Onsdag havde jeg besøg af Stony og vi fandt endnu en gang Brass frem. 2-spillers versionen kan i høj grad anbefales ... det eneste problem med den er at jeg har en tendens til at tabe spillene.

Lørdag fejrede vi endnu en gang Helles 40 års fødselsdag. Denne gang var det brætspillerne, der var inviteret. Ovenpå Andreas overdådige kage, varmede vi forsigtigt op udendørs med en cocktail af Petanque, Stige golf og Mölkky. Da vi var kommet ind og ventede på at maden skulle blive færdig kastede vi os over Seiji Kanai's Secret Moon, der er et Werewolf-agtigt spil. I løbet af spillet har hver spiller nøjagtigt tre aktioner, hvis de ikke når at blive elimineret inden spillets afslutning. Spillet udmærker sig ved at man undervejs ikke må samtale ... i hvert tilfælde ikke om spillet, hvilket i mine øjne er lidt synd, da det jo netop er en af de ting, der gør disse sociale spil så underholdende. Spillet fungerede bedre end jeg umiddelbart havde forventet og foldede sig en smule ud, da vi prøvede det endnu en gang. Ikke noget stort spil, men det var let at gå til, og med kun tre aktioner per spiller er spilletiden på 10 minutter ikke helt skævt sat.
Senere på aftenen fik vi spillet Escape from the Aliens in Outer Space, som jeg har meget sympati for. Sympati er dog ikke nok og selvom jeg gerne spiller det igen syntes jeg dog stadig at det virker en smule uforløst.
Interaktion var der mere af i Spyfall, som vi alle prøvede for første gang. Derfor var vi også meget famlende, men mit indtryk var, at det faldt i god jord og jeg vil helt sikkert prøve at få det på bordet igen en anden gang, hvor vi er tilpas mange mennesker.
Aftenen blev sluttet af med nogle spil Timeline: American History og Timeline: Historical Events, hvor vi spillede i teams.