Bare fordi jeg synes det kunne være en interessant øvelse, er jeg gået igang med at kode en math trade algoritme selv. Jeg ved godt der findes nogen derude, jeg bare kan hente og bruge. Men det er jo ikke sjovt. Så må vi se hvor langt jeg når med det, eller om jeg må ty til andres algoritmer.

Indtil videre kan folk her tilkendegive deres eventuelle interesse for deltagelse, og så må de så småt igang med at opdatere deres BGG profiler. For det jeg laver vil gå ind og høste folks BGG Wishlist og BGG For Trade, og bruge disse.
Jeg vil forsøge at inddrage flest mulige. Hvis man derfor kun har præcis 1 ønske, og der vel at mærke er nogen der har netop det spil på deres Trade liste, så vil jeg forsøge at opfylde dette som noget af det første. Det vil selvfølgelig højne ens chancer for at få spillet, hvis man samtidig tilbyder et eller flere spil, som andre har på deres Wishlist.
Omvendt står det en frit for at ønske mange spil og samtidig tilbyde mange spil, og så kan det meget vel være at man får lavet flere byttehandler i samme math trade.
Hvis du ikke har lyst til at lave for meget om på din wishlist m.m. på din BGG profil, er det helt legitimt at oprette en ny konto til formålet, hvor du så kan have nogle tilpassede lister. Jeg skal bare vide hvilken BGG profil jeg skal trække listerne fra.
Bemærk! At hvis man både ønsker sig eksempelvis Lord of the Rings Confrontation samt Deluxe udgaven af samme spil, kan man risikere at få begge dele. Algoritmen ser det blot som to forskellige spil med hver deres ID, og behandles derfor som to forskellige spil.
Husk at have nogenlunde ligevægt i spil du tilbyder og spil du ønsker. Det vil være lidt bittert at sende et dyrt spil væk, og så få et promo kort i bytte. Med mindre du virkelig gerne vil have det promo kort.
Hvis der er gode idéer til algoritmen, er jeg åben ift input.

Jeg ved godt at jeg nok ikke er det bedste udgangspunkt m.h.t. en math trade. Hvis der er spil jeg vil have, er jeg tilbøjelig til at købe dem. Men det kan være der er noget der lokker, hvis/når I andre smider jeres lister op. Men her er hhv. min Wishlist og For Trade.
https://boardgamegeek.com/wishlist/Stony
https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1