Der er stort set ikke noget der er hurtigere end rugbrød med pålæg. Man kunne undgå lune frikadeller og æg. Men det tager altså tid at anrette til 50 mennesker og det tager 50 mennesker tid at tage mad to gange og spise. For min skyld kan man godt ændre spisepausen til frokost til 45 min og glemme det varme. Du vinder måske 30 min før for de 5 på holdet og 15 min for spisedeltagerne. For kø mm gør, at jeg ikke tror, at det bliver mere.Bugge wrote:Alt det jeg ikke nævner var godt, og det er jo stort set alt, da jeg kun har tænkt mig at nævne en lille ting og der ved jeg, at jeg nok er inde på de hellige marker, tabu ting, men...
Jeg synes at der bliver gjort for meget ud af frokost og aftensmad. Jeg så gerne at de blev skåret ned til 30 minutter og så noget helt simpelt 'jeg skal bare overleve' mad.
Jeg vil simpelthen bare gerne spille mere og i praksis tog de 2 x frokost og 2 x aftensmad 2 timer ud af spilskemaet hver gang, fordi...
-man bliver færdig 40 minutter før, og med de spillere man kan finde er der ikke tid/lyst/mulighed for at finde et hurtigt 30 minuttersspil.
-man skal vente til dem der er med i næste Modul spil er klar, og de kan være på en anden tidsplan.
-Spisesalen er også et område man spiller i, og der skal være ryddet
-osv.
Kort sagt simpel mad der hurtigt kan sluges og ryddes op.
Mvh,
Søren
Lørdag aften er den sociale og hyggelige del. Du må planlægge nogle mindre mulige spil i forlængelse af dit afsluttede modul, så det går op. Igen maden på bordet, spisning mm tager tid fordi der er kø og folk hygger sig. De første ved køen er måske færdige med anden portion 18.30, men dem som stod sidst er altså mindst et kvarter senere færdig. Det er vilkåret ved mange mennesker.
Jeg laver hjertens gerne mad fredag - og bortset fra, at den var alt for stærk i år, så er det altså simpel mad. Men mængderne gør, at det tager tid. Laver jeg det derhjemme tager det 15 min at sætte på og så har jeg hænderne fri i 1 time mens maden koger til at lave andet indtil pasta skal i. Sådan er virkeligheden altså ikke, når der skal koges 4 store gryder. Lørdagsmaden er noget andet ... Det har taget meget spilletid og Steen har for flere år siden taget konsekvensen af, at vi var nogen som brugte for meget tid lørdag på mad ... Og har fundet andre løsninger. Så jeg synes ikke, at du er inde på hellige ting, men den praktiske virkelighed omkring afviklingen af spisning for 50 mennesker er i sig selv en faktor. Også ingen skal lave mad lørdag aften, men kun spise den, så skal der meget snilde og kreative løsninger til for at der rigtigt kan vindes på den konto