Hjalp til på Gladsaxe Hovedbiblioteks Brætspilsdag i dag.
Da jeg selv i kraft af mit arbejde havde fået lokket nogle endog meget unge brætspillere til (elever fra 1. klasse) fandt jeg
King of Tokyo frem til en episk 5-spiller omgang, som nok tog lidt længere tid end det burde, men hyggeligt var det, selvom 7-årige Anton fra 1.C fik knockoutet sin matematiklærers monster som det første...
Så var der en flink mand, som hed Jonas (fortalte ham om germangames.dk også, så måske han dukker op her) der gik og kiggede efter noget at spille og nogle at spille med, så Martin (weilmann hedder han herinde) og jeg satte os ned med
7 Wonders, som Jonas gerne ville prøve og med støtte fra nogle unge poder gik vi i gang med en 3-spiller. Martin forsvandt midtvejs, da han skulle introducere noget andet, men Jonas var tålmodig og ungerne fik vist en hyggelig oplevelse trods alt. 7 Wonders er godt, men det er noget sjovere når alle kender spillet og det går lidt hurtigere, og så er det nok ikke super børne venligt...
Jeg nød en lækker lakse sandwich og en kold cola inden jeg forbarmede mig over to mødre og to drenge, som febrilsk skimmede regler til
Africana, som jeg hurtigt fik sat dem ind og det tog ikke mange runder før ihvertfald den ene mor lavede nogle solide monster ture. Den anden mor var på hold med de to drenge, så de brugte nok mest energi på at blive enige...

Hyggeligt var det og de endte da også med at låne spillet med hjem til flere spil derhjemme.
Til sidst fik jeg også selv lov til at prøve et spil, som jeg ikke havde prøvet før, nemlig SdJ vinderen
Camel Up. Det er som skrevet i mange reviews super super random, men stærkt underholdende og hyggeligt, hvis man tager det for hvad det er. Jeg har dog lidt ondt af Splendor, da jeg synes det burde have nappet den SdJ titel.
Alt i alt en hyggelig dag med spil i den lette ende og forhåbentlig er der lidt flere brætspilsnørder (både store og små) i min arbejds kommune efter sådant et arrangement. Forresten prøvede jeg at overbevise Martin om at han skulle få meldt sig til Djengis Con, men han spillede de kedelige familie og manglende tid kort... Buh!