På det seneste er spillet dukket op i flere kommentarer her på dette forum. Og det omtales som et godt to-spillers spil... så måske er det på tide, at få set lidt nærmere på det!?

Links:
Alhambra på Boardgamegeek
Beskrivelse af Alhambra her på siden
Det er jeg helt enig i. Tospiller-versionen er ganske fin, men jeg kan bedst lide det, når man spiller tre personer, eftersom det tilføjer en god portion kaosfaktor - uden at det bliver for random. Med fire spillere er det også fint, men jeg vil ikke anbefale det til fem eller seks spillere - så bliver det alt for tilfældigt.Stony wrote: Ja, spillet gør sig fint som to-spiller spil. Men hvis jeg husker ret, så vil spillet ikke tage skade af, at man ikke kun spiller mod een modstander, men to. Det gør spillet liiiiige knapt så kontrolleret, uden at introducere alt for meget kaos. Hvis man omvendt spiller med ligeså mange som man kan, føler man at man ikke har ret meget at skulle have sagt. Lidt ligesom Carcassonne. Men hvor jeg synes Carcassonne er bedst med kun to spillere, synes jeg at Alhambra er helt på toppen med tre.