Julegave ideer til 2 voksne, spilletid max 30 min
Julegave ideer til 2 voksne, spilletid max 30 min
Som overskriften siger så søger jeg ideer til brætspil der kan spilles af 2 personer. Min søster og hendes mand kan godt lide at spille, men har ikke meget tid, så det skal være spil der lige kan findes frem, når børnene er lagt i seng og inden de selv går i seng. Jeg tænker hurtige spil som tager max 30 min. Gerne 10-20 min.
De er ikke super rutineret brætspillere, men nyder gerne et spil Pandemic, Dominion, Zombie dice mm
Så hvis I har nogen forslag så fyr gerne løs, jeg vil være dybt taknemmelig.
De er ikke super rutineret brætspillere, men nyder gerne et spil Pandemic, Dominion, Zombie dice mm
Så hvis I har nogen forslag så fyr gerne løs, jeg vil være dybt taknemmelig.
Re: Julegave ideer til 2 voksne, spilletid max 30 min
Jeg ved godt at de nævnte spil ikke kan klares på 30 min, men så har i en ide om hvilke spil de kan lide.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
Splendor, Abluxxen, Red7... det er da i hvert tilfælde nogle muligheder, vi har nydt i den korte og lidt lettere genre.
frouvne, administrator

Jeg kender dem ikke, så jeg vil frådende kaste mig over dem, det kunne jo være at det også er noget jeg selv kan bruge. Mange tak for budene 

-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang! - Location: Thorsager
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Jeg kan kun anbefale langt de fleste spil i Kosmos 2-spiller serien:
http://boardgamegeek.com/boardgamefamil ... yer-series
Hjemme hos os har vi været specielt glade for Lost Cities, Kahuna, Balloon Cup, Catan Card Game, Dracula, Elchfest, Flowerpower, Odin's Ravens, The Reef og Rosenkönig.
http://boardgamegeek.com/boardgamefamil ... yer-series
Hjemme hos os har vi været specielt glade for Lost Cities, Kahuna, Balloon Cup, Catan Card Game, Dracula, Elchfest, Flowerpower, Odin's Ravens, The Reef og Rosenkönig.
Carcassonne tager nok ca 45 minutter, og ellers er Jaipur også et rigtigt godt bud.
Tak for budene
det er super skønt med lidt input

- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Lost Cities plejer at være et populært bud i den kategori.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Der er jeg så langt mere tilhænger af Schotten Totten, som lige har lidt flere overvejelser end Lost Cities.BlueSwan wrote:Lost Cities plejer at være et populært bud i den kategori.
Hvad med noget Mr Jack( i London, New York eller i lommen) eller Phantome d'ø la de Operaaa?
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Især det første kan jeg også være med på en anbefaling af ....JoelP wrote:Hvad med noget Mr Jack( i London, New York eller i lommen) eller Phantome d'ø la de Operaaa?
- Sveinmain
- 100+ indlæg
Eight minute empire, eller Imperium som det også heter, fungerer veldig fint med 2 spillere! Billigt og bra spill. Kan også anbefale Lost cities som er konas favotitt, St. Petersburg(kun spilt gammel utgave) som spilles på ca. 30-35 minutter og Times square:-) Lykke til!
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
Resultatet blev Splendor, men bliv endelig ved med at komme med bud. Det vil være god inspiration til min kæreste og mig 
Mange tak for alle buddene

Mange tak for alle buddene