er descent i starwars univers så vidt jeg har hørt - vil du så have et re-theme af et spil du allerede har?
Det er jeg klar over, men god pointe. Måske vil det blive for meget 

De store figurer i Kemet/Cyclades er ret gode, men de små er ikke noget jeg gider bruge tid på at male mig i gennem. Ikke før jeg er i gennem alt det andet jeg har på min liste i hvert fald.
I Battlelore 2. Edition er det eneste problem at nogen af de små figurer lider under at være støbt i et stykke. Det giver steder hvor f.eks. en arm er sat sammen med en pil uden nogen klar overgang. Jeg er ved at male mig i gennem det nu, men jeg tager afbræk når jeg bliver træt af at male 15 ens figurer.
For at komme med et forslag mere så er der da egentlig også Castle Ravenloft/The Legend of Drizzt/Wrath of Ashardalon som er fulde af figurer og som jeg har set til salg flere gange end Descent.
I Battlelore 2. Edition er det eneste problem at nogen af de små figurer lider under at være støbt i et stykke. Det giver steder hvor f.eks. en arm er sat sammen med en pil uden nogen klar overgang. Jeg er ved at male mig i gennem det nu, men jeg tager afbræk når jeg bliver træt af at male 15 ens figurer.
For at komme med et forslag mere så er der da egentlig også Castle Ravenloft/The Legend of Drizzt/Wrath of Ashardalon som er fulde af figurer og som jeg har set til salg flere gange end Descent.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.